تور ترکیه

عناوین این مقاله

ارتباط با ما 02158473333

جدیدترین مطالب

خدمات ما

خدمات مهاجرتی ایرانیکا

خدمات مهاجرتی ایرانیکا
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان
تور ترکیه تابستان1402

تور ترکیه: ترکیه کشوری اروپایی و آسیایی است که همواره مردم کشور ما تمایل زیادی به سفر به این کشور زیبا و جذاب دارند. ویژگی های بکر جغرافیایی، فرهنگ متنوع زندگی، داشتن شرایط خاص گردشگری، تورهای ارزان قیمت دست جمعی، نزدیکی به فرهنگ اروپایی، غذاهای خاص و خوشمزه، سواحل زیبای شنی و مرجانی از جمله مواردی است که گردشگر را به سوی خود جذب کرده و هر سال در تابستان به میزان این مسافران افزوده می گردد.

تور ترکیه تابستان ۱۴۰۲ فرصتی جالب و استثنایی است که هر فرد بتواند به همراه خانواده و اطرافیان خود گشت و گذاری در این کشور مسافرپذیر بزند. این کشور، یک کشور جذاب توریستی است که برای سلیقه های مختلف مناسب بوده و دارای جاذبه های تاریخی، طبیعت ناب، پاساژهای شیک و لاکچری، غذاهای گرم و سرد است و مهم تر از موارد یاد شده با توجه به اینکه به کشورمان نزدیک است، فرصت اسثثنایی و عالی برای سفر به یک کشور اروپایی است.

تور آنتالیا

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید حتما از تور آنتالیا نیز دیدن نمایید

آب و هوا در سفر ب تور ترکیه

آب و هوای ترکیه در تابستان

آب و هوای ترکیه در تابستان از جمله مواردی است که در جذب مسافر نقش مهمی دارد. دور این کشور با آب های آزاد جهان و کوه ها محاصره شده و هوای مطلوب و خنک مدیترانه ای بخش اعظم این کشور را در بر گرفته است.

مناطق داخل ترکیه هوای گرم و خشک دارد و مناطق جنوب و شمال آن معتدل و مناسب سفر های گردشگران است. بهترین زمان سفر به ترکیه، بهار و تابستان است. هوا به ویژه در بهار معتدل بوده و سفری زیبا برای مسافر رقم می زند.

آب و هوای شهرهایی مانند آنتالیا که مسافرپذیر تر است، آفتابی و معتدل بوده و بیشتر مواقع سال زمانی مناسب برای تفریح و گشت و گذار است.

دریا، ساحل، هوای خوش و انجام ورزش هایی مانند موج سواری، اسکی روی آب، قایقرانی و.. از جمله فرصت های ناب است که مسافران را به سوی خود جذب کرده است. این کشور دارای چهار بخش آب و هوایی مختلف است که بخش های داخلی و مرکزی به جهت دوری از دریا و کوه، گرم و خشک بوده و شرق و شمال شرق آن سرد و کوهستانی بوده و غرب و جنوب هم مدیترانه ای می باشد.

بهترین زمان برای سفر با تور ترکیه به این کشور زیبا در هر زمانی توفیق خود را دارد که البت باید بیان کرد که در فصل های بهار و تابستان بسیار دیدنی  است.

اخذ ویزای شینگن

اکنون که قصد سفر دارید و شاید اروپا نیز یکی دیگر از گزینه های ما خواهد بود حتما در قدم اول باید باچگونگی اخذ ویزای شینگن آشنا شوید ما در مقاله زیر راهنمایی های لازم را به شما عزیزان داده این

دیدنی ترین شهر های ترکیه

دیدنی ترین شهر های ترکیه

اگر قصد سفر با تور ترکیه را دارید حتما از استانبول دیدن نمایید .استانبول بهترین شهر توریستی و پر مسافر ترکیه به شمار می آید. این شهر به علت داشتن شرایط خاص جغرافیایی و تنگه بسفور یک قطب گردشگری در ترکیه محسوب می‌گردد، شهری بزرگ که بناهای تاریخی زیادی داشته و مملو از تاریخ است.

مراکز خرید گران قیمت، پاساژهای بزرگ چند طبقه، غذاهای محلی و خوشمزه از جمله مواردی است که مردم اغلب همسایگان را به سمت و سوی این شهر کشانده است.

یکی از دیدنی ترین شهر های ترکیه، آنتالیا است که دارای تابستانی گرم و آفتابی و زمستانی معتدل است. بیشتر روزهای سال در این شهر هوا خوش و ملایم بوده و گردشگر از جهت آب و هوا نگرانی خاصی ندارد. این شهر در ردیف شهرهایی است که هر ساله تعداد مسافران زیادی به خود دیده و یکی از راه های درآمدزایی حضور توریست و گردشگر است.

سواحل زیبا، مراکز خرید متنوع، پارک های جذاب و بی نظیر آبی، آثار تاریخی مهم و.. از مهم ترین مراکز پربیننده آنتالیا به حساب می آید.

ازمیر یکی دیگر از شهرهای پرمسافر ترکیه به حساب می آید که در کنار دریای اژه قرار دارد و یک بندر مهم تجاری، توریستی و اقتصادی به حساب می آید. قدمت تاریخ این شهر حدود ۸۵۰۰ سال بوده که نشان از قدمت تاریخ و فرهنگ این شهر دارد. هتل های چند ستاره، سواحل خاص و مراکز تجاری ناب و جذاب از مهم ترین مراکز پربیننده این شهر به حساب می آید.

کوشی آداسی شهر زیبای بندری است که به دلیل داشتن سواحل خاص مورد توجه مسافران قرار گرفته است. از دیگر شهرهای پربازدید ترکیه در فصل تابستان می توان به بدروم، چشمه، بورسا، آدرنه و آنکارا اشاره کرد که هر کدام دارای شرایط خاص و جذابی برای مسافران هستند.

مکان های دیدنی ترکیه

مکان های دیدنی ترکیه

یکی از مکان های دیدنی در سفر با تور ترکیه که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند، شهر آنکارا است. این شهر که در منطقه تاریخی آناتولی قرار دارد، قطب اقتصادی، گردشگری، تجارت و فرهنگ محسوب می گردد.

شهر ماردین یکی دیگر از مکان های دیدنی ترکیه است که تعداد فرهنگ ها در این بخش زیاد بوده و مردم با هم با مسالمت در حال زندگی هستند. خانه های این منطقه به شکل سنگ هستند و از دور مانند آبشاری به چشم می آیند.

یکی دیگر از شهرهای ترکیه که هرسال دوست‌داران عرفان و ادبیات به این مرکز سفر می کنند، قونیه است که قطب خداوندگار عشق و عرفان در آن ماوی گزیده و مقبره اش زیارتگاه عاشقان از سرتاسرجهان است. شیوه معماری این شهر به سیاق دوره سلجوقی بوده و موردپسند تاریخ دوستان قرار گرفته است.

از دیگر مکان های دیدنی این کشور، شهر استانبول است که توسط تنگه بسفر به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم شده است.

بیشترین مراکز دیدنی و تفریحی استانبول در مکانی به نام فاتح قرار دارد. محله سلطان احمد که به قلب تپنده این شهر معروف است، از مراکز پر بازدید این شهر تاریخی و جذاب است. بازار آستارای استانبول، کاخ توپکاپی، میدان اسب دوانی و مسجد ایاصوفیا از مراکز مهم این شهر دیدنی است که هر کدام راوی داستان‌های خاص و ناب از تاریخ ترکیه هستند.

مزایای پیکاپ ویزای کانادا

پیشنهاد می کنیم با چگونگی دریافت ویزای کانادا نیز آشنا شوید

بهترین سواحل ترکیه

بهترین سواحل ترکیه تابستان

بهترین سواحل ترکیه در بخش های مدیترانه ای این کشور بوده و چنان جذاب و صاف است که در بعضی موارد عمق دریا هم دیده می شود.

یکی از این سواحل کبک نام دارد که بسیار محبوب و شلوغ است و نسبت به سواحل دیگر مسافران بیشتری به خود دارد. در این بخش درختان سرسبز کاج خودنمایی می کنند و دور تا دور ساحل را پوشانیده اند. در این بخش شاید امکانات گردشگری چندانی برای خدمات رسانی برای مسافران در دسترس نباشد، ولی ساحلی آرام، دنج و پر از آرامش است.

این مرکز بهترین مکان برای گوش دادن به موسیقی دلخواه و مطالعه یک کتاب بسیار زیبا است.

یکی دیگر از سواحل مهم این کشور، ساحل دره پروانه است که آن حدود 80 نوع پروانه زیست کرده و هنگام حرکت مناظر جذابی ایجاد می کنند. خدماتی که در این مرکز داده می شود به صورت حفاظت شده و در محدوده خاصی رخ می دهد. این ساحل یکی از بهترین سواحل ترکیه است که آب آن بسیار صاف و زلال است.

یکی دیگر از این سواحل، چیرالی نام دارد که دارای جاذبه های زیادی از جمله سرو انواع غذای محلی می باشد. شهر باستانی لیکیکا هم در این ساحل بوده و بهترین مکان برای قدم زدن و یادآوری از تاریخ باستان این شهر است.

ساحل پاتارا هم یکی از مراکز عمده گردشگری و تفریحی است که در شهر آنتالیا قرار دارد که بسیار جذاب، صاف، زلال و پر از مرجان های بی نظیر و چند رنگ است. از میان موجودات دوزیست، لاک پشت ها بیشتر از همه در این ساحل جذاب خودنمایی می کنند.

تنگه بسفر که استانبول را به دو بخش تقسیم می کند، دارای سواحلی چشم نواز و نیلگون است. دور تا دور این منطقه با خانه های چوبی و قدیمی آراسته شده و علاوه بر آن هتل های متعدد چند ستاره هم ، زیبایی این بخش از تنگه را دو برابر کرده است.

بهترین مراکز خرید ترکیه

بهترین مراکز خرید ترکیه

از بهترین مراکز خرید در سفر با تور ترکیه گراند بازار استانبول است که یکی از جالب ترین بازارهای سرپوشیده جهان است که به دست سلطان محمد فاتح پایه گذاری شده است. این مرکز خرید در قرن ۱۶ وسعت و گسترش یافته و دارای معماری جذاب و بسیار شیک و پر از هنرهای دست های هنرمندان است. این بازار در بخش اروپایی ترکیه قرار داشته که به آن کاپالی گفته می‌شود‌. این مرکز تجاری دارای ۳۰۰۰ مغازه بوده که شامل فروش طلا، جواهرات، فرش، عتیقه، صنایع دستی، لباس کفش، عطر و میلیون ها لوازم دیگر است که توسط این مغازه ها عرضه شده و خریدارانی از تمام جهان به خود اختصاص داده است.

تنوع خرید در این مرکز بسیار زیاد بوده و اجناس به صورت درجه بندی از با کیفیت و ارزان و‌ بی کیفیت در آن یافت می‌گردد.

یکی دیگر از مراکز خرید در بخش پایین تر و ارزان نشین استانبول بوده که در بخش اروپایی استانبول قرار دارد که بزرگترین مراکز حراجی می باشد. اجناس این مرکز اگرچه با کیفیت هستند، ولی ممکن است مد روز نباشند.

روز سه شنبه مخصوص خرید در این مرکز بوده و اجناس و به ویژه لباس در این مرکز قیمت عالی و مناسبی دارد.

یکی از مراکز دیگر، خرید آکمرکز است که بسیار پر مشتری بوده و در دو سال ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ به عنوان بهترین و ارزان ترین مراکز خرید معرفی شدند. در همین سال این مرکز نشان طراحی و توسعه را دریافت نموده است،

غذا های محلی ترکیه

غذا های محلی ترکیه

ترکیه سرزمین غذاهای ناب و محلی است که موجب افزایش گردشگر شده و هر ساله تعداد زیادی از مردم برای خوردن این غذاهای خوش طعم به ترکیه می روند.

یکی از غذاهای محلی ترکیه، دونر است که غذایی مشترک با کشور آلمان است که شیوه پخت آن در هر کشور متفاوت است. گوشت این خوراک خوش طعم به آرامی طبخ شده و از گوشت بره، مرغ و‌ گوساله استفاده می شود.

غذای دیگری که با گوشت قرمز طبخ می گردد، ایچلی پخته نام دارد که با گوشت چرخ شده، پیاز، جعفری و بلوط آماده می گردد.

غذای بسیار خوش طعم دیگری که مردم تمایل زیادی به خوردن آن دارند، لاهماجون نام دارد که در آن گوشت چرخ کرده به صورت یک ورق روی خمیر قرار می گیرد و همراه با آب لیمو و ادویه های مختلف طبخ شده و دارای قیمت مناسبی بوده و در اغلب رستوان‌ها سرو می گردد.

مزه یا پیش غذا در ترکیه زیاد بوده که از آن جمله فاوا که لوبیای پخته و یا له شده است می توان نام برد. غذای ساده دیگری که با بادمجان و ماست و سس و گوجه فرنگی خورده می شود، گوپوگلو نام دارد.

یکی از مهم ترین غذاهایی که در میان مردم ترکیه جایگاه خاصی دارد، انواع کباب است.

در میان غذا های محلی ترکیه، بیتی بیف طعمی جدید دارد که داخل نان لواش پیچیده شده و همراه با ماست و سس گوجه خورده می شود. از جمله کباب هایی که با برنج خورده می شود می توان به اسکندر کباب اشاره کرد که با انواع ترشی سرو می گردد‌.

بهترین سواحل ترکیه

قیمت تور ترکیه تابستان ۱۴۰۲

قیمت تور ترکیه تابستان ۱۴۰۲ وابسته به تحولات بازار ارز و نرخ دلار است. قیمت هر تور وابسته به میزان خدماتی است که به مسافر داده می شود. نوع بلیط هواپیما، هتل یا محل اقامت، تعداد روزهایی که سفر به طول می انجامد، شیوه رفت و آمد به داخل شهرها، بازدید از مکان های پرهزینه و.. از جمله فاکتورهایی است که به طور مستقیم به روی قیمت تور تاثیر دارد.

گاهی تور لحظه آخری ممکن است با قیمت مناسب مسافری را پذیرش کند و یا مسافری به دلیل داشتن شرایط خاص پرواز خود را کنسل نماید که منجر به جایگزینی مسافری دیگر با نرخ بهتری می گردد. نوع پرواز درجه یک، نزدیکی محل سکونت به مراکز گردشگری از جمله مواردی است که بر قیمت تور موثر است.

در زمان سفر با تور بهتر است با لوازم حمل و نقلی که تور در نظر گرفته رفت و آمد کنید تا هزینه های سفر کاهش یابد. گاهی بعضی از سفرها دارای بیمه و راهنمای زبان فارسی هستند که بر قیمت و هزینه سفر افزوده می شود.

از طرفی تعداد شهرها و مکان هایی که مسافر به آنجا برده می شود نیز در میزان هزینه و‌ قیمت موثر است. بعضی از شهرهای ترکیه دارای تور لحظه اخری با قیمت کمتر هستند که در آن دوران تعداد مسافر کم بوده و اغلب در خارج از فصل سفر مانند پاییز رخ می دهد.

تورهای زمینی که با اتوبوس و قطار انجام می گیرد، قیمت کمتری داشته و به همین دلیل اغلب مسافران تمایل به سفر با تور زمینی دارند.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment