مدت اعتبار ویزا تحصیلی کانادا

عناوین این مقاله

ارتباط با ما 02158473333

جدیدترین مطالب

خدمات ما

خدمات مهاجرتی ایرانیکا

خدمات مهاجرتی ایرانیکا
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان
مدت اعتبار ویزا تحصیلی کانادا

مدت اعتبار ویزا تحصیلی کانادا افرادی که مایل هستند ویزای کانادا را دریافت نمایند یکی از راه های گرفتن آن ویزای تحصیلی کانادا می باشد که مدت اعتبار ویزا تحصیلی کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد که ما در این قسمت به بررسی و شرح چند عامل مهم که به صورت مستقیم روی مدت اعتبار این ویزا تاثیر ذار می باشد می پردازیم.

اولین و مهم ترین عامل که به صورت مستقیم می توانیم بگوییم روی مدت اعتبار این ویزا تاثیر می گذارد، مربوط به مدت زمان تحصیل شما در کشور کانادا می باشد که شما ابتدا برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا باید تعیین کنید که تا چه مقطع تحصیلی می خواهید در کشور کانادا به تحصیل بپردازید تا اعتبار ویزای شما برای این مدت زمان تعیین شده صادر شود.

پیشنهاد میکنیم مقاله مهاجرت تحصیلی  کانادا را نیز مشاهده فرمایید!

مدت اعتبار ویزا تحصیلی کانادا

مدت اعتبار ویزا تحصیلی کانادا

مدت اعتبار ویزا تحصیلی کانادا همان طور که در قسمت بالا بیان کردیم مدت اعتبار ویزا تحصیلی کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد.

اگر در مدت زمانی که شما در کشور کانادا اقامت تحصیلی دارید، مدت اعتبار ویزای شما به پایان رسیده باشد شما باید از طریق سفارتخانه های کانادا ویزای خود را به روز کنید و اعتبار آن را تا آخرین روز اقامت خود در کشور کانادا تمدید نمایید. اگر ویزای شما در زمان اقامت شما در کشور کانادا اعتبار کافی و لازم را نداشته باشد شما مشمول جریمه هایی که دولت کانادا تعیین کرده است می شوید، پس باید به مدت اعتبار ویزای تحصیلی خود توجه ویژه‌ای را داشته باشید.

پیشنهاد میکنیم مقاله انواع ویزا کانادا را نیز مشاهده فرمایید!

مدت اعتبار ویزا تحصیلی کانادا

شرایط گرفتن ویزا تحصیلی کانادا

مدت اعتبار ویزا تحصیلی کانادا افرادی که می خواهند ویزای تحصیلی کانادا را دریافت نمایند، باید با شرایط ویزا تحصیلی کانادا کاملاً آشنایی داشته باشند. در این قسمت می خواهیم به بررسی و شرح چند مورد از مهم ترین شرایط گرفتن این ویزا با شما خوانندگان عزیز سخن بگوییم و شما را با آن آشنا نماییم:

۱_اولین و مهمترین شرایطی که متقاضیان باید برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا به آن توجه ویژه داشته باشند این است که باید فرد متقاضی قبل از هر چیز متناسب با مقطع تحصیلی خود مدرک زبان انگلیسی را به دانشگاه معتبر ارائه دهد.

۲_شرایط دیگری که بسیار مهم و ضروری می باشد این است که فرد متقاضی ویزای تحصیلی کانادا باید از یک دانشگاه معتبر یا مرکز آموزشی بتواند نامه پذیرش خود را دریافت نماید.

۳_ شرایط مهم دیگر مربوط به نمرات فرد متقاضی می باشد که این شرایط به این صورت است که فرد متقاضی باید نمرات بالا در تمام دروس تخصصی آخرین مقطع تحصیلی و همچنین معدل بالا برای پذیرش در یکی از دانشگاه های کانادا را داشته باشد.

