ویزای مولتی کانادا

عناوین این مقاله

ارتباط با ما 02158473333

جدیدترین مطالب

خدمات ما

خدمات مهاجرتی ایرانیکا

خدمات مهاجرتی ایرانیکا
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان
ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا : ما انسان ها موجوداتی هوشمند هستیم که در ابتدا خلقت همگی در یک خانه واحد زندگی میکردیم اما با گذشت زمان و زیاد شدن جمعیت و ایجاد مسائل و دغدغه های مشترک و مختلف بین هر گروه از انسان ها کم کم مرزهای مختلفی بین انسان ها شکل گرفت .

ابتدا خانواده ها محدوده کوچکی را خانه خود اسم گذاشتند و حفظ حریم این محدوده کوچک از طرف بقیه به رسمیت شناخته شد اجتماعی از خانه ها هویت روستا و شهر ها را رسمی کرد و اجتماع شهر ها و ایالت و استان ها هویت کشورها را ساخت ، کشورهایی که بخشی از اطلاعات هویتی افرادش حتما باهم مشترک است و همین اشتراک مرزها را سازمان داده است .

حتی این اشتراک ها شامل منافع مشترک نیز میشود منافع مشترکی که برای حفظ و حراست از آن قانون هایی وضع میشود در طول تاریخ عواملی مثل منابع طبیعی محدود یا پر شمار، محدودیت های جمعیتی ، نیاز یا عدم نیاز به تخصص های خاص و مواردی از این قبیل جوامع را وادار به تعیین سیاست های مهاجرتی خاص کرده است، امروزه در خروج و جا به جایی از مرزهای جغرافیایی مسائل و مقدماتی مطرح است که شاید در روزگاران گذشته محل اعتنایی نبوده است .
یکی از این مسائل، مسأله ی هویت است ، ازدیاد و پراکندگی جمعیت دولت ها را وادار کرد هویت افراد را ثبت و نگهداری کنند اما غالبا این مدرک هویتی قبل از خروج از محدوده کشور خودتان دارای اعتبار و ارزش است بیرون از مرزها نیاز به بایگانی کاملتری از هویت شما وجود دارد .

پاسپورت ها دقیقا به همین نیاز پاسخگو هستند در واقع پاسپورت مدرک رسمی هویت شما در تمام دنیاست بنابراین برای خروج از حدود و مرزهای کشور حداقل چیزی که نیاز است پاسپورت است از این رو که پاسپورت اولین مدرک برای گذر از مرز است گاهی با نام گذرنامه نیز خوانده میشود.

پاسپورت اگرچه مدرک هویتی لازمی است، اما این تمام ماجرا نیست. بر اساس روابط و توافقات بین دولت ها شما میتوانید به برخی کشورهایی که روابط و منافع مشترک زیادی دارید یاتوافق ، قرارداد یا معاهده خاصی با دولت تابعیت شما امضا کرده است بدون هیچ تشریفات خاصی فقط با در دست داشتن پاسپورت سفر کنید.

برای مثلا در ایران برای سفر به کشور همسایه ، ترکیه تشریفات روادید نیاز نیست اما تصور کنید میخواهید سفری به کانادا داشته باشید آنگاه دیگر به این سادگی ها نیست باید به سفارت کانادا اطلاعات کاملی ارائه دهید و مسيولین آنها را مجاب کنید که سفر شما به کانادا اولا ضرری به منافع کشور کانادا نمی‌رساند .

دوما میتواند برای این کشور و مردمش مفید باشد ، سوما در این مقطع زمانی خاص این سفر کاربردی تلقی میشود پس از اثبات این مسائل مجوز ورود به مرزهای مقصد به شما داده میشود این مدرک گاهی شبیه یک برچسب داخل پاسپورت است گاهی فقط یک ثبت کامپیوتری و گاهی هم یک مدرک کاغذی با اطلاعات هویتی شما جدا از گذرنامه تان میتواند باشد .

اکنون که توضیح مختصری درباره پاسپورت و ویزا داده شد در ادامه قصد دارم به توضیح مختصر چند نمونه ویزا بپردازم همچنین ویزای مولتی کانادا، تمدید ویزای مولتی کانادا، قیمت اخذ ویزا مولتی کانادا را نیز در حد گنجایش این مطلب کوتاه معرفی کنم

برای آشنایی با انواع ویزای کانادا این مقاله را دنبال بکنید!

ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا چیست؟

ویزای مولتی کانادا نوعی از روادید است که با داشتن آن پنج سال با رعایت قوانین خاص میتوانید در کانادا اقامت داشته باشید همچنین ویزا مولتی کانادا، ویزایی است که به دلیل شرایط خاصی که دارد جز پرطرفدار ترین انواع ویزا برای مهاجران محسوب میشود.

قبل از توضیح بیشتر راجع به ویزا مولتی کانادا، قصد دارم مدارک متداول لازم برای اخذ ویزا را بیان کرده و انواع دیگر ویزا کانادا را معرفی کنم. هر دولت بنا بر منافع و شرایط خود قوانین و سیاست های خاصی برای صادر کردن ویزا مهاجرتی دارد همچنین اتباع خارجی برخی کشورها برای مسافرت به برخی کشورهای خاص نیازی به گرفتن ویزا ندارند.

در این میان حتما اسم ویزای شنگن به گوشتان خورده است همه شنگن را نوعی ویزا اروپایی میدانند اما در حقیقت این چنین نیست شنگن نام محدوده خاصی است که تعدادی از کشورهای اروپایی را شامل میشود که تبعه این کشورها بدون ویزا در این محدوده رفت و آمد می‌کنند.

اگر اجازه دهید قصد دارم در ادامه مدارک لازم برای درخواست ویزا را به شکلی مختصر و کلی معرفی کنم.

مدارک درخواست ویزا مولتی کانادا: در نگاهی کلی صدور هر یک از انواع ویزا نیاز به ارائه مدارک متفاوتی است ، دیگر اینکه دولت های مختلف با توجه به سیاست ها و قوانین مهاجرتی ای که وضع کرده اند مدارک متفاوتی را برای صدور ویزا از شما مطالبه می‌کنند.

با این حال بعضی از مدارک در صدور همه انواع ویزا و همچنین برای سفر به اکثر کشور ها مشترک است که در زیر به صورت تیتروار معرفی میکنم گذرنامه معتبر ، تکمیل فرم درخواست، مدارک مالی، عکس، مدارک شغلی و بیمه.

حالا که راجع به ویزا مختصر توضیحاتی داده شد خوب است بدانید ویزا ها با توجه به مدت زمان و دلیل سفر شما به کشورها انواع مختلفی دارند که گرفتن هر یک از آنها شما را ملزم به رعایت نوعی خاص از ملاحظات و قوانین میکند، همچنین اخذ هر کدام از انواع ویزا که در ادامه برخی از آنها را معرفی خواهم کرد مراحل خاص خود را دارد و مدارک متفاوتی نیاز دارد. برای اینکه ویزا کانادا دریافت کنید ابتدا باید بدانید علت ورودتان به این کشور دقیقا چیست؟

چه مدت میخواهید در کانادا اقامت کنید ، گاهی افراد میخواهند فقط به قصد سفر، تفریح یا دیدار از اقوام خود به کانادا سفر کنند که در این صورت انواع ویزا توریستی کانادا مناسب آنهاست گاهی هم قصد سفر، تحصیل و اقامت در این کشور را دارید که دو راه پیش پای شماست یا با یکی از انواع توریستی ویزا ابتدا به کانادا سفر کنید.

سپس با ارائه مدارک معتبر مسئولین و دولت کانادا را مجاب کنید به شما اجازه اقامت طولانی مدت و حتی دائم در این کشور را بدهند یا اینکه از همان ابتدا قصد مهاجرت خود را با ارائه مدارک معتبر شغلی یا تحصیلی برای سفارت توضیح دهید و اجازه اقامت طولانی و یا دائم بگیرید.

آیا میدانید مدت زمان اخذ ویزای کانادا چقدر است؟ برای اطلاعات بیشتر این مقاله را ببینید!

ویزای مولتی کانادا چیست؟

هزینه ی ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا یکی از پر طرفدارترین انواع ویزا توریستی برای سفر به کانادا است که اجازه شش ماه اقامت در این کشور پهناور را برای شما به همراه دارد همچنین تحت شرایطی که غالبا ساده است تا پنج سال معتبر خواهد بود.

انواع ویزا توریستی کانادا معمولا شرایطی شبیه به هم دارند اما در برخی مسائل مثل مدت زمان اعتبار از یکدیگر متمایز میشوند ، کانادا علاوه بر اینکه جاذبه های طبیعی زیادی دارد تا مسافران را مجاب کند تا به آن سفر کنند به دلیل هم مرز بودن با آمریکا نیز انتخاب افراد زیادی برای مسافرت و حتی مهاجرت است این کشور از لحاظ مجموع مساحت دومین کشور پهناور دنیا محسوب میشود و همواره مقصدی جذاب برای مسافران بوده است .

سه نوع ویزا توریستی برای ورود به کانادا وجود دارد که هر کدام با توجه به دلیل سفر برای قشری خاص از مسافران مناسب خواهد بود و هر کدام هزینه و شرایط اخذ متفاوتی نسبت به دیگری خواهد داشت.

ویزا سینگل،ویزا مولتی و سوپر ویزا. ویزا سینگل همانطور که از نامگذاری آن کاملا مشخص است تنها یک بار به شما اجازه میدهد به این کشور وارد شوید و با اتمام مدت زمان اعتبار ویزا شما موظف هستید خاک این کشور را ترک کنید .مشخص است که این نوع از ویزا برای مسافرت کوتاه و تفریح مناسب خواهد بود.

نوع دیگر ویزا توریستی کانادا ویزا مولتیپل یا همان مولتی کانادا است. این ویزا در دسته ویزا توریستی قرار دارد اما به علت برخی خصوصیات که در ادامه بیان خواهم کرد جز ویزاهای پرطرفدار کانادا می‌باشد.ویزا مولتی کانادا پنج سال معتبر است و در این پنج سال برای مسافر به تعداد نامحدود اجازه ورود به کشور و هر بار به مدت شش ماه اقامت را مجوز میدهد اما همه چیز به این سادگی ها هم نیست،

شما برای هر بار تمدید مدت اقامت باید دلایل قانع کننده ای به دولت کانادا ارائه دهید.همچنین اخذ این ویزا شرایطی دارد که از جمله آنها میتوان به داشتن دعوتنامه معتبر و رسمی کانادا اشاره کرد.

مدل سوم ویزا توریستی کانادا سوپر ویزا است. این نوع از ویزا فقط مختص افرادی است که فرزند آنها به سن قانونی بالای هجده سال رسیده و همچنین اقامت دائم کانادا دارد .

مدت قانونی این ویزا دو سال است و برای اخذ آن نیز لازم است دعوتنامه معتبر از کانادا داشته باشید. گرفتن هر کدام از انواع ویزا توریستی مدارک و هزینه های مختص خود را دارد. هزینه های اخذ ویزا کانادا شامل سه بخش است اول هزینه ای که به سفارت پرداخت میکنید دوم هزینه ارزیابی مدارک و سوم هزینه بیومتریک (انگشت نگاری) که همه افراد ملزم به انجام آن هستند این هزینه ها روی هم مبلغی در حدود سیصد دلار خواهد بود.

هزینه ی ویزای مولتی کانادا

دلایل اصلی ریجکتی ویزای مولتی کانادا

ریجکتی ویزای مولتی کانادا دلایلی دارد که در ادامه برخی را بیان خواهم کرد اما در ابتدا مختصراً راجع به ریجکت یا رفیوز توضیح میدهم ریجکت در واقع رد و عدم اجازه سفارت کانادا به شما برای مسافرت است و به طور کلی یک دلیل دارد آن هم اینکه فردی که مدارک شما را بررسی کرده معتقد است بر اساس شواهد پس از پایان مدت ویزا شما قصد ترک خاک کانادا را ندارید.

البته که دلیل این تشخیص برای هر شخص میتواند متفاوت باشد. در کل به دلیل تقاضا بالای سفر به کانادا و در مقابل ظرفیت پایین پذیرش نسبت به تقاضا برخی درخواست ها ملزم به ریجکت از طرف آفیسر میشود .

اما دلایلی که ممکن است شما را در لیست ریجکتی ها قرار دهد نیز حائز اهمیت است. اینکه برای آفیسر محرز شود شما بودجه کافی ندارید یکی از دلایل مهم ریجکتی ویزا است و همچنین ضعف مالی فردی که برای شما دعوتنامه فرستاده دلیل دیگر این است که هدف از سفر شما برای سفارت واضح و روشن بیان نشده باشد به طوری که بیم اقامت دائمی و بلند مدت شما به شکل غیر قانونی برای مسئول بررسی مدارک تان وجود داشته باشد و دیگری ناقص بودن مدارک که به زبان ساده نشانه بی برنامگی و از هم گسسته بودن ذهن شما در برنامه ریزی دقیق سفر است.

هزینه ی ویزای مولتی کانادا

مدارک اصلی برای ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا برای اخذ ویزای کانادا مدارکی نیاز دارید که برخی در تمام انواع ویزا مشترک و برخی دیگر مخصوص نوع خاصی از ویزا کانادا است.

مدارک مهم و اصلی برای دریافت ویزا مولتی کانادا شامل مدارک هویتی، ترجمه شده ی مدارک به زبان انگلیسی، برنامه سفر(برای اثبات قصد بازگشت)، دعوتنامه رسمی ، مدارک تمکن مالی، مدارک هویتی افراد درجه یک خانواده که در این سفر همراه شما هستند (در صورت وجود) و همچنین در شرایط کرونایی مدارک مربوط به سلامتی نیز لازم خواهد بود.

مدارک اصلی برای ویزای مولتی کانادا

مزیت های ویزای مولتی

بیان مزیت های ویزای مولتی کانادا ملزم به شناخت مختصر این نوع ویزا است که در بالا برایتان بیان کردم بنابراین تشخیص آن ساده است که مهمترین مزیت این ویزا نسبت به نوع سینگل این است که به شما اجازه میدهد تا زمان اعتبار پاسپورت خود هر چند بار که مایل باشید و از هر یک از مرزها به سادگی وارد خاک کشور کانادا شوید و هر بار شش ماه به شکل کاملا قانونی در کانادا اقامت داشته باشید.

مزیت دیگر این ویزا این است که شما با اقامت موقت اما طولانی مدت خود در کانادا شرایط را برای گرفتن اقامت دائم این کشور یا اخذ ویزا تحصیلی هموارتر خواهید کرد.

همچنین با اینکه این ویزا اجازه تحصیل در این کشور را به شما نمی‌دهد اما منعی برای شرکت در دوره های آموزشی کمتر از شش ماه وجود ندارد مورد بعدی اینکه اگر مدرک رسمی زبان ندارید اما میخواهید شانس خود را برای تحصیل در کانادا امتحان کنید ویزا مولتی کانادا امکان شرکت کردن در آزمون های پایین سطح کالج های مختلف را به صورت مستقیم برای شما فراهم میکند

مزیت های ویزای مولتی

مراحل اخذ ویزای مولتی کانادا

اخذ ویزای مولتی کانادا مراحلی تقریبا شبیه به صدور انواع دیگر ویزا توریستی دارد و تفاوت عمده آن در چگونگی قانع کردن سفارت کانادا در مورد لزوم دریافت این ویزا برای شما می‌باشد.

مراحل اخذ ویزا به طور کلی سه گام را شامل میشود ابتدا در وبسایت رسمی ثبت نام میکنید تمامی مدارک خود را به صورت ترجمه شده آپلود میکنید منتظر دریافت نامه انگشت نگاری می‌مانید.

پس از دریافت نامه انگشت نگاری سی روز فرصت دارید به دفتر نایین شده بروید و انگشت نگاری کنید اکنون مدارک شما آماده است منتظر وقت سفارت باشید پس از رفتن به سفارت و مصاحبه تمام کاری که شما باید انجام می‌دادید به پایان رسیده است و فقط باید منتظر نتیجه باشید

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment