زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا

عناوین این مقاله

ارتباط با ما 02158473333

جدیدترین مطالب

خدمات ما

خدمات مهاجرتی ایرانیکا

خدمات مهاجرتی ایرانیکا
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان
ویزای تحصیلی و اخذ ویزای کانادا1402

زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا زمان رسیدگی به ویزای دانشجویی کانادا برای دانشجویان ایرانی موضوعی است که برای اکثر افراد نگران کننده می باشد. با افزایش تعداد برنامه ها، پیش بینی اینکه چه مدت طول می کشد تا ویزای شما چقدر طول بکشد، چندان آسان نیست.

به همین دلیل است که بسیاری از متقاضیان می خواهند قبل از درخواست ویزای تحصیلی کانادا از زمان دقیق پردازش ویزای خود مطلع شوند.

قبل از درخواست، اطمینان حاصل کنید که از همه عواملی که می تواند بر زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا تأثیر بگذارد آگاه باشید.

صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کانادا

پیشنهاد میکنیم مقاله مهاجرت تحصیلی به کانادا را نیز مشاهده بکنید .

ویزای دانشجویی چیست؟

زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا ویزای دانشجویی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است، یک نوع ویزای غیر مهاجرتی است که به متقاضیان اجازه می دهد تحصیلات عالی خود را در یک کشور خارجی تکمیل کنند.

در کانادا،. دانشجویان بین المللی فقط می توانند در موسسات آموزشی تعیین شده (DLI) در کانادا تحصیل کنند.

انواع ویزای کانادا

اگر به دنبال اخذ ویزای کانادا هستید پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای کانادا را دنبال بکنید.

ویزای دانشجویی چیست؟

مدت زمان صدور ویزا تحصیلی کانادا

زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا قبل از درخواست برای مجوز تحصیل کانادا، باید تصور درستی از مدت زمانی که ممکن است طول بکشد تا تایید نهایی را دریافت کنید، داشته باشید که در واقع درخواست ویزا شما را روانتر و بدون دردسرتر می کند.

رسیدگی به درخواست شما برای ویزای دانشجویی کانادا معمولاً 3 تا 4 هفته طول می کشد. اما این فقط یک زمان تقریبی است. عوامل زیادی می توانند به طور قابل توجهی بر این تایم تأثیر بگذارند.

ویژگی ویزای جاب آفر کانادا

پیشنهاد میکنیم مقاله ویژگی ویزای جاب آفر کانادا را نیز مشاهده بکنید.

مدت زمان صدور ویزا تحصیلی کانادا

8 عامل موثر بر زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا

زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا زمان پردازش از روزی شروع می شود که سفارت یا مرجع اعطا کننده ویزا درخواست شما را دریافت می کند. ما فهرستی از عوامل موثر بر زمان صدور ویزای دانشجویی را تهیه کرده ایم:

  1. نوع درخواستی که ارسال کرده اید
  2. تکمیل درخواست با اطلاعات دقیق
  3. مدارک پشتیبان ارائه شده است یا خیر
  4. چقدر سریع می‌توانید به درخواست‌ها یا درخواست‌های ارسال شده توسط مقامات پاسخ دهید
  5. متقاضیان دارای سوابق کیفری قبلی می توانند انتظار تاخیر در زمان رسیدگی را داشته باشند
  6. ممنوعیت یا محدودیت سفر (به دلیل COVID) در زمان درخواست ویزا شما اعمال شده است
  7. تغییر در وضع سیاسی کشور نیز می تواند بر زمان پردازش ویزا تأثیر بگذارد
ویزا شینگن

برای دریافت ویزای شینگن پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای شینگن دنبال بکنید.

8 عامل موثر بر زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا

آیا می توانم زمان صدور ویزا را بررسی کنم؟

اداره مهاجرت کانادا به متقاضیان ویزای تحصیلی اجازه می دهد تا زمان تقریبی پردازش را بررسی کنند. برای بررسی وضعیت درخواست ویزای خود با یک شناسه رهگیری منحصر به فرد، باید به وب سایت رسمی آنها مراجعه کنید.

COVID-19 چگونه بر زمان درخواست ویزای تحصیلی کانادا تأثیر گذاشته است؟

زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا زمان بندی ویزای دانشجویی کانادا تحت تأثیر ظهور همه گیری COVID-19 قرار گرفته است. به دلیل محدودیت های متعدد در سفر، بسیاری از درخواست های ویزا به تاخیر افتاد. این کار به نفع سلامت مردم کانادا و اتباع خارجی انجام شد.

فرض کنید از مناطق پرخطر (مانند ایران، چین و کره جنوبی) درخواست می‌کنید، ۹۰ روز دیگر به شما فرصت داده می‌شود تا مدارک خود را به مرجع ارائه کنید.

COVID-19 چگونه بر زمان درخواست ویزای تحصیلی کانادا تأثیر گذاشته است؟

به روز رسانی محدودیت های سفر برای دانشجویان بین المللی

زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا از 7 ژانویه 2021، مسافران هوایی باید قبل از سوار شدن به پروازهای بین المللی به کانادا، نتیجه آزمایش COVID-19 منفی را به شرکت هواپیمایی ارائه دهند.

یک دانشجوی بین المللی برای ورود به کانادا باید ویزای تحصیلی معتبر و نامه معرفی داشته باشد. معرفی نامه نشان می دهد که یک دانشجوی خاص برای مجوز تحصیل تایید شده است.

هر فردی که در این زمان وارد کانادا می شود باید یک دوره قرنطینه اجباری 14 روزه را دنبال کند. همه دانشجویان بین المللی بدون استثناء مشمول این دوره قرنطینه هستند.

اگر برنامه تحصیلی به دلیل وضعیت COVID-19 لغو یا به حالت تعلیق درآمده باشد، هیچ دانشجوی بین المللی نمی تواند وارد کانادا شود.

سوابق مالی: اداره مهاجرت ممکن است متوجه شود که شما از نظر مالی برای حمایت از خود در حین تحصیل در کانادا ثبات ندارید. شما باید ثابت کنید که می توانید تا زمانی که در کانادا بمانید، بودجه کافی را ترتیب دهید.

عملکرد تحصیلی: در حین درخواست برای ویزای دانشجویی، باید امتیازات تحصیلی لازم را داشته باشید که توسط مؤسسه آموزشی خود و دولت کانادا تایید شده است.

نامه پذیرش: برای درخواست ویزای تحصیل، باید نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی ثبت شده در کانادا ارائه دهید. درخواست ویزای شما بدون این نامه اعطا نخواهد شد.

نمره آیلتس یا تافل: چه تحت برنامه SDS، PNP یا SPP درخواست دهید، باید حداقل نمره آیلتس یا تافل را که تحت این برنامه ها برای تضمین ویزای دانشجویی تعیین شده است، تضمین کنید. این نمره تسلط شما به زبان انگلیسی را ثابت می کند.

هیچ دوره انتظاری برای درخواست مجدد برای ویزای دانشجویی کانادا وجود ندارد. شما می توانید بلافاصله پس از رد درخواست ویزای تحصیلی خود اقدام کنید.

توجه: درخواست قبلی را که رد شده است را ارسال نکنید. برای جلوگیری از رد بیشتر، همیشه یک درخواست جدید ارسال کنید.

حداکثر محدودیت برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا وجود ندارد. اگر با ریجکت مواجه شدید، باید آن را برطرف کنید، توصیه می شود همان اشتباه را تکرار نکنید. ممکن است مجبور شوید درخواست و مدرک خود را تغییر دهید تا از ریجکت شدن بیشتر جلوگیری کنید.

طبق داده‌های منتشر شده توسط IRCC، حدود 30 درصد از درخواست‌های ویزای تحصیلی توسط مرجع اعطای ویزا رد می‌شوند.

متقاضی باید 18 سال یا بیشتر در هنگام درخواست ویزای دانشجویی کانادا باشد. والدین یا قیم قانونی باید متقاضی زیر 18 سال را همراهی کنند.

زمان مناسب برای درخواست 3 ماه قبل از پاییز است. با این حال، دانشگاه های کانادا پذیرش دانشجو را به صورت ترم ارائه می کنند. بنابراین، شما می توانید ترمی که مایل به ثبت نام در آن هستید را انتخاب کنید.

فصل پاییز از سپتامبر شروع می شود

فصل زمستانه از ژانویه آغاز می شود

فصل بهاره از اردیبهشت شروع می شود

پردازش اطلاعات زمان که می توانید در وب سایت بررسی کنید فقط یک تخمین است. زمان تقریبی اغلب بر اساس تعداد درخواست های فعلی دریافت شده توسط مرجع محاسبه می شود به همین ترتیب، هرگونه تاخیر در فرآیند می تواند زمان انتظار را افزایش دهد.

اشتراک گذاری مطلب

یک دیدگاه

Leave Comment