۴_از دیگر شرایط مهم افراد متقاضی، داشتن سلامت کامل و عدم ارتکاب به جرم می باشد که افراد متقاضی ویزای تحصیلی کانادا باید نامه عدم سوء پیشینه خود را از مراکز معتبر دریافت کرده و برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا آنها را به سفارتخانه ها ارائه دهند تا بتوانند این ویزا را به راحتی دریافت کرده و برای تحصیل در مدت زمان معلومی به کشور کانادا مهاجرت کنند.

پیشنهاد میکنیم مقاله ویژگی ویزا جاب آفر کانادا را نیز مشاهده فرمایید!

شرایط گرفتن ویزا تحصیلی کانادا

مراحل گرفتن ویزا تحصیلی کانادا

مدت اعتبار ویزا تحصیلی کانادا مراحل گرفتن ویزا تحصیلی کانادا بسیار زیاد می باشد که افراد متقاضی باید تمام این مراحل را پشت سر بگذارند تا بتوانند این ویزا را به راحتی دریافت نمایند که در این قسمت می خواهیم تمام مراحل گرفتن این ویزا را به صورت مختصر برای شما شرح دهیم:

۱_اولین مرحله این است که افراد متقاضی باید از طریق سایت های معتبر دانشگاه خود را در کشور کانادا تعیین کنند.

۲_مرحله دوم این است که وارد سایت های معتبری که از طریق سفارتخانه ها به فعالیت می پردازند شوند و از شرایط و قوانین پذیرش تحصیلی به طور کامل اطلاعات درستی را به دست آورند.

۳_مرحله سوم مربوط به تکمیل آنلاین فرم درخواست پذیرش تحصیلی توسط افراد متقاضی می باشد که این مرحله بسیار مهم است و افراد متقاضی باید توجه ویژه داشته باشند که این فرم را به درستی پر کرده و از طریق پست آن را ارسال نمایند.

۴_در مرحله سوم شما باید مدارک لازم را که در سایت به آنها اشاره شده است آماده کنید و به همراه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و مالی خود، آن را به کارشناسان مربوطه ارائه دهید تا مدارک شما توسط کارشناسان مربوطه بررسی شود و نتیجه ویزای تحصیلی به شما اعلام شود.

۵_مرحله پنجم این است که شما باید مدارک تحصیلی خود را برای دپارتمان پذیرش دانشگاه ارسال کنید و منتظر تاییدیه مدارک خود باشید.

۶_ زمانی که شما نامه پذیرش تحصیلی را از طریق اینترنتی دریافت کردید، باید اقدام برای درخواست مجوز تحصیلی کانادا کنید و همچنین پرداخت هزینه ارزی ویزا را نیز باید در این مرحله انجام دهید تا این ویزا برای شما صادر شود.

۷_مرحله هفتم که مرحله آخر نیز می باشد باید یک وقت سفارت از سفارتخانه ها برای خودتان بگیرید تا مرحله انگشت نگاری که مرحله بسیار مهمی می باشد انجام دهید و در این صورت است که پس از گذشت مدت زمان تعیین شده ویزای تحصیلی خود را دریافت کرده و به کشور کانادا مهاجرت نمایید و در بهترین دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید.

پیشنهاد میکنیم مقاله ویزا شنگن را نیز مشاهده فرمایید!

مراحل گرفتن ویزا تحصیلی کانادا

مدارک لازم گرفتن ویزا تحصیلی کانادا

مدت اعتبار ویزا تحصیلی کانادا افرادی که متقاضی ویزای تحصیلی کانادا می باشند، باید مدارک اخذ ویزا تحصیلی کانادا را به مراکز مربوطه که در آن کارشناسان مشغول به فعالیت هستند تحویل دهند تا این ویزا برای آنها صادر شود.

اولین و مهم ترین مدرک مربوط به تکمیل فرم درخواست پذیرش می باشد که این فرم بسیار ضروری و مهم می باشد و شما باید در مدت زمان مقرر و تعیین شده این فرم را به مراکز مربوطه ارائه دهید.

مدرک دیگری که بسیار مهم می باشد و برای گرفتن ویزای تحصیلی مورد نیاز است، مربوط به رسید پرداخت هزینه ادمیشن است.

مدارک مهم دیگری که در این قسمت می توانیم اشاره مستقیمی داشته باشیم مربوط به ترجمه ریز نمرات دانشجو و همچنین ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی دانشجو می باشد.
از مدارک مهم دیگری که برای افراد متقاضی لازم و ضروری می باشد، مربوط به اسکن تمام صفحات پاسپورت می باشد که پاسپورت افراد متقاضی باید اعتبار کافی نیز داشته باشد و همچنین این افراد باید مدرک زبان معتبر خود را به مراکز مربوطه ارائه دهند.

مدرک مهم دیگر مربوط به توصیه نامه اساتید می باشد که این مرحله مربوط به افرادی است که می خواهند ویزای تحصیلی را برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بگیرند و همچنین این افراد باید یک انگیزه نامه نیز داشته باشند که برای این مقاطع بسیار لازم و ضروری است.

دانشجویان و افراد متقاضی باید رزومه و برنامه تحصیلی خود را به صورت دقیق تنظیم نمایند و همچنین افراد باید نامه تمکن مالی سه ماه اخیر خود را به سفارتخانه ها ارائه دهند.

مدارک های دیگری که بسیار لازم می باشد و افراد متقاضی آنها را باید داشته باشند، مربوط به عکس رنگی جدید و نمونه کار عملی و یا مقاله و پژوهش به صورت درخواست و گواهی عدم سوء پیشینه می باشد که این مدارک برای گرفتن ویزای تحصیلی برای دانشجویان بسیار مورد نیاز می باشد.

مدارک لازم گرفتن ویزا تحصیلی کانادا

تمکن مالی ویزا تحصیلی کانادا

مدت اعتبار ویزا تحصیلی کانادا همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم یکی از مهم‌ترین شرایطی که افراد متقاضی برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا باید داشته باشند، برخورداری از تمکن مالی می باشد که در این قسمت به بررسی و شرح بیشتر این موضوع می پردازیم.

اگر بخواهیم به صورت مختصر درباره تمکن مالی ویزا تحصیلی کانادا توضیح مختصری را بیان کنیم می‌توانیم به این مورد اشاره داشته باشیم که افراد متقاضی باید گردش مالی حساب های بانکی خود را به صورت سه ماه از بانک‌ها دریافت کرده که این گردش مالی باید شامل کلیه واریزی ها و برداشت ها از حساب شخص متقاضی باشد و این برگه تمکن مالی را به سفارت خانه های مربوطه ارائه دهند تا شایستگی این افراد از نظر تمکن مالی طبق نظر کارشناسان تایید شود و بتوانند این مرحله را پشت سر گذاشته و موفق به دریافت ویزای تحصیلی کانادا شوند.

افراد متقاضی باید توجه کنند که نامه تمکن مالی آنها حتماً باید به زبان انگلیسی باشد و اطلاعات درج شده در نامه تمکن مالی بانکی به نرخ دولتی ارز درج می شود.

نامه تمکن مالی به این منظور است که فرد متقاضی باید اثبات کند که بودجه مالی کافی برای پوشش هزینه های دانشگاه و خوابگاه های دانشجویی را می‌تواند به طور کامل پرداخت نماید.

تمکن مالی ویزا تحصیلی کانادا

مدارک زبان برای ویزا تحصیلی کانادا

مدت اعتبار ویزا تحصیلی کانادا مدرک زبان برای گرفتن ویزا تحصیلی کانادا بسیار مهم می باشد و افراد باید مدارک زبان معتبری را از دانشگاه ها و یا آموزشگاه های معتبر دریافت نمایند و دوره های زبان انگلیسی را به طور کامل بگذرانند.

افراد متقاضی می توانند قبل از رفتن و مهاجرت به کشور کانادا مدرک زبان خود را بگیرند اما اگر در صورتی که شرایط برای آنها مهیا نبود و نتوانستند این مدرک را دریافت کنند، طبق قانونی که در دولت کانادا تصویب شده است باید قبل از ورود به دانشگاه های معتبر حتماً مدرک زبان انگلیسی خود را بگیرند و برای این منظور باید وارد دوره هایی که دولت کانادا برای افراد متقاضی برگزار می‌کند شوند و این مدرک را دریافت نمایند.

مدارک زبانی که امروزه مورد تایید دولت کانادا م یباشد مربوط به مدرک تافل و مدرک آیلتس می باشد.

زمانی که افراد متقاضی موفق به دریافت این مدارک شدند، یعنی به صورت کامل می توانند بر روی زبان انگلیسی تسلط کافی را داشته باشند و می توانند وارد کلاس های دانشگاه های معتبر شوند و با دیگران به راحتی ارتباط برقرار کنند.

مدارک زبان برای ویزا تحصیلی کانادا

هزینه کامل اخذ ویزا تحصیلی کانادا

مدت اعتبار ویزا تحصیلی کانادا هزینه گرفتن ویزا تحصیلی کانادا شامل موارد بسیار زیادی می باشد که افراد متقاضی باید به صورت کامل این هزینه ها را طی مراحلی پرداخت نمایند و به همین دلیل است که یکی از شرایط گرفتن ویزای تحصیلی کانادا برای افراد متقاضی داشتن تمکن مالی می باشد.

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم اولین مرحله گرفتن ویزای تحصیلی کانادا این است که شما باید فرم درخواست را از طریق اینترنتی دریافت نمایید که برای دریافت این فرم باید یک هزینه ای را بپردازید که این هزینه بسیار ناچیز می باشد و همه افراد متقاضی به راحتی می‌توانند آن را دریافت نمایند.

از هزینه های دیگر مربوط به هزینه زندگی و شهریه دانشگاه می باشد که افراد متقاضی باید به این موضوع توجه کنند که باید هزینه یک سال زندگی در کشور کانادا را داشته باشند. این هزینه‌ها شامل موارد مختلفی می شود و هزینه شهریه مراکز آموزشی در کانادا در مقاطع مختلف متغیر می باشد.

افرادی که برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا درخواست کرده‌اند باید حتما پاسپورت داشته باشند و اگر این افراد پاسپورت نداشته باشند باید هزینه ای برای گرفتن پاسپورت پرداخت نمایند که این هزینه سالیانه متغیر می باشد و همراه با تورم بالا و پایین می‌شود و افراد متقاضی برای اطلاعت آخرین هزینه دریافت پاسپورت می توانند به سایت های معتبر مراجعه کنند.

هزینه دیگری که بسیار برای دانشجویان مهم می باشد، مربوط به هزینه مسکن این افراد می باشد و اگر دانشگاه هایی که فرد متقاضی موفق به دریافت نامه پذیرش از آنها شده است، خوابگاهی را برای افراد متقاضی در نظر نگرفته باشد، این افراد باید یک منزل و مسکن را برای خود اجاره نمایند که این اجاره با توجه به عوامل مختلفی متغیر می باشد و بستگی به این دارد که شما در چه منطقه ای از کشور کانادا منزلی را اجاره می کنید.

هزینه های دیگری که فرد متقاضی باید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا بپردازد و حتماً باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد مربوط به هزینه خرید کتاب ها و جزوات می باشد و همچنین برخی دانشگاه ها در مقاطع مختلف در کشور کانادا وجود دارند که فرد متقاضی باید به صورت ترمی شهریه به حساب دانشگاه ها واریز کند که این شهریه ها در مقاطع مختلف متغیر می باشد، به عنوان مثال شهریه مقاطع دکتری از مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بیشتر می باشد و این افراد باید هزینه های بیشتری را به حساب دانشگاه ها واریز کنند تا دانشگاه ها ثبت نام آنها را انجام دهد.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment