ویزا تحصیلی کانادا دانشجویی

عناوین این مقاله

ارتباط با ما 02158473333

جدیدترین مطالب

خدمات ما

خدمات مهاجرتی ایرانیکا

خدمات مهاجرتی ایرانیکا
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان
ویزا تحصیلی کانادا دانشجویی

ویزا تحصیلی کانادا دانشجویی : کانادا از جمله کشورهای بسیار پیشرفته و مدرن می باشد و همینطور از کشورهایی است که دارای دانشگاه های بسیار مجهزی می باشد که در آن استادان بسیار باسواد و با تجربه بالا مشغول به تدریس هستند.

 این از مهمترین عواملی است که بسیاری از دانشجویان از کشورهای مختلف به کشور کانادا مهاجرت میکنند.

 اما گرفتن ویزای تحصیلی برای کشور کانادا به همین راحتی نیز نمی باشد و دارای مراحل و شرایط مختلف است.

از جمله شرایطی که حتماً برای گرفتن ویزا تحصیلی کانادا دانشجویی باید معدل دانشگاهی فرد متقاضی حتماً بالای آن عددی باشد که سفارت کانادا برای مهاجرین خود مشخص کرده است.

از دیگر چیزهایی که بسیار مهم است برای گرفتن این نوع ویزا این است که فرد متقاضی در کدام دانشگاه مشغول تدریس و تحصیل بوده است.

 بخاطر شرایط دانشگاهی ای که کشور کانادا دارد بیشتر استادان برای ادامه تحصیل از سفارت کانادا درخواست بورسیه شدن را می کنند.

 و این افراد با مدرک استادی که در کشور خود کسب کرده‌اند می‌توانند به سفارت کانادا تحویل داده و از طریق آن خود را بورسیه کنند.

 اما همانطور که در متن بالا گفته شد گرفتن ویزای تحصیلی دانشجویی کانادا به همین راحتی نیست و شرایط و مراحل متفاوتی دارد که ما می‌خواهیم در مقاله به نکته هایی که در این شرایط و مراحل وجود دارد بپردازیم.

ویژگی ویزای جاب آفر کانادا

پیشنهاد میکنیم مقاله ویژگی ویزای جاب آفر کانادا را نیز مشاهده بکنید.

شرایط اخذ ویزا تحصیلی کانادا

از جمله مهم ترین و پرطرفدارترین ویزایی که برای کشور کانادا درخواست میشود ویزا تحصیلی کانادا دانشجویی ، به خاطر وجود دانشگاه‌ها و کالج‌های مختلفی که در کانادا وجود دارد است.

اما اخذ ویزا دانشجویی کانادا شرایط های متفاوتی را دارد که در این مقاله میخواهیم شرایط های مختلف گرفتن ویزای تحصیلی برای کشور کانادا را توضیح دهیم و بگوییم که چه افرادی می‌توانند برای گرفتن این ویزا به سفارت کانادا درخواست بدهند.

مهمترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا داشتن کد آموزشی معتبر از آموزشگاه کشور خود است یعنی باید کد آموزشی را از محلی که قبلاً در آنجا تحصیل کرده را دریافت کرده و به سفارت کانادا تحویل بدهد چون از طریق این کد آموزشی سفارت کانادا مشاهده خواهد کرد که آیا این فرد گواهی معتبری برای تحصیل دارد یا خیر.

 در صورتی که نداشته باشد تحت هیچ شرایطی سفارت کانادا به این فرد ویزای تحصیلی نخواهد داد.

 اما از دیگر شرط هایی که برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا اهمیت بسیار زیادی دارد این است که حتما باید فرد متقاضی برای سفارت کانادا اثبات مالی کند.

 اثبات مالی آن باید به گونه‌ای باشد که نشان بدهد فرد توان پرداخت مالی شهریه هایی که می خواهد در آن دانشگاه درس بخواند را دارد در صورت دارا بودن می توانند فرم آنلاین برای گرفتن ویزای تحصیلی را پر کند.

صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کانادا

پیشنهاد میکنیم مقاله مهاجرت تحصیلی به کانادا را نیز مشاهده بکنید .

مراحل اخذ ویزا تحصیلی کانادا

همانطور که میدانید مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا به همین آسانی نیز نخواهد بود و افراد باید مدت زمان زیادی را برای پیگیری گرفتن این نوع ویزا بگذراند.

 

 که در این مطلب ما می خواهیم به بررسی نکات مراحل اخذ ویزا تحصیلی کانادا دانشجویی بپردازیم و بدانیم که دانشجویانی که میخواهند ویزای تحصیلی بگیرند باید چه مراحلی را پشت سر بگذارند و چگونه درخواست خود را به سفارت کانادا تحویل بدهند.

 

میدانید کشور کانادا از جمله کشورهای مدرنی است که سالانه دانشجویان بسیار زیادی برای تحصیل در دانشگاه های کالج و دانشگاه های مختلف آن درخواست میدهند، اولین مرحله اخذ ویزای تحصیلی این است که ما به سفارت کانادا رفته و شرایط خود را برای افسران کمیسیون توضیح دهیم.

 

 تا از آنها بخواهیم که به ما کمک کنند بعد از اینکه آنها شرایط ما را بررسی کردند به ما خواهند گفت که ما می‌توانیم این نوع ویزا را دریافت کنیم یا خیر در صورتی که بتوانیم از این شرایط استفاده کنیم به ما راه حل های مختلفی را که وجود دارد را معرفی می‌کنند.

 

 بعد از اینکه از سوی سفارت کانادا معرفی و راهنمایی شدیم با توجه به شرایطی که داریم باید حتماً فرم آنلاینی را که سفارت به ما معرفی کرده است پر کنیم.

 

 در صورتی که این فرم آنلاین در پرونده ما نباشد تحت هیچ شرایطی دولت کانادا با ویزای ما موافقت نخواهد کرد.

 

 بعد از پر کردن فرم آنلاین حتماً باید مدارک مورد نظر را به سفارت داده و مبلغی نیز پرداخت کنیم تا به درخواست ما بررسی بشود و از آن روزی که ما مدارک را تحویل دادیم حداقل دو هفته زمان میبرد تا درخواست ما بررسی بشود.

 

ممکن است درخواست ما برای ویزا ریجکتی بخورد در این صورت ما باید به سفارت کانادا اعتراض بزنیم و دلایل رد ویزای خود را جویا بشویم.

انواع ویزای کانادا

اگر به دنبال اخذ ویزای کانادا هستید پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای کانادا را دنبال بکنید.

مراحل اخذ ویزا تحصیلی کانادا

مدارک لازم برای اخذ ویزا تحصیلی کانادا

اما همانطور که در متن بالا گفته شد برای اینکه ما بتوانیم ویزای تحصیلی کانادا را بگیریم نیازی به مدارکاتی داریم که نشان دهنده هویت ما می باشد و در صورتی که مدارک را به صورت کامل به سفارت تحویل ندهیم تحت هیچ شرایطی با ویزای تحصیلی موافقت نخواهند کرد.

 

 چون اطلاعاتی را که برای اخذ این ویزا لازم دارند را در دست نخواهند داشت و درخواست ویزای تحصیلی ما ریجکتی می خورد.

 

 در این مقاله می خواهیم به بررسی جزئیات مدارک گرفتن ویزا تحصیلی کانادا دانشجویی بپردازیم و بدانیم که ما باید چه مدارک هایی را به سفارت تحویل بدهیم و در مورد مدار کات چه نکاتی مورد توجه افسران واقع می شود.

 

 از جمله مهم‌ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی تمکن مالی حساب ما در کانادا می باشد و چیزی که افسران آن را بسیار مورد بررسی قرار می‌دهند گردش مالی فرد است یعنی تعداد تراکنش هایی که در سه ماه اخیر با حساب ما انجام شده است و مبلغ آن مورد توجه افسران واقع نمی‌شود و فقط تعداد تراکنش ها در مورد توجه آنها است.

 

 دیگر مدارکی که باید ما به سفارت تحویل بدهیم استادی پلن و یا همان برنامه مهاجرت ما است.

 در آن تمام کارهایی که ما قرار است در کانادا انجام بدهیم برنامه ریزی شده و مرتب و منظم در آن دسته بندی شده است.

 

از جمله مدارک دیگر که برای گرفتن ویزای تحصیلی نیاز است تحویل دادن گواهی مدرک زبان از در این گواهی نشان می‌دهد که فرد متقاضی تا چه مرحله ای زبان کشور کانادا را مسلط خواهد بود حداقل مدرکی را که باید داشته باشد این است که در حد معمولی در چهار حیطه زیر داشته باشد یعنی باید حداقل درصد متوسط در خوانداری و نوشتاری و شنیداری و گفتاری مسلط باشد.

ویزا شینگن

برای دریافت ویزای شینگن پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای شینگن دنبال بکنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزا تحصیلی کانادا

تمکن مالی برای اخذ ویزا تحصیلی کانادا

تمکن مالی برای گرفتن ویزا تحصیلی کانادا بگونه ای است که هر کسی توانایی آن را ندارد و به همین جهت از مهمترین شرط ها برای گرفتن ویزای تحصیلی می باشد و تا سفارت تمکن مالی فرد را تایید نکند دولت کانادا ویزای تحصیلی را به ما نخواهد داد.

 

 همانطور که در متن بالا گفته شد تمکن مالی حساب یعنی اینکه فرد باید بتواند هزینه دانشگاهی که در آن می خواهد درس بخواند را پرداخت کند.

 

 همینطور تمکن مالی که مورد توجه سفارت کانادا واقع می‌شود این است که حساب فرد در سه ماه اخیر که در کانادا داشته است چگونه بوده است و تعداد تراکنش‌های آن به حد مجاز رسیده است یا نه.

 

 نکته ای که در این مورد باید مورد توجه قرار داد این است که به مبلغی که در آن جا به جا شده است توجه نمی کنند و فقط تعداد تراکنش‌ها برای آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

 اما قبل از اینکه ما بخواهیم آن را تحویل بگیریم حتما باید مبلغی را در سفارت گرو قرار بدهیم.

 

که در صورتی که ما نتوانیم شهریه دانشگاه را پرداخت کنیم از آن مبلغ به صورت خودکار کم میکنند.

 

 از مدارکی که برای تمکن مالی به آن نیاز داریم داشتن سابقه شغلی است حتما باید بر اساس شرایط سنی که داریم شغلی نیز داشته باشیم.

تمکن مالی برای اخذ ویزا تحصیلی کانادا

هزینه اخذ ویزا تحصیلی کانادا

اخذ ویزای تحصیلی کانادا هزینه های مختلفی را دارد و فقط هزینه گرفتن ویزا نخواهد بود ، بسیاری از هزینه های جانبی وجود دارند که ما اگر آنها را پرداخت نکنیم کارهای مان پیش نخواهد رفت.

 

از جمله هزینه ای که فرد باید پرداخت کند این است که باید مبلغی را به سفارت کانادا پرداخت کند تا به درخواست ویزای فرد متقاضی رسیدگی بشود.

 

همینطور بعد از اینکه ویزای ما تایید شد نیز برای دریافت ویزا حتماً باید مبالغی را به عنوان پورسانت به سفارت کانادا بدهیم.

 

 اما علاوه بر هزینه هایی که برای گرفتن ویزا انجام دادیم برای ورود به کشور کانادا حتماً باید مالیاتی را که دولت تعیین کرده است را پرداخت کنیم.

 

 در صورتی که مالیات مشخص شده را واریز نکنیم دولت نیز ما را به عنوان شهروندان خود قبول نمی کند و چیزهایی که به صورت رایگان شامل حال شهروندان می‌شود شامل حال ما نخواهد شد.

 

 هزینه اخذ ویزا تحصیلی کانادا به گونه‌ای است که ارزش بسیار زیادی را دارد ما هزینه‌ای که می کنیم در عوض چیز بسیار ارزشمندی را به دست خواهیم آورد.

 

 مانند این که می توانیم مانند شهروندان کانادایی در این کشور زندگی کنیم و از مزیت هایی که آنها برخوردار هستند ما نیز برخوردار باشیم و همینطور با گرفتن ویزای تحصیلی ۵ ساله کانادا می توانیم برای خود ویزای دائمی نیز بگیریم و این ویزا برای ما بسیار کمک کننده می باشد.

هزینه اخذ ویزا تحصیلی کانادا

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در کانادا

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در کانادا به گونه‌ای است که فرد باید علاوه بر اینکه در کانادا مشغول به تدریس و تحصیل می باشد در کنار آن به کسب و کاری نیز مشغول شود تا بتواند هزینه های دانشجوی خود را دربیاورد.

 

 بیشتر دانشجویانی که با معدل بالا برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا درخواست میدهند معمولاً دولت این کشور آنها را بورسیه می کند.

 

 وقتی دانشجویان مورد بررسی دولت قرار بگیرند یعنی تمامی هزینه‌های آنها به صورت رایگان است و هر خرجی که دارند بر عهده دولت است.

 

 دولت وظیفه دارد که تمامی هزینه‌های زندگی این ها را پرداخت کند اما کسانی که خودشان به عنوان ظرفیت تکمیل و دانشجویی بین المللی برای دانشگاه های کالج کانادا و دیگر دانشگاه ها درخواست می دهند علاوه بر اینکه باید شهریه های مختلفی را برای دانشگاه بپردازند باید یک محلی را برای زندگی کردن خود پیدا کنند.

 

 همین طور باید ساعاتی را که بیکار هستند را نیز مشغول کسب و کار بشوند تا بتوانند هزینه خورد و خوراک و مسکن خود را تأمین کند به همین جهت زندگی کردن دانشجویی در کشور دیگر بسیار سخت می باشد.

 

 علاوه بر این که در هر شهری شرایط های جنسیتی نیز وجود دارد که این شرایط ها زندگی را بسیار سخت تر نیز خواهند کرد.

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در کانادا

مزایا اخذ ویزا دانشجویی کانادا

در بین انواع ویزا هایی که برای کشور کانادا صادر می شود ویزای تحصیلی از همه بیشتر درخواست خواهد داشت .

 

چون نسبت به سایر ویزا های دیگر مزیت های بسیار زیادی را دارد که ما در این مطلب می‌خواهیم به مزیت هایی که گرفتن ویزای تحصیلی دارد اشاره کنیم.

 

از جمله مزایا ویزا تحصیلی کانادا این است که ما از طریقه گرفتن این ویزا می توانیم به شهرهایی که در این کشور وجود دارند به صورت رایگان سفر کنیم.

 

 دیگر مزایایی که گرفتن ویزای دانشجویی کانادا دارد این است که افراد میتوانند در کشور کانادا به صورت رایگان از خدمات بیمه درمانی در همه مراکز استفاده کند یعنی تا زمانی که دانشجو هستند می‌توانند به صورت رایگان از دندانپزشکی های دولتی این کشور به صورت رایگان استفاده کنند.

 

همین‌طور اگر دچار هرگونه بیماری بشوند می‌توانند به صورت رایگان از پزشک های این کشور استفاده کنند.

 

 از دیگر مزایای که ویزای دانشجویی کانادا دارند این است که ما می توانیم بعد از اینکه تاریخ ویزایمان به پایان رسید برای ویزای دائمی و گرفتن پاسپورت شهروندی اقدام کنیم و بعد از اینکه ما ویزای دانشجویی کانادا را دریافت کردیم می توانیم مانند شهروندان از حقوق شهروندی کانادا بهره ببریم و به صورت موقت از تمامی حقوق شهروندی استفاده کنیم.

 

 اما بعد از گذشتن مدت ویزای ما این حقوق تحت هیچ شرایطی به ما تعلق نخواهد گرفت و ما به عنوان مجرم در این کشور محسوب می‌شویم به همین خاطر باید قبل از اینکه مهلت های ویزایمان تمام بشود.

 

 حتماً باید یا برای تمدید همون ویز یا برای گرفتن ویزای دائمی اقدام کنیم و اگر روند آن طول بکشد نیز باز هم مشکلی پیش نخواهد آمد و ما فقط باید درخواست مان را به سفارت این کشور را بفرستیم.

 

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment