لیست مشاغل اسکیل ورکر کانادا

عناوین این مقاله

ارتباط با ما 02158473333

جدیدترین مطالب

خدمات ما

خدمات مهاجرتی ایرانیکا

خدمات مهاجرتی ایرانیکا
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان
لیست مشاغل اسکیل ورکر کانادا

لیست مشاغل اسکیل ورکر کانادا

لیست مشاغل اسکیل ورکر کانادا پیش‌ از آنکه راجع به مشاغلی که در برنامه ی اسکیل ورکر کانادا وجود دارد صحبت کنیم خوب است بدانید که اسکیل ورکر چیست و برای چه منظوری استفاده می‌ شود؟

در واقع دولت کانادا با طراحی یک برنامه ی کاری مناسب برای متقاضیان این نوع از کار آنها را مورد سنجش قرار می‌ دهد. در این برنامه درخواست دهندگان باید در دو مرحله تخصص و مهارتی را که دارند نشان دهند تا به این صورت مورد ارزیابی دقیق قرار گیرند. برنامه ی نیروی کار ماهر یا اسکیل ورکر فرصتی است که اگر تمامی شرایط موجود در آن را دارا باشید بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

اسکیل ورکر مشاغلی که دولت کانادا در هر دوره‌ ای به آن نیازمند می‌ باشد را در یک لیست به همراه کدی که هر رشته ی شغلی دارد تعیین می‌ کند. این شغل‌ ها در یکی از ۵ عنوان زیر دسته‌ بندی خواهند شد:

– دسته ی مشاغل مدیریتی یا ۰.
– دسته ی مشاغل سطح دانشگاهی یا A. –
دسته ی مشاغل فنی و مهارتی یا B. –
دسته ی مشاغل خاص و متوسطه یا C. –
دسته ی مشاغل کارگری یا D. که باید بتوانید در هر مرحله نمره ی حد نصاب را کسب نمایید.

لیست مشاغل اسکیل ورکر کانادا شامل این موارد می‌ باشد:

۱- مهندس نرم‌ افزار یا طراح. ۲- مهندس هوا فضا. ۳- برق‌ کار صنعتی. ۴- پرستار. ۵- دستیار فیزیوتراپی. ۶- جوشکار. ۷- مدرس کالج یا مراکز فنی و حرفه‌ ای. ۸- راننده ی ماشین‌ های سنگین مثل کامیون. ۹- کمک پرستار با مدرک. ۱۰- مشاور مدیریت کسب‌ و کار.

پیشنهاد میکنیم مقاله ویزا شینگن را نیز مطالعه فرمایید!

لیست مشاغل اسکیل ورکر کانادا

رشته های مورد نیاز اسکیل ورکر کانادا

لیست مشاغل اسکیل ورکر کانادا یکی از راه‌ های مهاجرت به کانادا اخذ ویزا اسکیل ورکر کانادا است که متقاضیان گرامی می‌ توانند از طریق آموزش در رشته‌ های مورد نیاز این کشور آن را کسب نمایند.

حال در این مطلب ما به شرح چندین رشته در اسکیل ورکر خواهیم پرداخت: – مربیگری کالج: یکی از مشاغل بسیار پر طرفدار تدریس در سطح کالج است که مربیان آموزش‌ های مختلفی را از طراحی و عدالت کیفری گرفته تا هنر های آشپزی به دانشجویان آموزش خواهند داد.

– جوشکار: همواره در کانادا تقاضای زیادی برای این رشته وجود دارد و فردی که کار جوشکاری را انجام می‌ دهد نسبت به نیرو های کاری دیگر جوان‌ تر است.

– مشاور مدیریت بازرگانی: این رشته نه‌ تنها متقاضی زیادی دارد، بلکه اگر در آن مشغول به کار شوید صاحب درآمد بالایی خواهید شد چون به دانش و تخصص شما در مولد و ناب بودن کسب‌ و کار ها نیازمند هستند.

– راننده ی کامیون: از رشته‌ های بسیار مهم در اسکیل ورکر رانندگی کامیون است، چرا که در همه‌ جای کانادا برای حمل‌ و نقل بار های مختلف از یک منطقه به منطقه ی دیگر به ماشین های سنگین نیاز است مثل مناطق کبک، انتاریو، یوکان و بریتیش که به این شغل بیشتر احتیاج هست.

پیشنهاد میکنیم مقاله مدارک اخذ ویزا شینگن را نیز مطالعه فرمایید!

لیست مشاغل اسکیل ورکر کانادا

رشته های مهندسی مورد نیاز کانادا

لیست مشاغل اسکیل ورکر کانادا رشته‌ های مهندسی از جمله رشته‌ هایی هستند که در کشور کانادا طرفداران زیادی دارد، اما اگر بخواهید برای کار در کانادا یکی از رشته‌ های مهندسی را انتخاب کنید باید بدانید که کدام یک از آنها بیشتر مورد نیاز این کشور است:

– مهندسی کامپیوتر و تکنولوژی: در تمامی دانشگاه‌ های کانادا رشته ی مهندسی کامپیوتر وجود دارد ولی این رشته در خیلی از دانشکده‌ ها به‌ صورت رشته‌ ای تخصصی در مهندسی الکترونیک یا الکتریک و نیز دوره ای ترکیبی از دپارتمان‌ های مهندسی برق و علوم کامپیوتر ادغام شده‌ است.

– مهندسی مکانیک: پس‌ از مهندسی عمران، مهندسی مکانیک گسترده‌ ترین رشته ی مهندسی در کانادا است و تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. به‌ همین دلیل از درآمد بسیار خوبی هم برخوردار است.

-مهندسی برق: این رشته در بیشتر دانشگاه‌ های کانادا به شکل ادغام‌ شده است و به‌ همراه رشته ی مهندسی کامپیوتر در دپارتمان‌ های مشترک برق و کامپیوتر ارائه می‌ گردد.

– مهندسی نفت: رقابت بر سر این رشته در کانادا بسیار بالا است و قبولی فرد در یکی از دانشگاه‌ های کانادا این امکان را به او می‌ دهد تا پس‌ از دریافت مدرک بتواند در کشور های مختلف دنیا صاحب‌ کار و درآمد بسیاری شود

. – مهندسی صنایع: رشته ی مهندسی صنایع در ۲۱ دوره برای دانشجویان مقطع کارشناسی و ۱۴ دوره برای دانشجویان دوره ی کارشناسی‌ ارشد در کانادا وجود دارد و علاقه‌ مندان به این رشته باید در دبیرستان دوره‌ های ریاضی، حسابان، جبر و مثلثات و غیره را گذرانده باشند.

رشته های مهندسی مورد نیاز کانادا

رشته های فنی مورد نیاز کانادا

لیست مشاغل اسکیل ورکر کانادا در حال‌ حاضر اخذ ویزا اسکیل ورکر کانادا از طریق رشته‌ های فنی و حرفه‌ ای بسیار آسان‌ تر به‌ نظر می‌ رسد، خصوصا اینکه وجود تکنسین در این رشته‌ ها به‌ شدت در کشور کانادا احساس می‌ شود. رشته‌ های فنی مورد نیاز در این کشور عبارت هستند از:

– لوله‌ کشی ساختمان: این رشته یکی از رشته‌ های قدیمی و با سابقه در بین مشاغل فنی است که کانادا به آن نیاز دارد. در گذشته لوله‌ کشی ساختمان به‌ صورت سنتی و با لوله‌ های فلزی اعمال می‌ شد اما امروزه این کار با روش مدرن کلکتوری یا لوله‌ کشی انشعابی انجام می‌ شود که در آن از لوله ی سفید پروپیلن استفاده می‌ کنند.

البته دانشجویان باید حتما آموزش‌ های لازم را جهت یادگیری این دانش ببینند. – سیم‌ پیچی الکتروموتور ها و آرمیچر: در کلیه ی لوازم خانگی که با برق‌ کار می‌ کنند مثل ماشین لباسشویی، یخچال، جارو برقی، ماشین ظرفشویی و غیره یک سیم‌ پیچ مرکزی قرار دارد که با گذشت زمان بسیار طبیعی است که از حالت نرمال و تنظیم خود خارج گردد و به تعمیرات سیم‌ پیچی احتیاج پیدا کند.

دوستداران این رشته علاوه‌ بر آموزش سیم‌ پیچی باید کمی از محاسبات هم سردر بیاورند چون قطر سیم‌ ها و تعداد دور سیم‌ پیچی بسیار مهم است.

– تعمیر و نصب کولر گازی: رشته ی تعمیر و نصب کولر گازی یکی از رشته‌ های بسیار پر تقاضا در کانادا و دیگر کشور های توسعه‌ یافته می‌ باشد و به دلیل درآمد بالایی که دارد متقاضی زیادی دارد و بازار کار آن خیلی رضایت‌ بخش و فعال است. فردی که در این رشته تخصص می‌ گیرد قادر است تا به نصب، تعمیر و سرویس انواع کولر های گازی با مارک‌ های مختلف بپردازد و قطعات کولر گازی را تعمیر، تست و یا تعویض نماید.

رشته های فنی مورد نیاز کانادا

رشته های پزشکی مورد نیاز کانادا

لیست مشاغل اسکیل ورکر کانادا رشته ی پزشکی از دیرباز تا به کنون جزو رشته‌ های فوق‌ العاده پر طرفدار و پولساز بوده‌ است و همین ویژگی‌ ها باعث شده‌ است تا علاقه‌ مندان زیادی را به سمت خود جذب نماید.

حال اگر قصد داشته باشید تا در یکی از رشته‌ های پزشکی تحصیل کنید آن‌ هم در عالی‌ ترین کشور دنیا یعنی کانادا به‌ لحاظ شرایط و موقعیتی که در اختیار دانشجویان و متقاضیان خود قرار می‌ دهد باید قبل‌ از هر چیز بدانید که چه رشته‌ ای از شاخه ی پزشکی را انتخاب کنید، چرا که برای کار کردن در این حوزه نیازمند تحصیل و دانش آموختن در یکی از رشته‌ های پزشکی مورد نیاز کانادا می‌ باشید. انجام کار پزشکی در کانادا به این صورت است که یا شما تنها به فکر دنبال کردن علایق خود در رشته ی پزشکی مد نظر تان هستید و یا به ویژگی‌ هایی همچون داشتن درآمد بالا و امنیت شغلی عالی فکر می‌ کنید که در هر صورت مستلزم داشتن آگاهی و اطلاعات لازم در این زمینه خواهید بود.

هم‌ اکنون رشته‌ های پزشکی مورد نیاز کشور کانادا که جزو پولساز ترین آنها می‌ باشند شامل رشته ی دندانپزشکی، دام‌ پزشکی، دکترای علوم پزشکی، علوم آزمایشگاهی، علوم شیمی و دارو سازی، پاتوبیولوژی و رشته ی بیو مدیکال انفورماتیک زیست‌ شناسی هستند که تحت عنوان بهترین انتخاب‌ های رشته ی پزشکی در کانادا شناخته می‌ شوند.

فراموش نکنید که پذیرش در دانشکده‌ های پزشکی کانادا و تحصیل در آنها از سخت‌ گیری و استاندارد های آموزشی بالایی تبعیت می‌ کنند که سطح عالی آموزش در کانادا را نشان می‌ دهند.

رشته های پزشکی مورد نیاز کانادا

رشته های فناوری اطلاعات و ای تی در کانادا

لیست مشاغل اسکیل ورکر کانادا رشته‌ های فناوری اطلاعات و آی‌ تی زیر گروه رشته ی مهندسی کامپیوتر محسوب می‌ شوند. دانشجویان در این رشته پس‌ از دریافت مدرک خود قادر خواهند بود تا توانایی‌ های سیستم‌ های اطلاعاتی و بهبود کارایی آنها را در مسیر درست کارکرد شبکه‌ های رایانه‌ ای پیش ببرند.

در واقع فناوری اطلاعات به تولید سیستم‌ های اطلاعاتی که بر برنامه‌ های سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری کامپیوتر مبتنی است می‌ پردازد و نیز روش‌ های توسعه ی سیستم‌ ها را مورد ارزیابی قرار می‌ دهد.

از خصایص عالی رشته ی آی‌ تی می‌ توان تنوع کاری بالا و وجود شاخه‌ های گسترده از تخصص‌ های رایانه‌ ای را نام برد که به فارغ‌ التحصیلان این رشته به نوعی اطمینان خاطر می‌ دهد که می‌ توانند پس‌ از پایان تحصیلات دانشگاهی خود شان در مشاغل گوناگونی مانند هوش مصنوعی، طراحی وب، امنیت سایبری و … که هر کدام با دیگری بسیار متفاوت است مشغول به کار شوند و نگرانی بابت عدم شاغل بودن و نداشتن آینده ی کاری آنها را دچار استرس و دغدغه نکند.

به‌ عبارت‌ دیگر از بزرگ‌ ترین امتیاز های فوق‌ العاده‌ ی این رشته ی تحصیلی امکان کار کردن عملی برای دانشجو و گرفتن پروژه‌ های کار آموزی در زمان دانش‌ آموختگی دانشجویان است که می‌ توانند از این طریق قسمتی از هزینه‌ های تحصیل و زندگی خود را فراهم کنند.

پس اگر می‌ خواهید عنوان بهترین شغل در کانادا را از آن خود کنید حتما رشته ی فناوری اطلاعات یا همان آی تی را انتخاب کنید که از محبوبیت ترین و پر درآمد ترین رشته‌ های تحصیلی در کانادا به شمار می‌ آیند.

رشته های فناوری اطلاعات و ای تی در کانادا

رشته های مالی و مدیریت در کانادا

لیست مشاغل اسکیل ورکر کانادا از آنجایی‌ که مدیریت مالی یکی از با اهمیت‌ ترین قسمت‌ های هر حوزه ی کاری به حساب می‌ آید چندان فرقی نمی‌ کند که شما صاحب یک استار تاپ کوچک باشید و یا یک کسب‌ و کار تجاری بزرگ را راه‌ اندازی کرده باشید.

در هر حالت باید ذهنی غنی و پر از مدیریت مالی داشته باشید تا بتوانید کار خود را به شکلی درست انجام دهید. حال اگر کشور کانادا انتخاب شما برای ادامه ی تحصیل و زندگی می‌ باشد باید بدانید که این کشور پیشرفته با اقتصادی قوی و پویا بسیاری از دفاتر اصلی شرکت‌ های بزرگ در دنیا را اداره می‌ کند، به‌ همین دلیل به افرادی نیاز دارد تا در زمینه ی مدیریت و مالی کارشناس و متخصصین خبره‌ ای باشند که در بخش‌ های مدیریتی مشغول به کار شوند.

لذا برای داشتن بهترین کار در کانادا که می‌ تواند رشته ی مالی و مدیریت باشد تلاش کنید تا بتوانید پس‌ از اتمام تحصیلات خود در پست‌ های مختلفی مشغول به کار شوید. زیر شاخه‌ های رشته ی مالی و مدیریت شامل این رشته‌ ها می‌ شود:

– برنامه‌ ریز مالی. – تحلیل گر مالی. – مدیر پروژه و تحلیل گر ریسک. – دستیار کنترل مالی. – تحلیل گر کسب‌ و کار. – افسر بودجه. اطمینان داشته باشید که این رشته با استقبال زیادی از سوی متقاضیان برای مهاجرت به کانادا رو به رو شده‌ است که در صورت انتخاب هر فرد آینده‌ ای پر درآمد و رو به‌ رشد را برایش رقم خواهد زد.

رشته های مالی و مدیریت در کانادا

پر درآمد ترین مشاغل کانادا

لیست مشاغل اسکیل ورکر کانادا اگر شما رویای رفتن به کشور کانادا را در سر دارید و می‌ خواهید برای خود و خانواده‌ تان زندگی مرفه و راحتی را بسازید باید صاحب یکی از مشاغل پولساز در این کشور گردید.

پر درآمد ترین شغل‌ های موجود در کانادا عبارت هستند از:

۱
– دندانپزشکی: رقابت بر سر این شغل بسیار زیاد است و با قبولی در آن امکان کار کردن در مؤسسات و یا کلینیک‌ های تخصصی برایتان وجود خواهد داشت.

۲- خلبان: با داشتن مدرک خلبانی و فراگیری مهارت‌ های ارتباطی می‌ توانید خلبان خطوط هوایی در کانادا شوید. درست است که این شغل از استرس زیادی برخوردار است ولی درآمد بالا و جذابیت حرفه ی خلبانی سختی‌ ها را برایتان شیرین می‌ کند.

۳- عضو کمیسیون پارلمان: برای اشتغال در این حوزه باید مدرک مدیریت عمومی یا قانونی را کسب کنید و درباره ی سیستم پارلمانی کانادا اطلاعات کافی داشته باشید و در امور اجرایی سابقه‌ دار باشید.

۴- مهندس نفت: از پولساز ترین شغل‌ ها در کانادا مهندسی نفت است که فرد متخصص در این زمینه بهترین راهکار جهت استخراج نفت و گاز را ارائه می‌ دهد.

۵- جراح: یکی از بهترین شغل های کانادا متعلق به جراحی است، زیرا سیستم بهداشتی فوق‌ العاده‌ ای دارد و دستمزد زیادی برای آن در نظر گرفته‌ شده است.

۶- وکیل: برای داشتن این شغل علاوه‌ بر مدرک کارشناسی حقوق باید مدرک تحصیلات تکمیلی حقوق را هم دریافت کنید تا بتوانید یک وکیل موفق با درآمد بالا شوید

. ۷- دارو سازی: تحصیل در رشته ی دارو سازی و دریافت مجوز کار در کانادا شما را به شغل دارو سازی نائل می‌ کند.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment