مدت زمان گرفتن اقامت کانادا

عناوین این مقاله

ارتباط با ما 02158473333

جدیدترین مطالب

خدمات ما

خدمات مهاجرتی ایرانیکا

خدمات مهاجرتی ایرانیکا
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان
مدت زمان گرفتن اقامت کانادا

مدت زمان گرفتن اقامت کانادا اگر می خواهید درباره ی شرایط و مدت زمان گرفتن اقامت کانادا، اطلاعات مفیدی کسب کنید،در این مقاله همراه ماباشید.

هرشخصی که قصد اقامت دائمی در کشور دیگر را دارد، دلایل بسیاری وجود دارد که به کانادا به عنوان یک گزینه جدی فکر کند. بعداز روسیه، کانادا بزرگ ترین کشور جهان محسوب می شود که زبان رسمی این کشور انگلیسی و فرانسه است. کانادا مناظر و زیبایی های طبیعی زیادی دارد، مهم تر از همه اینکه کیفیت زندگی در این کشوردر بالاترین رتبه ها، قرارگرفته است.

سطح علم در این کشور بالاست و هرساله دانشجوهای بسیاری در سطح جهان، برای بورسیه تحصیلی این کشور اقدام می کنند. در سال های اخیر این کشور در اقتصاد، پیشرفت چشمگیری داشته است. جالب اینکه کانادا به عنوان مهاجرپذیر ترین کشور دنیا، نام برده می شود.

جمیع دلایل فوق باعث شده تا اخذ اقامت دائم در این کشور، برای افراد بسیاری محبوبیت داشته باشد. مدت زمان گرفتن اقامت کانادا، بسته به شرایطی که هر فرد دارد، متغیر است. شرایطی مانند: سن، تحصیلات، شغل و دانش زبانی هر شخص.

اگر فرد، زیر۲۸ سال است و در شغلی مشغول نیست، بهترین گزینه برای او ویزای تحصیلی است که می تواند بعد از تحصیل، در این کشور مشغول به کار شود و اقامت دائم را از این طریق اخذ کند.

اگر شخص بالای ۲۸سال سن است و دارای تخصص در یک حرفه است، در صورت گرفتن نمره ی آیلتس قابل قبول، می تواند از طریق برنامه اکسپرس اینتری فدرال، اقدام به اخذ اقامت دائم در کانادا کند. اگر زبان انگلیسی شخص ضعیف باشد ولی تمکن مالی بالایی داشته باشد، همچنین در یک حرفه، متخصص باشد، گزینه ویزای کار از طریق اونر اپراتور و یا برنامه های کارآفرینی برای او مطرح می شود.

از روش های دیگر اخذ اقامت در کانادا، می توان به اسپانسر شیب همسر یا والدین، سرمایه گذاری، استارت آپ و خوداشتغالی نیز اشاره کرد. مدت زمان اخذ هرکدام از روش های ذکر شده، متفاوت است.

پس گرفتن اقامت در این کشور برای هر فرد، یکسان نیست اما می توان گفت بین ۴هفته تا ۲۰ هفته متغیر است.

پیشنهاد میکنیم مقاله مهاجرت تحصیلی  کانادا را نیز مشاهده فرمایید!

مدت زمان گرفتن اقامت کانادا

کارت Pr چیست؟

مدت زمان گرفتن اقامت کانادا اخذ کارت پی آر کانادا یکی از مهم ترین هدف هایی است که اگر قصد اقامت در این کشور را دارید، باید برای به دست آوردن آن تلاش کنید. در این بخش به توضیح کامل آن می پردازیم.

ویزای کانادا به دو صورت موقت و دائمی صادر می شود. باید توجه داشت که افراد دانشجو یا نیروی کار خارجی، افرادی هستند که اقامت موقت دراین کشور را دارند و برای تبدیل اقامت موقت به دائم باید شرایطی که قانون کانادا تعیین کرده باشد را دارا باشند.

اگر هر شخصی شرایط اقامت دائم در این کشور را داشته باشد، کارتی به او تعلق می گیرد که حکم گرین کارت در آمریکا را دارد. prمخفف کلمه (permanet residence)است که به معنای اقامت دائم در کاناداست.

افرادی که دارای این کارت هستند اگرچه جزو شهروندان این کشور محسوب نمی شوند اما حق اقامت دائم در این کشور را دارند.

اخذ کارت pr کانادا مزایای بسیار کاربردی و مهمی دارد ازجمله:
هرشخصی که دارای این کارت باشد، تحت حمایت قانون این کشور قرار می گیرد‌.
می تواند از خدمات بهداشتی و درمانی این کشور بهره گیری کند و تحت پوشش بیمه باشد.
افتتاح حساب بانکی بین المللی با داشتن این کارت، ممکن می شود.
امکان زندگی، تحصیل و کار در هر جایی از کانادا برای فرد
اگر این کارت را دارا باشید، می توانید برای تابعیت کانادا اقدام کنید.

پیشنهاد میکنیم مقاله انواع ویزا کانادا را نیز مشاهده فرمایید!

کارت Pr چیست؟

شرایط اخذ اقامت کانادا

مدت زمان گرفتن اقامت کانادا برای آگاهی ازشرایط اخذ کارت pr کانادا به این بخش توجه ویژه داشته باشید.
برای واجد شرایط بودن اخذ این کارت، هرشخص باید از مراحل زیر با موفقیت عبور کند:

۱)درخواست اقامت دادن از طریق سایت اکسپرس اینتری
۲)پرکردن فرم مخصوص، همراه با مدارک مورد نیاز و ارسال آنها به اداره مهاجرت کانادا.
۳)مدارک لازم: پاسپورت، اثبات سن و هویت، گواهینامه ها و مدارک تحصیلی، کارت نمره آیلتس با نمره معتبر، گواهینامه پزشکی، گواهی عدم سوء پیشینه.
4)بررسی مدارک و تایید آنها و در نهایت صدور کارت pr.

نکته های مهمی برای گرفتن این کارت وجود دارد که به طور مختصر به آن اشاره می شود.
مدت اعتبار این کارت، پنج سال است. در طی این مدت، هر فردی که دارای این کارت است، باید به قوانین کانادا احترام بگذارد و مالیات خود را پرداخت کند.

این کارت فقط درکشور کانادا صادر می شود و امکان ارسال آن به کشورهای دیگر وجود ندارد، پس اگر قصد اخذ این کارت رادارید ، به مدت دو تا سه ماه در این کشور حضور فیزیکی داشته باشید.

کاربرد این کارت زمان خروج از کانادا با هر وسیله ی نقلیه ای، بسیار ضروری است، به طوری که برای بازگشت به کانادا به این کارت نیازمند هستید و در صورتی که کارت pr همراه شما نباشد، از ورود شما به این کشور جلوگیری می شود. پس توصیه می شود در سفرهای خارج از کانادا از این کارت مراقبت کنید.

۴)مسئولیت تمدید اعتبار این کارت به عهده ی خود شخص است، پس الزامی است قبل از خروج از این کشور، به تاریخ انقضای این کارت توجه داشته باشید.

پیشنهاد میکنیم مقاله ویژگی ویزا جاب آفر کانادا را نیز مشاهده فرمایید!

شرایط اخذ اقامت کانادا

اعتبار اقامت کانادا چقدر است ؟

مدت زمان گرفتن اقامت کانادا منظور از اعتبار اقامت کانادا فقط تاریخ انقضای گذرنامه یا ویزا نیست، بلکه بدین معنی است که این پاسپورت چه ارزش و رتبه ای در سطح بین المللی دارد.

اعتبار پاسپورت کانادایی همواره جزو ده کشور برتر دنیا بوده است و از لحاظ رتبه بندی، جایگاه بسیار خوبی در بین دیگر کشورها، دارد. با داشتن این پاسپورت، هر فرد می تواند به بیش از ۱۴۰کشور دنیا بدون ویزا سفرکند. کشورهایی چون ایالت متحده آمریکا، آلمان، استرالیا، آرژانتین، یونان، لهستان و… .

برای مقایسه ی اعتبار یک پاسپورت در سطح جهانی، معیارهایی در نظرگرفته می شود مانند قدرت اقتصادی آن کشور یا میزان توافق نامه هایی که آن کشور با دیگر کشورها برقرار می کند و دلایل دیگری که باعث می شود رتبه بندی اعتبار یک پاسپورت در دنیا جابجا شود.

جالب اینکه کانادا از جمله کشورهایی است که فردی را که در این خاک به دنیا بیاید را جزو شهروندان کانادایی محسوب می کند اعم از اینکه والدین این نوزاد کانادایی باشند یا خیر.

بنابراین بسیاری از افرادی که شرایط مالی خوبی دارند و اعتبار پاسپوت کشور خودشان در وضع مطلوبی نیست، ترجیح می دهند فرزندشان دوتابعیتی باشد تا بتواند از مزایای پاسپورت این کشور و همچنین اقامت و زندگی در این کشور بهره مند شود.

در واقع، اعتبار یک پاسپورت، میزان آزادی سفر او به کشورهای مختلف بدون ویزا را فراهم می کند که نکته ی بسیار مهمی محسوب می شود، زیرا مراحل اخذ ویزا در کشورهای مختلف یکسان نیست و برای دریافت ویزای هرکشوری باید هزینه و وقت زیادی را صرف آن کرد.

درصورتی که اگر پاسپورت هر فرد از اعتبار بالایی برخوردار باشد، یکی از دغدغه های سفر کم می شود .

پیشنهاد میکنیم مقاله ویزا شنگن را نیز مشاهده فرمایید!

اعتبار اقامت کانادا چقدر است ؟

مدت زمان اخذ اقامت کانادا

مدت زمان گرفتن اقامت کانادا باتوجه به نوع ویزا، مدت زمان گرفتن اقامت کانادا متغیر است. مسلم است که برای ویزاهایی که دائمی نیستند، مدت زمان اخذ اقامت موقت، کوتاه تر و سریع تر است و بلعکس برای دریافت ویزای دائمی، باید مدت زمان بیشتری را صرف کرد.

ویزای موقت یعنی فرد درمدت کوتاه و مشخصی قصد اقامت در این کشور را دارد. ویزای موقت انواع متفاوتی دارد ازجمله ویزای استارتاپ کانادا، ویزای خوداشتغالی کانادا، ویزای نیروی کار، ویزای حمایت خانواده کانادا و ….

اگر بتوان به صورت حدودی مدت زمان گرفتن اقامت کانادا را بیان کرد به شرح زیر می باشد:
ویزای کار پس از تحصیل: ۳۸روز

اکسپرس اینتری: حدود۶ماه
ویزای تحصیلی: حدود ده هفته
ویزای ویزیتوری: ۲۴۷ روز(در دوران کرونا)
ویزای اسپانسرشیپ: حدود۱۲ماه
ویزای کار:حدود۱۵هفته

مدت زمان اخذ اقامت کانادا

مراحل و مدارک اخذ اقامت کانادا

مدت زمان گرفتن اقامت کانادا مراحل گرفتن اقامت کانادا زمانی انجام می شود که برای مهاجرت به این‌کشور تصمیم قطعی گرفته اید وحال می خواهید از مدارک مورد نیاز آگاه باشید.

اگرمی خواهید از هر طریقی اقدام به اخذ اقامت در کانادا کنید توصیه می شود به مراحل زیر دقت کنید.

۱)آگاهی از همه ی راه های اخذ اقامت کانادا و انتخاب بهترین گزینه متناسب با شرایط کاری یا تحصیلی هر شخص

۲)کسب آگاهی در مورد شرایط و مدارک مورد نیاز هر نوع ویزایی که برای ان اقدام‌ کرده اید، از طریق مشورت با فردی متخصص و حرفه ای در زمینه مهاجرت کانادا

۳)جمع آوری مدارک مورد نیازمثل اسناد هویتی، مدارک مربوط به فرایند انگشت نگاری، اسنادبانکی، مدارک تحصیلی، مدارک شغلی

مراحل و مدارک اخذ اقامت کانادا

هزینه های اخذ اقامت کانادا

مدت زمان گرفتن اقامت کانادا هزینه اخذ اقامت کانادا با توجه به انتخاب روش های مختلف مهاجرتی، متفاوت است. در واقع هر شخصی برای اخذ اقامت هرکشوری، باید هزینه هایی را متحمل شود. اگر چه میزان هزینه با توجه به راهی که برای مهاجرت انتخاب کرده اید متغیر است اما یک سری هزینه هایی وجود دارد که می توان گفت برای اخذ هر نوع ویزایی، مشترک است مانند:

۱)هزینه تست زبان انگلیسی
۲)هزینه ترجمه مدارک تحصیلی
۳)هزینه ارزیابی مدارک
۴)هزینه انجام آزمایشات پزشکی
۵)هزینه گرفتن سوابق سوء پیشینه
۶)هزینه سفر به کشور ثالث برای انجام انگشت نگاری
۷)هزینه مربوط به خدمات وکیل مهاجرتی

به طور کلی برای مهاجرت به کانادا باید هزینه یک سال زندگی در این کشور را همراه داشته باشید و سپس اقدام به مهاجرت کنید. هزینه های اقامت موقت و دائم به شرح زیر است:
هزینه اقامت کانادا برای ویزاهای موقت:

اقامت موقت: ۲۰۰ دلار کانادا .
ویزای بازدیدکننده کانادا (شامل سوپرویزا): ۱۰۰ دلار کانادا .
تمدید مدت اقامت بازدیدکننده کانادا: ۱۰۰ دلار به ازای هر نفر .
بازیابی وضعیت به عنوان بازدیدکننده کانادا: ۲۰۰ دلار کانادا .
ویزای کار آزاد: ۱۰۰ دلار کانادا.
و…

هزینه اقامت کانادا برای ویزاهای دائم:
هزینه مهاجرت کاری :۲,۰۷۵ دلار کانادا ( شامل ۱,۵۷۵ دلار هزینه بررسی مدارک و ۵۰۰ دلار هزینه صدور اقامت دائم).
ویزای همسر مراقبت کننده :۱,۰۵۰ دلار کانادا.
ویزای اقامت کادر درمان: ۱,۰۵۰ دلار کانادا
صدور کارت اقامت دائم کانادا :۵۰ دلار کانادا.
و…

نکته ی جالب توجه این است که درصورتی که شرایط مالی خوبی نیز ندارید؛می توانید به مهاجرت به کانادا فکر کنید. هرشخص می تواند از طریق بورسیه ی تحصیلی و یا انجام کارهای پاره وقت در این کشور، از میزان درامد کافی برای زندگی خوب بهره مند باشد.

هزینه های اخذ اقامت کانادا

قوانین موجود برای اخذ اقامت کانادا ۲۰۲۲

مدت زمان گرفتن اقامت کانادا برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم دراین کشور شرایط و قوانینی وجود دارد که قوانین گرفتن اقامت کانادا و مدارک مورد نیاز آن، از جمله مواردی بود که به آن پرداخته شد. هرساله در این قوانین تغییرات کوچکی رخ می دهد اما قوانین اصلی، ثابت هستند و تغییر خاصی نمی کنند.

برای مهاجرت به کانادا روش های مختلفی وجود دارد مانند:

۱)مهاجرت ویزای کار
۲)مهاجرت تحصیلی: از پرطرفدارترین انواع ویزا و روش های مهاجرت، ویزای تحصیلی کانادا است. دانشجویان و دانش آموزان زیادی از سراسر جهان برای تحصیل در موسسات آموزشی شامل مدارس، کالج و دانشگاه های برتر در سطح جهانی راهی کانادا می شوند.

۳)مهاجرت ازطریق اسپانسرشیپ : اسپانسرشیپ کانادا Sponsorship Visa یک برنامه مهاجرتی است. در این برنامه، یکی از افراد خانواده مقیم کانادا که شرایط حمایت از سایر اعضای مجاز را داشته باشد می‌تواند به آن‌ها در گرفتن ویزا کمک کند. افرادی که این ویزا را بگیرند، می‌توانند با مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ در کنار خانواده خود در کانادا زندگی کنند.

۴)مهاجرت از طریق پناهندگی.
۵)مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
۶)مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری
۷)ویزای کار پس از تحصیل.

برای انتخاب بهترین گزینه ی مهاجرت، توصیه می شود با یک وکیل یا مشاور کاربلد در زمینه ی اخذ اقامت تماس داشته باشید تا با توجه به شرایطی که دارید، مراحل و شرایط هر روش را برای شما به طور کامل تشریح کند و به کمک آن فرد، موانع مهاجرت را از سر راه خود بردارید.

امید است که از اقامت در این کشور پهناور لذت ببرید.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment