نکات اصلی و مهم اخذ ویزای شینگن

عناوین این مقاله

ارتباط با ما 02158473333

جدیدترین مطالب

خدمات ما

خدمات مهاجرتی ایرانیکا

خدمات مهاجرتی ایرانیکا
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان
نکات اصلی و مهم اخذ ویزای شینگن

نکات اصلی و مهم اخذ ویزای شینگن ویزای شینگن ویزایی است که توسط یکی از کشورهای عضو منطقه شینگن صادر می شود و برای اقامت کوتاه مدت، محدود به 90 روز در هر دوره 180 روزه، فقط برای کشورهای شنگن معتبر است.

صلاحیت اروپا برای دریافت و صدور این گونه ویزاها توسط کنسولگری کشور مقصد انجام می شود. در صورت سفر به چندین کشور شینگن، مقصد اصلی بر اساس هدف سفر یا مدت اقامت تعیین می شود.

ویزای اقامت طولانی ملی فقط برای یک موسسه یا اقامت بیش از 90 روز در کشوری که ویزا را صادر کرده است معتبر است.

با این حال، ویزای ملی اجازه عبور از سایر کشورهای شنگن را می دهد و برای برخی (همسر، کارگران، دانشجویان یا بازدیدکنندگان شهروند فرانسوی با اقامت طولانی مدت)، همچنین امکان سفر آزادانه در سراسر منطقه شنگن را فراهم می کند.

انواع ویزای کانادا

اگر به دنبال اخذ ویزای کانادا هستید پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای کانادا را دنبال بکنید.

نکات اصلی و مهم اخذ ویزای شینگن

چه زمانی باید برای ویزای شینگن اقدام کنیم؟

نکات اصلی و مهم اخذ ویزای شینگن ویزای اقامت کوتاه مدت: شما می توانید درخواست ویزای خود را فقط 6 ماه قبل از تاریخ برنامه ریزی شده خود برای ورود به منطقه شنگن ارسال کنید.

ویزای اقامت طولانی: شما فقط می توانید درخواست ویزای خود را 3 ماه قبل از تاریخ برنامه ریزی شده ورود خود به فرانسه ارسال کنید.

آیا دارندگان پاسپورت خارجی می توانند برای ویزای شینگن در چین اقدام کنند؟

لطفا توجه داشته باشید که شهروندان برخی از کشورها از نیاز به ویزا برای ورود به منطقه شینگن برای اقامت کوتاه مدت یا ترانزیت معاف هستند.

 

اجازه اقامت معتبر چین (حداقل 6 ماه اعتبار) برای یک خارجی برای درخواست ویزای شینگن در سفارت فرانسه در پکن الزامی است.

 دارندگان ویزای چین با یک بار ورودی یا چند بار ورود اجازه ندارند برای هیچ ویزا به جز ویزای ترانزیت فرودگاهی درخواست دهند.

 

ویزای شینگن به شما این امکان را می دهد که در یک سفر از مرزهای بین اتریش، آلمان، بلژیک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، یونان، ایسلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، نروژ، پرتغال، اسپانیا، سوئد، سوئیس و هلند عبور کنید.

صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کانادا

پیشنهاد میکنیم مقاله مهاجرت تحصیلی به کانادا را نیز مشاهده بکنید .

چه زمانی باید برای ویزای شینگن اقدام کنیم؟

نکات اصلی ویزای شینگن

نکات اصلی و مهم اخذ ویزای شینگن قبل از درخواست برای ویزای شینگن و بیمه شینگن، باید دقیقاً بدانید که برای چه دسته ای از ویزا باید درخواست دهید. چندین دسته وجود دارد که در زیر به همه آنها اشاره می شود:

رده A – این یک ویزای فرودگاهی است که برای فردی که در کشوری با ویزای شینگن اقامت ندارد به غیر از اقامت یک شبه یا انتقال در طول سفرهای بین المللی ارائه می شود.

رده B – ویزای ترانزیت است، اما پنج روز طول می کشد، بنابراین به کسی که بین دو کشور غیر شینگن سفر می کند، این فرصت را می دهد تا از طریق منطقه شینگن سفر کند. علیرغم این واقعیت که نمی خواهید اقامت کنید، اگر قصد توقف دارید، همچنان به بیمه شینگن نیاز دارید.

رده C –ویزای شینگن برای اقامت کوتاه مدت است. به شما امکان می دهد تا حداکثر سه ماه در نیم سال پس از اولین ورود در منطقه ویزای شینگن بمانید. این شامل سفر در داخل کشور شینگن برای 90 روز از یک دوره پنج ساله در کل است. شما نمی توانید با این ویزا مهاجرت کنید اما می توانید چندین سفر یا یک سفر مداوم داشته باشید.

دسته D – این ویزای شینگن را می توان با ویزای شینگن دسته C ترکیب کرد زیرا یک ویزای ملی است که به شما امکان می دهد از یک کشور غیر شینگن به یک کشور منطقه شینگن سفر کنید.

همه موارد فوق ممکن است پیچیده به نظر برسند، اما اکثر مردم فقط برای مقاصد سفر به ویزای شینگن دسته C نیاز دارند.

ویژگی ویزای جاب آفر کانادا

پیشنهاد میکنیم مقاله ویژگی ویزای جاب آفر کانادا را نیز مشاهده بکنید.

نکات اصلی ویزای شینگن

نیازمندی ها برای اخذ ویزای شینگن

نکات اصلی و مهم اخذ ویزای شینگن برای واجد شرایط بودن برای ویزای شینگن، باید چندین شرط را رعایت کنید که در زیر به طور کامل توضیح داده شده اند.

شما باید مقصد خاصی را در ذهن داشته باشید زیرا این کشور است که به شما ویزای شینگن می دهد.

اگر در حال سفر به اروپا هستید، باید ابتدا کشوری را که وارد آن می‌شوید شناسایی کنید.

برای درخواست ویزای شینگن به یک پاسپورت معتبر که حداقل شش ماه از آن باقی مانده است و همچنین دو عکس گذرنامه نیاز دارید.

باید فرم درخواست ویزای شینگن را پر کنید.برای پوشش سفر باید بیمه مسافرتی داشته باشید.

یک بیمه شینگن باید شما را برای هر گونه شرایط اضطراری که هنگام عزیمت به یک کشور شینگن رخ می دهد، پوشش دهد.

مدارک بیمه شینگن باید زمانی ارائه شود که شما برای ویزا تایید شده اید تا مراحل تکمیل شود برخی کشورها همچنین از شما می خواهند که مدرکی مبنی بر وجود بودجه کافی برای سفر خود ارائه دهید.

ممکن است مجبور شوید ثابت کنید که پول کافی دارید تا بتوانید پس از پایان سفر خود به خانه برگردید و در این مدت هر آنچه را که نیاز دارید فراهم کنید.

البته، اگر همه موارد فوق را ارائه دهید، ممکن است ویزای شینگن شما تأیید شود، اما اگر تصور شود که تهدیدی برای شما به حساب می آید یا نمی توانید سفر خود را در صورت درخواست کنترل مرزی توجیه کنید، ویزای شما رد میشود.

ویزا شینگن

برای دریافت ویزای شینگن پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای شینگن دنبال بکنید.

نیازمندی ها برای اخذ ویزای شینگن

بیمه سلامت مسافرتی

نکات اصلی و مهم اخذ ویزای شینگن با توجه به مقررات اتحادیه اروپا ، داشتن بیمه مسافرتی که یک سند اجباری است.

در صورت درخواست ویزای اقامت کوتاه مدت برای منطقه شینگن معتبر است.

اگر در لیست مدارک مورد نیاز باشد و برای ویزای اقامت طولانی درخواست دهید، برای فرانسه معتبر است.

بیمه مسافرتی شما باید با حداقل پوشش 30000 یورو معتبر باشد تا با هر گونه هزینه ای که ممکن است در ارتباط با بازگشت به کشور به دلایل پزشکی، مراقبت های فوری پزشکی یا درمان اورژانسی در بیمارستان ایجاد شود، مواجه شوید.

پوشش بیمه باید اولین دوره اقامت شما در منطقه شینگن را پوشش دهد (این نکته الزام ارائه بیمه نامه برای سفرهای بعدی را مانند دوره های ذکر شده در فرم درخواست حذف نمی کند). لطفاً توجه داشته باشید که دارندگان ویزا موظف به ارائه چنین بیمه ای در هر سفر خود هستند.

بیمه سلامت مسافرتی

نحوه درخواست ویزای شینگن

نکات اصلی و مهم اخذ ویزای شینگن اگر تمام مدارک مورد نیاز خود از جمله بیمه مسافرتی شینگن را در اختیار داشته باشید، درخواست ویزای شینگن می تواند ساده باشد.

بسیاری از کنسولگری ها در واقع پورتال های آنلاین دارند که می توانید از آنها برای درخواست ویزا استفاده کنید.

آنها همچنین دارای سیستم های پرداخت آنلاین هستند، بنابراین شما می توانید هزینه درخواست 35 یورو را در همان زمان و آنجا پرداخت کنید.

ممکن است از شما خواسته شود که مدارک پشتیبان را به همراه پاسپورت خود ارسال کنید. از طرف دیگر، می توانید با درخواست تکمیل شده و تمام مدارک مربوطه شخصاً به کنسولگری کشور شینگن مقصد خود مراجعه کنید.

صرف نظر از نحوه درخواست، همه درخواست‌ها معمولاً ظرف سه تا ده روز کاری پردازش می‌شوند تا برنامه‌های سفر شما بدون مشکل پیش برود.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment