ویزای مولتی کانادا

عناوین این مقاله

ارتباط با ما 02158473333

جدیدترین مطالب

خدمات ما

خدمات مهاجرتی ایرانیکا

خدمات مهاجرتی ایرانیکا
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان
ویزای مولتی کانادا چیست ؟

ویزای مولتی کانادا این سوالی ست که اگر بخواهم پاسخ دقیقی برایش بگویم لازم است قبل از آن شما را با مفاهیم پایه ای تری آشنا کنم در این مقاله کوتاه همراه من باشید سعی میکنم اطلاعات ارزشمندی در اختیارتان بگذارم .

مشخصا انسانها با توجه به سرشت و ذات انسانی خود و تعلقاتی که دارند نباید تمایلی به مهاجرت و تغییر دائمی یا طولانی مدت محل زندگی خود داشته باشند اما با این وجود چرا نرخ مهاجرت در میان تبعه برخی کشورها تا این حد بالاست؟ تمایل به مهاجرت از کجا نشأت میگیرد؟

این همه قوانین مهاجرتی بین مرزهای جغرافیایی دقیقا برای چه تعریف و تدوین شده اند؟ پاسخ به این سوالات کار چندان مشکلی به نظر نمی‌آید؛بشر در طول تاریخ همیشه به دنبال فراهم کردن شرایط بهتر زندگی برای خود بوده اند.

ساخت خانه و انواع امکانات زندگی ، سپس جستجو و کشف زمین و یافتن موقعیت بهتر جغرافیایی شاید جز اولین اقدامات مهاجرتی بشر به حساب بیاید اما این مدل مهاجرت اولیه تا زمانی کاربرد داشت که موازنه جمعیت در تمام مناطق کشف شده زمین یکنواخت بود اما با سازمان یافتن مرزهای جغرافیایی و هویت گرفتن شهرها ،استان ها ، ایالت ها و کشورها دیگر شرایط مهاجرت صرفا با تصمیم یک فرد یا افراد مهیا نمیشود.

امروزه اکثر دولت ها برای مدیریت جمعیت اقدام به وضع قوانین مهاجرتی کرده اند هر کشور با توجه به پراکندگی جمعیت و متوسط سن جامعه قوانین متفاوتی از دیگر کشورها تدوین کرده است و شما به عنوان یه فرد برای مهاجرت به هر جا باید قوانین مربوط به همان منطقه را بدانید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید. اما یک قانون کلی در میان تمامی کشورها وجود دارد آن هم این است که اگر قصد مهاجرت به کشوری را دارید کافی است به مقامات آن کشور ثابت کنید.

اولا وجود شما برای آن کشور باعث ضرر نیست دوما شما میتوانید فرد مفیدی برای اجتماع مدنی باشید. در این صورت کار برایتان کمی ساده تر خواهد شد .مساله قابل توجه دیگر جدا کردن مفهوم سفر و مهاجرت است.

گاهی سفر به یک کشور و اقامت در آن طوری طولانی مدت میشود که بیش از اینکه شبیه سفر باشد ؛شبیه یک مهاجرت موقت است معمولا دولت ها برای این نوع از سفر قوانین ساده تری نسبت به مهاجرت دائمی دارند .

موضوع مورد بحث بعدی این است که قوانین ورود به کشورها و اخذ ویزا منحصر به مهاجرت نمیشود شما در واقع صرف ورود به برخی از کشورها به هر قصد و نیتی ملزم به دریافت ویزا یا همان روادید هستید به نوعی از ویزا که صرفا به دلیل سفر به یک کشور باشد اصطلاحا ویزا توریستی میگویند.

واضح است که ویزا یک نوع قرارداد میان مرزی بین کشورهاست که میتواند بر اساس منافع مشترک کاملا لغو شود یا برعکس به تناسب نوع روابط دولت ها اخذ آن سخت‌گیرانه تر باشد.این موضوع فقط به مناسبات بین دو کشور بستگی دارد.

پیشنهاد میکنیم مقاله هزینه ویزای کانادا را نیز مشاهده بکنید!

ویزای مولتی کانادا چیست ؟

افراد واجد شرایط اخذ ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا  ویزای مولتیپل کانادا نوعی از ویزا توریستی محسوب میشود اما خصوصیاتی دارد که به واسطه آن از بقیه انواع ویزا پرطرفدار تر است.کانادا کشور پهناوری است که میتواند مقصد دسته های مختلفی از افراد باشد.

اما افراد واجد شرایط اخذ ویزای مولتی کانادا معمولا فقط توسط سفارت کانادا مشخص میشوند برای اخذ ویزای مولتیپل کانادا مهمترین و اصلی ترین کاری که باید انجام دهید این است که آفیسر را هر طور که میتوانید قانع کنید که قصد اقامت دائمی و غیر قانونی در این کشور را ندارید.

برای این کار مثلا میتوانید راجع به وابستگی های خود در زادگاهتان صحبت کنید یا مدارکی ارائه دهید که نشان دهد شما بعد از پایان اعتبار ویزا ملزم به بازگشت هستید مثل مدارک تحصیلات تکمیلی، برای سفر به کانادا سه نوع ویزا توریستی وجود دارد که شما با توجه به موقعیت خود ، مدت زمانی که نیاز دارید در این کشور پهناور اقامت کنید و قصد و نیتی که از سفر به کانادا دارید میتوانید یکی از انواع آن را انتخاب کنید.

کانادا کشور پهناوری است که به دو دلیل مهم و عمده میتواند مقصد ایده آلی برای سفر و یا مهاجرت باشد دلیل اول مرز مشترک این کشور زیبا با آمریکا است شاید در نگاه اول این مرز مشترک چندان مهم به نظر نرسد اما اگر نگاهی به مناسبات سیاسی این دو کشور با یکدیگر بیاندازید متوجه میشوید یکی از راه های باز شدن مرزهای کشور آمریکا به روی شما اخذ ویزا و اجازه اقامت در کانادا است.

دلیل مهم بعدی که کانادا را تبدیل به یک مقصد ایده آل میکند سیاست موزاییکی دولت کانادا نسبت به اقوام و اعتقادات مختلف است موزاییسم یعنی هر شخص میتواند حدود و مرزهای اعتقادی خود را حفظ کند و در آن واحد جزئی از یک کل منسجم باشد دقیقا شبیه موزاییک؛ این سیاست به شما این امکان را میدهد که با هر عقیده و مذهبی حتی اگر در اقلیت کامل باشی به راحتی در جامعه زندگی کنی و عضو پذیرفته شده جامعه باشی بدون اینکه به اعتقاد شخصیتان آسیبی برسد یا مجبور باشید آن را به هر دلیلی زیر پا بگذارید.

بنابراین مشخص میشود برای اینکه جز افراد واجد شرایط اخذ ویزای مولتی کانادا باشید لازم نیست عقاید و اعتقادات شخصی خود را پنهان کنید یا از آنها دست بکشید و این موضوع کانادا را به مقصد جذابی برای تمام مهاجران تیدیل کرده است.

پیشنهاد میکنیم مقاله انواع ویزای کانادا را نیز مشاهده بکنید!

افراد واجد شرایط اخذ ویزای مولتی کانادا

مراحل اخذ ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا قبل از اینکه مراحل اخذ ویزای ۵ ساله کانادا را بیان کنم باید بگویم که ویزای پنج ساله کانادا در واقع همان ویزای مولتی کانادا است اما چرا به آن ویزای پنج ساله میگویند ؟

این دقیقا به قوانین کشور ایران باز میگردد طبق قوانین کانادا ویزای مولتی کانادا تا زمانی که پاسپورت کشور مبدا اعتبار داشته باشد قابل تمدید است و اعتبار پاسپورت در کشور ما پنج سال است از این رو ویزای مولتیپل کانادا در ایران به ویزای پنج ساله کانادا معروف است.

شاید برخی افراد اخذ ویزای مولتیپل کانادا را کلید اقامت دائم این کشور پهناور تصور کنند اما جریان به این سادگی هم نیست. با اخذ ویزای مولتی کانادا در واقع شما اجازه دارید شش ماه در این کشور بمانید و بعد از شش ماه باید حتما یک بار از مرز خارج شوید و دوباره بازگردید.

اما بازگردیم به بحث اصلی یعنی مراحل اخذ ویزای مولتی کانادا که از ترجمه مدارک شناسایی رسما آغاز می‌شود. در کل سه نوع ویزای توریستی برای کانادا وجود دارد .

ویزای سینگل کانادا ، ویزای مولتی و سوپر مولتی که شما برای گرفتن هر کدام از این انواع ویزا مراحل مشابهی طی میکنید و تنها فرق آنها در برخی مدارکی است که باید برای اخذ هر نوع از انواع ویزا به آفیسر ارائه دهید.

بنابراین برای اینکه تشخیص دهید کدام یک از انواع ویزا برای شما مناسب است قصد اصلی و مدت سفر خود را مشخص کنید مثلا اگر میخواهید برای دیدار از شخص یا بازدید توریستی از کانادا فقط یک بار وارد آن کشور شوید و موقع خروج دیگر نیاز به مراجعت ندارید مسلما ویزا سینگل برای شما مناسب است اما اگر نیاز دارید مثلا در طول شش ماه چندین بار وارد کانادا و خارج شوید مسلما ویزا مولتی کانادا مناسب شماست و در نهایت اگر میخواهید اجازه تمدید و ورود و خروج نامحدود به کشور کانادا داشته باشید.

ویزا سوپر مولتی کانادا برای شما اجازه این کار را تا زمان اعتبار پاسپورت کشور خودتان فراهم میکند.اکنون که قصد سفر به کانادا را دارید و ضمن ترجمه رسمی مدارک شناسایی خود مدت زمان اقامت خود در این کشور همچنین تعداد ورود و خروج و مدت زمان اقامت خود را مشخص کرده اید در واقع قدم اول و مهمترین قدم را برداشته اید.

مراحل و اقدامات بعدی در واقع هر یک نوعی تشریفات اداری محسوب میشود که اگرچه انجام هر کدام واجب و ضروری باشد به هر حال اقداماتی نسبتا ساده است.

مراحل اخذ ویزای مولتی کانادا

مدارک اخذ ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا  اکثر مدارک ویزای توریستی کانادا در هر سه نوع از ویزا مشترک است اما پس چرا فقط یک نوع ویزا توریستی کانادا وجود ندارد؟ تفاوت این مدارک دقیقا در چیست در ادامه سعی دارم به این سوال با زبانی ساده اما دقیق پاسخ دهم. سیاست دولت کانادا بر این قرار است که از ورود مسافران و جذب توریست استقبال میکند اما از طرف دیگر باید

برنامه نسبتا دقیقی از ورود و خروج مسافران و زمان اقامت آنها در این کشور را در کنترل خود داشته باشد ؛این سیاست دلیل این نوع از تفاوت در انواع ویزا توریستی کانادا است.مدارک شناسایی، مدارک شغلی و مدارک مالی و ملکی و دعوتنامه معتبر از طرف یک مقیم کانادا معمولا جز مدارکی است که باید بعد از ترجمه دقیق و رسمی تحویل آفیسر دهید و البته ممکن است مدارک دیگری نیز لازم باشد که دقیقا به نظر آفیسر بستگی دارد .

مدارک اخذ ویزای مولتی کانادا

مدت زمان دریافت ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا زمان اخذ ویزای توریستی کانادا به موارد مختلفی بستگی دارد.اما در حالت کلی هر قدر مدارک شما کاملتر باشد و همچنین دقیق و معتبر ترجمه شده باشد در کوتاه کردن زمان اخذ ویزای توریستی کانادا موثر است.

موضوع مهم دیگری که در کوتاه یا بلندتر شدن زمان اخذ ویزای توریستی کانادا موثر است این است که تابع کدام کشور باشید زمان بررسی مدارک برای تبعه ایران بین ۱۰۲ تا ۱۱۰ روز کاری اعلام شده است در نظر داشته باشید که این زمان فقط زمان بررسی مدارک است اگر میخواهید زمان اخذ ویزای توریستی کانادا را دقیق تر تخمین بزنید زمان لازم برای انگشت نگاری و عکس بیومتریک را نیز به این روزها اضافه کنید.

مدت زمان دریافت ویزای مولتی کانادا

مزایای ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا  برای بیان مزایای ویزای مولتی کانادا کافی است خصوصیات این نوع از روادید را یک بار مرور کنید ؛ ویزای مولتی کانادا به شما این امکان را میدهد که برای شش ماه مداوم در کانادا بمانید بنابراین با اخذ این ویزا میتوانید به عنوان مثال در دوره های آموزشی کمتر از شش ماه و شش ماهه شرکت کنید.

دیگر اینکه چون با گرفتن این ویزا امکان ورود و خروج نامحدود به کانادا را دارید دیگر لازم نیست برای انجام کارهایتان محدودیت زمانی در نظر بگیرید. این ویزا تا زمان اتمام اعتبار پاسپورت شما معتبر خواهد بود پس اگر قصد گرفتن اقامت دائم کانادا را داشته باشید گرفتن ویزا مولتی کانادا پیش زمینه مناسبی برای دریافت اعتبارات لازم است.

دیگر اینکه با داشتن این ویزا میتوانید به راحتی در آزمون های ورودی موسسات علمی معتبر شرکت کنید. در نهایت اینکه گرفتن ویزا مولتی کانادا میتواند مقدمه مفیدی برای گرفتن اقامت دائم کانادا باشد.

مزایای ویزای مولتی کانادا

تبدیل ویزای مولتیپل کانادا به اقامت

ویزای مولتی کانادا  اقامت کانادا هدفی است که خیلی از مسافران این کشور در سر دارند تبدیل ویزای مولتیپل کانادا به اقامت هر چند کار آسانی نباشد اما قطعا امکان پذیر است.البته که در این راه حتما باید از افرادی که به قوانین مسلط هستند کمک بگیرید اما منطقا وقتی شما اجازه ورود و خروج مکرر به کانادا را داشته باشید قادر خواهید بود بالاخره یکی از راه های اخذ اقامت کانادا را به سرانجام برسانید مثلا در مدت اقامت خود یک پیشنهاد کاری دریافت کنید یا یک استارت آپ معرفی کنید .

البته اگر در این پروسه که بسیار حساس و مهم است اشتباهی از شما سر بزند ممکن است دریافت اقامت کانادا نه تنها به انجام نرسد بلکه حتی برایتان باعث دردسر شود.

دریافت اقامت کانادا راه های مختلفی دارد که از جمله آنها میتوان به اقامت دانشجویی کانادا، اقامت از طریق جاب آفر یا همان پیشنهاد کاری ، اقامت سرمایه‌گذاری،اقامت کانادا از طریق اسکیل وورکر، اقامت کانادا از طریق مدرک فنی حرفه ای اشاره کرد.

اما دو مسیر دیگر نیز برای اخذ اقامت کانادا وجود دارد که احتمالا میتواند برای دارندگان ویزا مولتی کانادا مناسب باشد یکی از این انواع اقامت، اقامت کانادا از طریق داشتن تجربه کانادایی میباشد اگر در کشور کانادا تحصیل کرده باشید یا اینکه بیشتر از یک سال کار کرده‌ باشید قطعا روش یکی از روش هایی است که میتوانید به آن به شکل جدی فکر کنید .

تبدیل ویزای مولتیپل کانادا به اقامت

هزینه ی اخذ ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا به طور کلی هزینه ویزای مولتی کانادا شامل دو بخش میشود اول هزینه هایی که باید به سفارت کانادا پرداخت کنید که شامل هزینه بررسی پرونده به مبلغ صد دلار و هزینه انگشت نگاری به مبلغ هشتاد دلار می‌باشد.

بخش دیگر هزینه ها هزینه هایی است که برای ترجمه رسمی مدارک و مشاوره و وکالت میپردازید این بخش از هزینه در واقع یک هزینه اجباری نیست و مبلغ دقیق مشخصی ندارد چون به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما تقریبا تمام مردم ترجیح میدهند این هزینه را نیز پرداخت کنند تا در انجام ریزه کاری های قانونی مهاجرت یک فرد یا گروهی از افراد یاتجربه و کار بلد را کنار خود داشته باشند.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment