مدت زمان جواب سفارت کانادا برای انواع ویزا

عناوین این مقاله

ارتباط با ما 02158473333

جدیدترین مطالب

خدمات ما

خدمات مهاجرتی ایرانیکا

خدمات مهاجرتی ایرانیکا
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان
هزینه اخذ ویزا و اخذ ویزای کانادا1402

مدت زمان جواب سفارت کانادا برای انواع ویزا

سالانه افراد زیادی اقدام به دریافت ویزای های مختلف کشور کانادا می کنند، به طوری که جمعیت مهاجران به این کشور روز به روز در حال افزایش است و امروزه نیز تبدیل به قطب مهاجرین تبدیل شده است.

دلایل مختلفی وجود دارد که افراد کانادا را برای مهاجرت انتخاب می کنند که اصلی ترین آن بالا بودن کیفیت زندگی، رفاه بالا، وجود موقعیت های شغلی زیاد، وجود ویزاهای متنوع بسته به شرایط افراد، وجود مراکز تحصیلی و آموزشی با رتبه های بالای جهانی  است.

از اصلی ترین دغدغه های افراد متقاضی برای دریافت انواع ویزای های مختلف کانادا همانند ویزای تحصیلی، توریستی،‌ کاری و .. این است که چه مدت زمانی طول می کشد سفارت کانادا نتیجه نهایی را اعلام کند.

علاوه بر این حتی برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی از نحوه دسترسی به اکانت خود حتی نمی توانند وضعیت درخواست خود را نیز به درستی پیگیری کنند.

جهت دریافت اخذ ویزای شنگن این لینک را دنبال نمایید

مدت زمان پاسخ سفارت کانادا

شوید، البته این موضوع برای برخی از کشور ها مطرح است.

ایران در دسته کشور هایی قرار دارد که شهروندان آن باید برای ورود به کانادا یکی از ویزاهای موجود را دریافت کنند.

شما باید با جمع آوری مدارک مورد نیاز درخواست خود را برای دریافت ویرای کانادا ثبت کنید و بعد از آن منتظر بمانید تا پاسخ درخواست شما از سوی سفارت این کشور داده شود.

بسته به نوع ویزا مدت زمانی که طول می کشد که از سفارت پاسخ بگیرید، متفاوت است. در حالت کلی کشور کانادا سالانه فقط درخواست تعداد مشخصی را قبول می کند و پاسخ آنها نیز به صورت ثابت داده می شود اما مدت زمانی که طول می کشد تا متقاضی جواب خود را بگیرد متفاوت است.

در ادامه به بررسی پنج مورد از پرطرفدار ترین ویزای های کانادا خواهیم پرداخت و در رابطه با مدت زمانی که طول می کشد پاسخ هر یک را دریافت کنید بحث خواهیم کرد.

سوپر ویزای کانادا

برای کسب اطلاعات در رابطه با اخذ انواع ویزای کانادا این لینک را دنبال نماید

ریجکتی ویزا تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی برای متقاضیان

کانادا یکی از برترین کشور ها از نظر دارا بودن سیستم آموزشی می باشد، این کشور دارای مراکز علمی زیادی همانند دانشگاه های مختلف ، کالج و مدارس و … است که همگی دارای رتبه های برتر جهانی می باشند.

بیشتر دانشگاه ها و کالج های این کشور سالانه تعداد زیادی دانشجوی بین المللی را جذب می کنند و افراد از سراسر دنیا شانس درخواست برای پذیرش را دارند.

از ایران نیز سالانه هزاران نفر دانشجو و دانش آموز برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کانادا می کنند.

مدت زمانی که طول می کشد شما پاسخ خود را از سفارت کانادا دریافت کنید بسته به مدارک و رزومه ای که دارید متفاوت است، اما به صورت میانگین بین سه تا چهار ماه ( تا 15 هفته ) زمان می برد، شیوع کرونا از عواملی بود که باعث شد این مدت زمان بیشتر هم شود.

توجه داشته باشید که درخواست برای دریافت ویزای تحصیلی در دو مرحله انجام میگرید، در ابتدا متقاضی باید با ارائه مدارک خود به دانشگاه مورد نظر پذیرش رسمی را دریافت کند و سپس با ارائه مدارک مورد نیاز به همراه برگه قبولی در دانشگاه برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست دهد.

جهت مشاوره و یا اخذ پیکاپ ویزا کانادا این لینک را دنبال نمایید

مدیر اداره دولتی

مدت زمان صدور ویزای کاری کانادا

کانادا کشوری است که در آن موقعیت های شغلی زیادی وجود دارد اما با این حال با کمبود شدید نیروی کار مواجه است به همین دلیل سالانه تعداد زیادی ویزای کاری را صادر می کند تا از سراسر دنیا نیرو جذب کند.

وقتی که شما ویزای کاری کانادا را دریافت می کنید در واقع مجوز کار در این کشور را دریافت کرده اید و می توانید مشغول به کار شوید.

برای این ویزای نیاز است که شما مدارک لازم را داشته باشید و درخواست خود را به ثبت برسانید، سپس منتظر پاسخ سفارت کانادا باشید.

 با توجه به اینکه مدارک شما در چه سطحی است امکان دارد زمان پاسخ کم و یا زیاد شود، اما به صورت میانگین برای ایرانی مدت 30 هفته طول می کشد تا نتیجه درخواست ویزای کاری صادر شود.

پارک ملی بنف (Banff) و کوه های راکی

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

کانادا کشور زیبایی ها است و جاذبه های دیدنی و گردشگری زیادی در آنها وجود دارد که سالانه توریست های زیادی را به خود جذب می کند.

وجود مکان های تاریخی، جاذبه های طبیعی بکر، وجود تفریحات مدرن امروزی، مراکز خرید، فستیوال های متنوع مخصوص کانادا، غذاهای خوش طبخ و … همه باعث شده کانادا تبدیل به یکی از محبوب ترین مقصد های توریست ها قرار گیرد.

از کشور ایران نیز تور های مختلفی برای سفر به این کشور از سوی آژانس های مسافرتی ارائه می شود که افراد با استفاده از آنها به کشور پهناور کانادا سفر می کنند.

برای اینکه بتوانید به شهر های مختلف این کشور سفر کنید نیاز است ویزای توریستی دریافت کنید، این ویزا به شما اجازه می دهد که به مدت شش ماه در کانادا اقامت داشته باشید و به گشت و گزار بپردازید.

توجه کنید که شما با این ویزا اجازه کار و یا تحصیل در کانادا ندارید و بلافاصله بعد از تمام شدن زمان ویزا باید از خاک کانادا خارج شوید.

مدت زمانی که طول می کشد تا پاسخ درخواست ویزای توریستی کانادا داده شود، برای شهروندان ایرانی به صورت میانگین 132 روز می باشد.

شهرهایی که استارت آپ های موفق کانادا در آن واقع شده اند

مدت زمان صدور ویزای والدین کشور کانادا

ویزای والدین مخصوص آن دسته از افرادی است که فرزندان آنها اقامت کانادا را دارند، به عنوان مثال در این کشور مشغول تحصیل هستند و یا کار می کنند و … .

این افراد با ارائه مدارک مورد نیاز می توانند درخواست خود را برای دریافت این ویزا به ثبت برسانند، مدت زمان پاسخ گویی به این نوع ویزا نیز بسته به عوامل مختلف تغییر میکند اما برای شهروندان ایرانی به صورت میانگین حدود 147 روز ممکن است طول بکشد.

مدت زمان صدور ویزای اسپانسرشیپ کنادا

 

ویزای اسپانسر شیپ از آن دسته ویزا هایی است که اجازه اقامت دائمی را به افراد می دهد.

بیشتر این ویزاها از سوی افراد کانادایی اصل که تبعیت این کشور را دارند به فرزندان، همسر و والدین آنها تعلق میگیرد به عنوان مثال ویزای ازدواج در این دسته قرار دارد.

به طور کلی بعد از ثبت درخواست به صورت میانگین برای والدین حدود 1.5 تا 2 سال، برای همسر حدود 1 سال زمان می برد تا پاسخ آن از سوی سفارت داده شود، البته این مقدار بسته به شرایط افراد می تواند تغییر کند.

برنامه اکسپرس اینتری کانادا چیست ؟

 

اکسپرس اینتری یک برنامه یا روش مهاجرتی است که با استفاده از آن افراد می توانند خیلی سریع تر اقامت دائمی کانادا را دریافت کنند.

همان طور که می دانید مهاجرت آسان نیست و تمامی مراحل درخواست، پیگیری، تهیه مدارک و … همگی پیچیده هستند و در صورتی که افراد نتوانند به درستی تمامی اقدامات لازم را انجام دهند، ویزای آنها ریجکت خواهد شد.

در سال 2015 کانادا برای رفع این مشکل برنامه ای را تحت عنوان اکسپرس اینتری ارائه کرد، در این روش افراد با استفاده از ملاک های مختلفی از جمله سن، مهارت در زبان های رسمی این کشور یعنی فرانسوی و انگلیسی ، مدارک تحصیلی ، شغل و ..و به افراد امتیاز می دهد و آنها را رتبه بندی می کند.

تمکن مالی برای ویزا اسکیل ورکر کانادا

نحوه پیگیری درخواست ویزا

به صورت کلی شما به دو طریق می توانید درخواست خود را برای دریافت ویزای کانادا به ثبت برسانید، به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری و با استفاده از پست مدارک خود را برای سفارت این کشور ارسال کنید.

در صورتی که درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید،‌ پیگیری آن نیز به صورت آنلاین خواهد بود، اما در صورتی که شما با استفاده از پست مدارک خود را ارسال کنید هم با استفاده از ایمیل و هم با استفاده از حساب کاربری خود در سایت می توانید که وضعیت درخواست خود را پیگیری کنید.

برای اینکه بتوانید از حساب کاربری خود استفاده کنید باید ابتدا وارد سایت شوید و از انجا بخش tracker account  را انتخاب کنید و سپس با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز اکانت خود را بسازید.

بعد از این کار کدی به شما داده می شود با استفاده از آن کد می توانید که وضعیت پرونده ویزای خود را چک کنید.

در مقابل اگر به صورت حضوری مدارک خود را به سفارت ارسال کردید بعد از ورود به سایت می توانید از شماره پرونده خود استفاده کنید و وضعیت را پیگیزی کنید.

از طریق ایمیل نیز به این گونه است که وضعیت شما به ایمیلی که در زمان درخواست وارد کردید، ارسال می شود.

توجه داشته باشید در صورت استفاده از ایمیل نمی توانید به صورت لحظه ای با خبر شوید پس بهتر است که از سایت برای پیگیری استفاده کنید.

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که از چه زمانی می توانید که وضعیت درخواست ویزای خود را چک کنید؟ در پاسخ باید گفت که شما بعد از اینکه پرونده خود را باز کردید می توانید که وضعیت آن را پیگیری کنید، البته در صورتی که به صورت پست و فیزیکی مدارک را ارسال کردید ممکن است که چند روزی زمان ببرد که مدارک شما به دست مامورین برسد و پروسه پرونده شما آغاز شود.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم که در رابطه با مدت زمان جواب سفارت کانادا برای انواع ویزاهای ارائه شده از سوی این کشور، مطالبی را برای شما بیان کنیم زیرا یکی از ابهاماتی که متقاضیان دارند این است که چه مقدار طول می کشد تا نتیجه درخواست داده شود؟

با اینکه نمی توان مدت زمان دقیقی را تعیین کرد اما بر اساس گزارش ها  و تجربه های به دست آمده می توان مدت زمان تقریبی را ارائه کرد.

شما در صورتی که می خواهید برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنید باید این زمان را در نظر داشته باشید تا به مشکل نخورید این موضوع برای محصلین و افرادی که قصد کار در این کشور را دارند از اهمیت بیشتری برخورد دار است، زیرا آنها باید در زمان تعیین شده به کانادا سفر کنند و در صورتی که دیر اقدام به دریافت ویزا کنند ممکن است به دد لاین برسند و مشکلات مختلفی مثل محروم شدن از تحصیل و یا کار ، عقب ماندن از درس ها ، غیبت و … ایجاد شود.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment