ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا

عناوین این مقاله

ارتباط با ما 02158473333

جدیدترین مطالب

خدمات ما

خدمات مهاجرتی ایرانیکا

خدمات مهاجرتی ایرانیکا
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان
ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا

ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا کانادا به عنوان یکی از محبوب ترین کشور های دنیا شناخته می شود و تعداد مهاجرین به این کشور روز به روز در حال افزایش است و این کشور به عنوان بزرگ ترین کشور مهاجرخیز در دنیا شناخته می شود. با استفاده از ویزاهای مختلفی این امکان وجود دارد که افراد بتوانند در این کشور اقامت کنند، هر یک از این ویزا ها برای هدفی ایجاد شده است که شما باید با توجه به شرایط و هدفی که دارید یکی را انتخاب کنید .

ویزای توریستی ، ویزای کاری ، ویزای ازدواج یا خانوادگی ، ویزای تحصیلی و … از محبوب ترین ویزا هایی هستند که میلیون ها نفر از سراسر دنیا سالانه برای دریافت آنها درخواست خود را ثبت می کنند .

کانادا کشوری پیشرفته در سطح اول دنیا است، کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالا است، همچنین کانادا دارای یکی از قوی ترین سیستم های آموزشی نیز می باشد، به گونه ای که به دلیل وجود مدارس ، کالج و دانشگاه های بسیار عالی که هر کدام دارای رتبه های بالا هستند، ویزای تحصیلی به یکی از پرمتقاضی ترین ویزا های ارائه شده توسط این کشور تبدیل شده است، زیرا که افراد زیادی خواهان تحصیل در مراکز علمی این کشور هستند .

در هر مقطع تحصیلی که باشید در صورت داشتن مدارک و شرایط لازم می توانید که برای دریافت ویزای این کشور اقدام کنید. در صورتی که تمامی مراحل را به درستی انجام دهید، ویزای شما قبول می شود و در غیر این صورت ریجکت خواهد شد .

در این مقاله قصد داریم که در رابطه با ویزای دانش آموزی کانادا صحبت کنیم و موضوع مهم ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا را بررسی کنیم .

انواع ویزای کانادا

اگر به دنبال اخذ ویزای کانادا هستید پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای کانادا را دنبال بکنید.

ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا

دلایل ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا

ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا در بسیاری از مواقع افراد برای دریافت ویزای دانش آموزی کانادا اقدام می کنند، اما درخواست آنها به دلایل مختلفی ریجکت می شود. منظور از ریجکت شدن ویزا، قبول نشدن آن است. یکی از چالش هایی که افراد در زمان ریجکتی ویزا دانش آموزی خود با آن مواجه هستند، این است که دلیل آن به صورت شفاف مشخص نیست و خود افراد باید که دلیل آن را با توجه به مدارک خود بیابند و سپس اعتراض خود را به ثبت برسانند .

در این بخش می خواهیم که به برخی از شایع ترین علت ریجکتی ویزا دانش آموزی کانادا اشاره کنیم که می تواند به شما کمک زیادی برای یافتن دلیل ریجکتی می کند برای مثال:

۱ ) در صورتی که عضو سازمان ها یا گروه‌های خاص باشید، به احتمال خیلی زیاد درخواست شما ریجکت می شود .

۲ ) در صورتی که سوء سابقه کیفری داشته باشید .

۳ ) اگر که سابقه داشتن بیماری‌های خاص را داشته باشید .

۴ ) به خاطر روابط سیاسی بین کشورها ممکن است که ویزای شما ریجکت شود .

۵ ) ارائه مدارک جعلی و غیر واقعی .

۶ ) در صورتی که رضایت نامه والدین وجود نداشته باشد، زیرا که افرادی که برای ویزا دانش آموزی درخواست می دهند زیر سن قانونی هستند .

صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کانادا

پیشنهاد میکنیم مقاله مهاجرت تحصیلی به کانادا را نیز مشاهده بکنید .

دلایل ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا

رفع ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا

ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا حال که با مفهوم و مهم ترین دلایل ریجکتی آشنا شدید، در این بخش به بررسی مهم ترین اقداماتی که باید برای ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا انجام دهید بپردازیم. بعد از اینکه پیام ریجکت شدن ویزای برای شما ارسال شد، شما باید که با انجام اقدامات کاری کنید که این ریجکتی رفع شود و دوباره مدارک شما بررسی شود، این کار ها به ترتیب عبارت است از :

۱ ) ابتدا باید که بررسی کنید و دلیل ریجکت شدن ویزای خود را پیدا کنید، همان طور که اشاره کردیم دلایل به ضورت مستقیم و شفاف بیان نمی شود و شما باید خودتان حدس بزنید که کجای کار شما ایراد داشته است. به همین دلیل است که پیشنهاد می شود که با کمک آژانس ها اقدام به ثبت درخواست کنید تا هم درصد قبولی بالا باشد و هم اگر ریجکت شد، دلیل آن را بتوان که زودتر پیدا کرد .

۲ ) حال باید که درخواست خود را برای ارزیابی دوباره با فرستادن مدارک کامل‌ تر ثبت کنید .

۳ ) حال باید که اعتراض خود را به زبان انگلیسی ثبت کنید، توجه داشته باشید که نوشتن اعتراض نامه بسیار مهم است و باید که به درستی در آن بیان شود که دلیل اصلی مشکل در چه چیز بوده است .

۴ ) بعد از این کار زمان آن است که نامه اعتراض خود را به صورت آنلاین در پلتفرم مشخص به ثبت برسانید .

ویژگی ویزای جاب آفر کانادا

پیشنهاد میکنیم مقاله ویژگی ویزای جاب آفر کانادا را نیز مشاهده بکنید.

رفع ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا

دلایل ریجکتی ویزا تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی

ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا مقطع کارشناسی از دیگر مقاطعی است که درخواست ها برای آن زیاد است. کشور کانادا دارای دانشگاه های زیادی است که همگی از رتبه بالایی برخوردار هستند و سالانه داشنجویان بین المللی زیادی را پذیرش می کنند. در این بخش به بررسی دلایل ریجکتی ویزا تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی خواهیم پرداخت .

درست همانند ویزای دانش آموزی بیشتر دلایل که برای آن بیان کردیم برای ویزای کارشناسی نیز صدق می کند و در صورتی که شما مثلا دارای بیماری خاصی باشید و یا مدارک جعلی ارائه کنید و یا سوء سابقه کیفری داشته باشید، دوباره ویزای شما ریجکت خواهد شد، اما برخی دلایل دیگر همانند عدم پذیرش در دانشگاه ها ، عدم داشتن مدارک مبنی بر پایان رساندن دبیرستان ، نداشتن مدرک زبان معتبر ، مطابق نبودن شرایط سنی شما برای مقطع کارشناسی ، عدم تمکن مالی و … از مهم ترین دلایلی است که می تواند باعث ریجکتی ویزای شما در مقطع کارشناسی باشد .

ویزا شینگن

برای دریافت ویزای شینگن پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای شینگن دنبال بکنید.

دلایل ریجکتی ویزا تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی

رفع ریجکتی ویزا تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی

برای اینکه اقدام به رفع ریجکتی ویزا تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی کنید، باید که چند فاکتور را مد نظر بگیرید ، مهم ترین این موارد عبارت است از :

۱ ) با اینکه برای دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا شما محدودیتی برای سن ندارید، اما با این حال به دلیل تعداد زیاد درخواست ها، سن به یک فاکتور مهم و تاثیرگذار تبدیل شده است ، به طور کلی بیش از 90 درصد از افرادی که برای لیسانس درخواست داده اند و ریجکت نشده اند، سنی بین 18 تا 25 سال را داشته اند .

۲ )‌ سوابق و مدارک تحصیلی شما حتما باید مطابق با آنچه که کانادا می خواهد باشد، شما باید که برای مقطع کارشناسی مدرک دبیرستان معتبر را ارائه کنید .

۳ ) مدرک زبان : نه تنها در کانادا در هر کشوری که بخواهید پذیرش بگیرید، باید که مدرک زبان داشته باشید. حال نمره این مدرک با توجه به مقطع شما ممکن است که تغییر کند .

۴ ) سابقه : در صورتی که سابقه کیفری دارید ، سابقه عضو در گروه های سیاسی را داشته باشد و … ویزای شما ریجکت خواهد شد پس نباید این شرایط را نیز داشته باشید .

در صورتی که تمام این موارد را به درستی رعایت کنید، ویزای شما مورد قبول واقع می شود، اما اگر باز هم به هر دلیل ریجکت شد باید که درست مثل بخش قبلی در بازه مشخص شده اقدام به ثبت اعتراض خود کنید .

رفع ریجکتی ویزا تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی

ریجکتی ویزا تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا مقطع کارشناسی ارشد به دلیل اینکه پذیرشی راحت تر را به نسبت دیگر مقاطع دارد و همچنین افراد در سنی هستند که بهتر می توانند مهاجرت کنند، بیشتر متقاضی دارد. دلایل ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا و کارشناسی را تا به اینجا بررسی کردیم، در این بخش نیز به دلایل ریجکتی ویزا تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد خواهیم پرداخت .

درست مثل تمام آن چیزی که در بخش های قبل گفتیم، در صورت که هر ایرادی در مدارک و شرایط شما وجود داشته باشد بلافاصله ویزای شما ریجکت خواهد شد. اما با این حال برخی از شایع ترین دلایل در این مقطع عبارت است از :

۱ ) نامه پذیرش دانشگاه : شما باید که از دانشگاه مورد نیاز خود پذیرش بگیرید و آن را در پرونده خود ارائه کنید .

۲ ) دلایل مالی : داشتن تمکن مالی از دیگر فاکتور های مهم است. در صورتی که شرایط لازم را نداشته باشد، ویزا ریجکت می شود.

۳ ) توجیه افسر پرونده : بعد از تایید مدارک، باید که افسر را بتوانید در مصاحبه حضوری توجیه کنید که فقط قصد تحصیل دارید و پس از تمام شدن تحصیل به کشور خود باز می گردید .

۴ ) اسناد سفر یا اسناد مربوط به هویت متقاضی : در صورتی که هر ایرادی در پاسپورت ، بلیط های پرواز ، مدارک تحصیلی و شناسایی و … وجود داشته باشد، در خواست شما ریجکت خواهد شد .

ریجکتی ویزا تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

رفع ریجکتی ویزا تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا بعد از اینکه ویزای شما به هر دلیلی ریجکت شد، شما می توانید که با انجام کارهایی اقدام به رفع ریجکتی ویزا تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد خود کنید. در این بخش این موضوع را بررسی می کنیم .

بعد از اینکه نامه و پیامی مبنی بر رد شدن درخواست خود دریافت کرده اید، در بازه زمانی مشخص به شما این اجازه داده می شود که به ریجکتی ویزای خود اعتراض کنید. در صورتی که شما می دانید که که دلیل ریچکتی چیست و مطمئن هستید که شرایط تغییر کرده است، می توانید که بعد از ریجکتی درخواست خود را به ثبت برسانید .

همچنین شما این شانس را دارید که در دادگاه فدرال نیز برای ریجکت شدن ویزای خود اعتراض کنید، البته باید توجه داشته باشید که معمولاً حدود ۱۲ ماه طول می‌کشد تا قاضی تصمیم بگیرد که آیا درخواست شما تایید باید شود یا ریجکتی آن درست است .

همچنین اگر که مطمئن هستید که ریجکتی درست است و هیچ اشتباهی رخ نداده است، هیچ راه دیگر به جز اینکه دوباره درخواست ویزای خود را ثبت کنید

رفع ریجکتی ویزا تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

دلایل ریجکتی ویزا تحصیلی کانادا در مقطع دکتری

ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا مقطع دکتری درست بعد از کارشناسی ارشد است و افرادی که دارای مدرک معتبر ارشد از یک دانشگاه معتبر هستند، می توانند که برای دریافت این نوع از ویزا و تحصیل در یکی از دانشگاه های کانادا اقدام کنند اما تعدادی از درخواست ها به دلایل مختلفی ممکن است که از سوی کانادا ریجکت شوند، مهم ترین علت ریجکتی ویزا تحصیلی کانادا در مقطع دکتری عبارت است از :

۱ ) عدم ارائه رزومه قوی : برای اینکه در مقطع دکترا تحصیل کنید باید که یک رزومه قوی داشته باشید، داشتن فعالیت های آموزشی، مقاله و … از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید .

۲ ) نداشتن مدرک زبان با نمره قابل قبول در مقطع دکترای رشته مورد نظر

۳ ) نداشتن تمکن مالی مناسب و مشخص شده از سوی دولت .

۴ ) نداشتن نامه پذیرشی و یا داشتن یک نامه پذیرش ضعیف .

۵ ) عدم دریافت دعوت نامه از استاد مشخص در دانشگاه هدف .

۶ ) عدم ارائه یک برنامه تحصیلی مناسب و قابل قبول

۷ ) داشتن سوء سابقه کیفری

۸ ) انتخاب رشته‌ی نامرتبط با توجه به مدرک های قبلی خود و رشته ای که در مقطع کارشناسی ارشد در آن تحصیل کرده اید .

دلایل ریجکتی ویزا تحصیلی کانادا در مقطع دکتری

رفع ریجکتی ویزا تحصیلی کانادا در مقطع دکتری

ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا در صورتی که تمامی مدارک و اقدامات را برای دریافت ویزای دکترا به درستی انجام دادید، اما با این حال باز هم درخواست شما رد شد، باید که برای رفع ریجکتی ویزا تحصیلی کانادا در مقطع دکتری در بازه مشخص شده نامه اعتراضی را به ثبت برسانید تا در صورت قبول شدن اعتراض شما دوباره مدارک شما توسط سفارت مورد بررسی قرار گیرد .

نوشن نامه اعتراض بسیار مهم است و باید که به آن توجه زیادی داشته باشید و به درستی آن را بنویسید تا مورد قبول واقع شود.

مهم ترین بخش هایی که باید در نامه اعتراض خود حتما از ان استفاده کنید عبارت است از :

۱ ) قرار نیست که نامه ای احساسی بنویسید، حتما باید که به صورت رسمی و منطقی شرایط را توضیح دهید، به گونه ای که قانع کننده باشد .

۲ ) نام و نام خانوادگی ، شماره گذرنامه ، آدرس کامل ، تاریخ تولد ، محل تولد ، ایمیل ، شماره همراه ، تاریخی که ریجکت شدید ، امضا در پایین نامه و.. را حتما باید در نامه اعتراض ثبت کنید .

۳ )‌ هدف از مهاجرت را به صورت کامل بیان کنید .

۴ ) به دلایلی که ویزای شما ریجکت شده است، حتما اشاره کنید .

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment