همه چی در رابطه با ایتالیا

عناوین این مقاله

ارتباط با ما 02158473333

جدیدترین مطالب

خدمات ما

خدمات مهاجرتی ایرانیکا

خدمات مهاجرتی ایرانیکا
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان
شهرهای مهم ایتالیا

همه چی در رابطه با ایتالیا : ایتالیا کشوری است که در اروپای جنوبی قرار گرفته است و شهر تاریخی روم پایتخت کشور ایتالیا محسوب می‌شود. ایتالیا دارای نهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالصی داخلی است و یکی از کشورهای محبوب دنیا برای گردشگری و مهاجرت است. این کشور بیشترین جاذبه های گردشگری را در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسانده است.

این کشور در بسیاری از عرصه های فرهنگی، ورزشی، صنعتی و علمی خوش درخشیده است و امروزه کشور ایتالیا در زمره هشت کشور صنعتی دنیا قرار گرفته و کشوری توسعه یافته می باشد.

مردم ایتالیا بسیار هنرمند هستند و چون ایتالیا کشور زادگاه امپراتوری رم بوده، به همین علت فرهنگی بسیار غنی دارد. این کشور زادگاه برخی از سبک های هنری و معماری دنیا است که سالانه گردشگران و توریست های زیادی به این کشور می روند.

در ایتالیا خانواده از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار است و مردم این کشور دورهمی خانوادگی زیادی دارند و فرزندان خود را به پیوند رابطه خویشاوندی تشویق می کنند.

در ادامه قصد داریم اطلاعات مهم در رابطه با ایتالیا را برای شما بیان کنیم.

نقشه ایتالیا و کشورهای همسایه

نقشه ایتالیا و کشورهای همسایه

کشورهای همسایه ایتالیا را می توان اتریش، فرانسه، واتیکان، سوئیس نام برد. نقشه ایتالیا به این صورت است که این کشور از دو جزیره سیبسل و ساردینا در دریای مدیترانه و شبه جزیره ایتالیا تشکیل شده است. جمهوری ایتالیا کشوری مدیترانه ای در جنوب اروپا است که شامل شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره بزرگ مدیترانه، سیبسل و ساردینی می باشد.

ایتالیا از جغرافیا به بیست ناحیه تقسیم می‌شود که به نوعی دیگر از تقسیم بندی شامل ۱۱۰ استان می باشد. ایتالیا توسط دریا محدود شده است و تقریباً ۴۰ درصد از خاک ایتالیا کوهستانی است و در زمستان منطقه بسیار خوبی برای تفریحات زمستانی می باشد.

لازم به ذکر است بدانید که دو رشته کوه آپنین و رشته کوه آلپ ستون فقرات این کشور محسوب می‌شود. رودخانه های ایتالیا جزو مناطق گردشگری ایتالیا محسوب می شوند و نقشه ایتالیا به علت شبیه بودن آن به یک چکمه معروف شده است. شما در حال خواندن مفاله همه چی در رابطه با ایتالیا هستید.

شهرهای مهم ایتالیا

شهرهای مهم ایتالیا

ایتالیا دارای ۱۹ استان است و هر کدام از این استان ها نیز برگرفته از شهرستان ها، شهرها و بخش‌های متعددی می باشند. شهرهای ایتالیا عبارتند از میلان، تورینو، جنوا، یالرمو، فلورانس، کاتاینا و غیره.

شهرهای واتیکان و سن مارینو به ترتیب در زمره مهم ترین شهرهای ایتالیا قرار دارند. شهر رم در کشور ایتالیا از مهم ترین شهرها محسوب می شود و پرجمعیت ترین شهر در ایتالیا است و همچنین پایتخت ایتالیا می باشد. شهر میلان نیز از شهرهای پر جمعیت و مهم ایتالیا است که مرکز مد و فشن در این کشور می باشد.

شهر پانل حدود یک میلیون جمعیت دارد که از اواخر قرون وسطی تا سده ی ۱۸ میلادی این شهر جزء یکی از شهرهای مهم و بزرگ اروپا محسوب می شود.

شهر ونیز به صورت جزیره های کوچک است و یکی از شهرهای گردشگر پذیر جهان است.

شهر جنوا، در شمال غرب ایتالیا قرار گرفته است و یکی از مناطق غنی کشاورزی در شمال ایتالیا و اروپای مرکزی می باشد.

شهر فلورانس، یکی از شهرهای تاریخی در کشور ایتالیا است و پرجمعیت ترین شهر توسکانی محسوب می شود.

شما دوستان عزیز برای اینکه بتوانید در مورد ایتالیا اطلاعات مهمی را کسب کنید و اطلاعات عمومی بیشتری داشته باشید، می توانید با ما در ارتباط باشید و به صورت اینترنتی و آنلاین به وبسایت ما مراجعه کنید. اگر شما دوستان عزیز سفری به ایتالیا داشتید، حتما به شهرهایی که به آنها اشاره کردیم بروید و از مکان های دیدنی این شهر ها لذت ببرید. شما در حال خواندن مقاله همه چی در رابطه با ایتالیا هستید

مراکز خرید ایتالیا

اگر به دنبال اخذ ویزای ایتالیا هستید این لینک را حتما دنبال نمایید

فرهنگ مردم ایتالیا

فرهنگ مردم ایتالیا

مردم ایتالیا افرادی رسمی و جدی هستند و فرهنگ مردم ایتالیا کمی پیچیده است، یعنی به صورت خاص هستند و در دیدار اولیه صمیمی نمی شوند. بهتر است بگوییم که اگر شما با لحن صمیمی با آن ها برخورد کنید، این کار را نوعی توهین و تجاوز تلقی کرده اید.

مردم ایتالیا در دیدار اولیه حتی از گفتن کلماتی مانند سلام خودداری می کنند و با به کارگیری کلماتی مانند روز خوش، جدی بودن و رسمی بودن خود را کاملا حفظ می کنند، پس در برخورد با آنها دقت کنید.

رژیم غذایی بخش قابل توجهی از فرهنگ این مردم می باشد و غذاهای مردم ایتالیا پر کالری هستند. معماری گوتیک به عنوان معماری اصیل در این منطقه شناخته می شود و در گذشته ساختمان ها در این کشور بسیار بزرگ و گسترده بودند ولی امروزه متراژ آنها کم شده و ساختمان آنها کوچک تر شده است.

از فرهنگ دیگر مردم ایتالیا این است که به شدت عاشق کافه هستند و کافه رفتن را دوست دارند. قهوه خوردن به خصوص قهوه اسپرسو، جایگاه ویژه ای در میان مردم کشور ایتالیا دارد. با توجه به اینکه کشور ایتالیا در حال حاضر تعداد بسیار زیادی مهاجر را از سایر کشورها پذیرفته است، میزان تنوع فرهنگی در شهر های مختلف نیز رو به افزایش است.

بنابراین امروزه افراد زیادی با نام و آوازه ی ایتالیا آشنا هستند و برای تفریح و سرگرمی با تور های گوناگون به ایتالیا سفر می کنند. شما با رفتن به کشور ایتالیا می توانید با فرهنگ مردم این کشور آشنا شوید و فرهنگ این کشور متفاوت و بسیار جالب توجه است.شما در حال خواندن مقاله همه چی در رابطه با ایتالیا می باشید

پیکاپ ویزا

جهت اخذ پیکاپ ویزای کانادا این لینک را دنبال نمایید

حکومت و رئیس جمهور ایتالیا

حکومت و رئیس جمهور ایتالیا

شرایط زندگی در ایتالیا چندان سخت و دشوار نیست، ایتالیا کشوری بود که در سال ۱۸۶۱ تاسیس شد و توسط پادشاه ویکتور امانوئل دوم برای اولین بار افتتاح شد. کشور ایتالیا در نتیجه یگانگی ایتالیا به دلیل جنگ های پادشاهی ساردنی که حکومت ابتدایی این کشور بود، تاسیس شد و تا سال ۱۹۴۶ دوام داشت و پایدار ماند.

بالاترین قانون کشور به عنوان قانون اساسی شناخته می‌شود، اول این قانون آمده است که جمهوری دموکراتیک مبتنی بر کار است و حاکمیت به مردی می باشد که بر طبق قواعد و در حدود مقرر در قانون اساسی اعمال گردد. بر اساس قانون اساسی ایتالیا سیستم قوه قضاییه مانند بیشتر کشورها مستقل از قوای مقننه و مجریه می باشد.

نظام قضایی ایتالیا نیز همانند اغلب کشورها شامل مجموعه ای از دادگاه ها و قضات می باشد. این نکته را اضافه کنیم که دادگاه عالی تجدیدنظر بالاترین دادگاه ممکن برای رسیدگی مجدد به برخی از احکام است که نسبت به امور حکمی رسیدگی می کند.

رئیس جمهور ایتالیا فردی به نام سرجوماتارلا است، این فرد نماینده وحدت ملی است و تضمین می کند که سیاست ایتالیا مطابق با قانون است. این فرد برای دومین دوره به عنوان رئیس‌ جمهور انتخاب شد.

اخذ ویزای کانادا

اگر قصد اخذ ویزای کانادا را دارید حتما لیک زیر را دنبال نمایید

اقتصاد و درآمد ایتالیا

اقتصاد و درآمد ایتالیا

بخش اصلی اقتصاد ایتالیا وابسته به بخش های شمالی این کشور است که ارتباط راحت تر و بیشتری با سایر کشورهای اروپایی دارد. کشاورزی و صنایع به عنوان دو قطب اصلی اقتصاد و درآمد کشور ایتالیا است که مردم زیادی در این دو زمینه فعالیت دارند.

صنایع ایتالیا با تولید برندهای معروف مانند فراری، وسپا، مازراتی، لامبورگینی، فیات، ورساچه، گوچی، پرادا، آرمانی، دولچه، گابانا، گره خورده است. در بخش کشاورزی نیز مردم با تولید و کاشت ذرت، گندم، برنج، انگور، میوه و علوفه برای دام های مربوط به صنایع لبنی می پردازند. لازم به ذکر است بدانید بخش‌ های جنوبی در این کشور نسبت به بخش‌های شمالی کمتر توسعه و پیشرفت داشته است.

از در آمد و اقتصاد دیگر در ایتالیا می توان به چغندرقند، گوجه فرنگی، سویا و غیره اشاره کرد. بخش توریسم نیز بخش دیگری از رونق اقتصادی این کشور را تشکیل می دهد.

سالیانه افراد زیادی به کشور ایتالیا سفر می کنند و از جاذبه های گردشگری و توریستی این کشور لذت می‌ برند و میلیون‌ ها دلار و ارز خارجی را به این کشور وارد می کنند. صنایع الکتریکی و الکترونیکی، دوچرخه سازی، وسایل نقلیه، کالاهای چرم، نساجی، پوشاک، سرامیک و چینی نیز تاثیر بسیاری در اقتصاد و درآمد این کشور دارد.

دین مردم ایتالیا

دین مردم ایتالیا

هم اکنون سعی داریم در مورد دین مردم ایتالیا اطلاعاتی ارائه دهیم. بیش از ۹۰ درصد مردم ایتالیا پیرو کلیسای کاتولیک هستند. امروزه طرفداران آیین‌ های آتئیست ها و آگلوستیک ها نیز رو به افزایش می باشد و لازم به ذکر است بگوییم که سایر ادیان همانند اسلام، یهودیت، ارتدوکسی، پروتستان، در این کشور فعالیت های مختلف دینی را تشکیل داده اند.

بیشتر مردم ایتالیا مسیحی کاتولیک هستند، بنابراین حاکمیت این کشور به این مذهب می‌ باشد و مسلمانانی در این کشور زندگی می کنند و مهاجر هستند. این کشور مسلمان زیادی دارد و با نژاد های مختلف در این کشور زندگی می‌کنند.

در میان اقلیت های دینی اسلام پیروان بیشتری دارد و شیعیان در مقایسه با سایر مسلمانان در اقلیت هستند و غالباً شیعیان ایتالیا اصلیت ایرانی یا لبنانی دارند، پس در نتیجه دین و مردم ایتالیا به این صورت است که بیش از ۹۰ درصد مردم ایتالیا پیرو کلیسای کاتولیک هستند ..شما در حال خواندن مقاله همه چی در رابطه با ایتالیا هستید

مدارک شرایط اخذ ویزای شینگن 1402

اگر به دنبال اخذ ویزای شینگن هستید حتما لینک زیر را ئنبال نمایید

غذاهای های ایتالیا

غذاهای های ایتالیا

غذاهای ایتالیا تنوع زیادی دارد و اکنون به خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی اشاره می کنیم.

غذاهای ایتالیایی بسیار متنوع پخت می شوند و در رستوران ها و غذاخوری های ایتالیا شاهد غذاهای رنگارنگ و خوش طعم خواهیم بود. آشپزی ایتالیایی فرهنگ مردم تمام جهان را تحت نفوذ خود در آورده است. پاستا ها در شکل و ابعاد مختلف با طعم های گوناگون درست شده اند. مردم ایتالیا علاوه بر آشپزی در ساخت انواع دسرها بی مثال هستند و دسر های معرکه ای در فرهنگ غذایی غنی خود دارند و بر روی سفره برای تزیین قرار می‌دهند.

چیتی یکی از غذاهای معروف ایتالیایی است که با سبزی های فصلی پخت می شود و در کافه های کوچک نیز وجود دارد.

راویولی یکی از قدیمی ترین غذاهای ایتالیایی است، این غذا با اسفناج فراوان پخته می شود و طرفداران زیادی دارد.

پروشو تو، یکی دیگر از غذا ایتالیایی است که با گوشت خوک پخته می شود.

استیک فیورنتینا در حقیقت یک تکه بزرگ از گوشت گاو است که با روش خاصی پخت می شود و بسیار خوش طعم و منحصر به فرد است. برای پخت این غذا از ران با فیله گاو استفاده می‌شود.

ریبولیتا یکی از سوپ های معروف ایتالیا است که از گوشت، آرد، هویج، لوبیا، کرفس، سیب زمینی و پیاز پخت می شود و سوپ خوشمزه ای است.

اسو بوکو مغز ران یا فیله گوساله است که با روش خاصی پخت می‌ شود و مردم ایتالیا به این غذا علاقه خاصی دارند.

جلاتو، پانزانلا، فوکاچیا، کاپوناتا، بوراتا، تورونی، اسپاگتی، تیرامیسو، کانولی از دیگر غذاهای معروف ایتالیا هستند که هر کدام طعم لذیذی دارند و افراد با توجه به مزاج خود انتخاب می کنند. امتحان کردن غذاهای این کشور بخش مهم و حساس افرادی است که به تور ایتالیا می روند.

هرکدام از غذاهایی که ما به آنها اشاره کردیم به نوبه خود منحصر به فرد و با مواد اولیه سالم پخته می‌شوند و شما در اکثر رستوران ها و هتل های ایتالیا می‌توانید هر کدام از این غذاها که مد نظرتان است را سفارش دهید

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment