اقامت کانادا ۲۰۲۲

عناوین این مقاله

ارتباط با ما 02158473333

جدیدترین مطالب

خدمات ما

خدمات مهاجرتی ایرانیکا

خدمات مهاجرتی ایرانیکا
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان
اقامت کانادا ۲۰۲۲

اقامت کانادا ۲۰۲۲ مهاجرت از گذشته تا امروز برای بشر راهی بوده تا بتواند راحت تر زندگی کند و رفاه موردنظر خود را به دست بیاورد، حتی قبل از آغاز تمدن ها نیز انسان ها هر وقت از شرایط محل اقامت خود ناراضی بودند مهاجرت برایشان بهترین راه محسوب می شد . اما امروزه مهاجرت فقط به تصمیم فرد یا گروه خاصی از افراد بستگی ندارد، بلکه به پذیرش جامعه و دولت ها وابسته است.

در واقع از زمان یکجا نشینی بشر و به وجود آمدن تمدن ها و ایجاد مرزهای جغرافیایی، دولت ها سیاست هایی برای کنترل جمعیت و متناسب سازی امکانات و جمعیت تدوین کردند. شاخه مهمی از این سیاست را قوانین مربوط به مهاجرت تشکیل می دهد. این سیاست ها افراد را محدود به زندگی در منطقه جغرافیایی ای می کند که در آن به دنیا آمده اند و به اصطلاح تابعیت آن را دارند مگر در موارد خاص و با رعایت قوانین خاص.

مدارک هویتی شما نشان می دهد اجازه کار و اقامت در کدام کشور را دارید و اگر شما قصد داشته باشید محل اقامت و زندگی خود را تغییر دهید، باید از فیلترهای قانونی و سیاسی کشور محل اقامت خودتان و کشور مقصد گذر کنید. این قوانین اقامتی نه تنها برای هر کشور متفاوت است، بلکه مثلا برای یک کشور خاص در گذر زمان نیز محتمل بر تغییر است مثلا قوانین اقامت کانادا۲۰۲۲ نسبت به سال پیش ممکن است مواردی اضافه شده باشد یا بنا بر دلایلی قوانینی حذف شده باشد.

پیشنهاد میکنیم مقاله مهاجرت تحصیلی  کانادا را نیز مشاهده فرمایید!

انواع روش اخذ اقامت کانادا

اقامت کانادا ۲۰۲۲ قبل از اینکه انواع روش اخذ اقامت کانادا۲۰۲۲ را با هم بررسی کنیم اطلاعاتی راجع به کانادا، فرصت ها و تهدیدها، همچنین مزایا و معایب زندگی در کانادا را در اختیارتان خواهیم گذاشت. سپس به بررسی انواع روش های اخذ اقامت کانادا خواهیم پرداخت .

کانادا کشوری پهناور است که دولت آن راه ها و علت های مختلفی را برای مهاجرت پیش پای افراد می گذارد. همچنین به علت کیفیت بالای زندگی در این کشور و فرصت های شغلی و تحصیلی متنوعی که در این کشور وجود دارد، تقاضای مهاجرت به این کشور مدرن و پهناور نیز نرخ نسبتا بالایی دارد.

سوال آغازین همه افرادی که فکر مهاجرت به کانادا را در سر خود می پرورانند نیز این است که انواع روش اخذ اقامت کانادا کدام اند و اینکه کدام روش با شرایط آنها همخوانی بیشتری دارد.

به طور کلی کیفیت بالای سطح بهداشت و درمان، نرخ پایین جرم و جنایت، فرصت های شغلی و همچنین ارائه سطح استاندارد از آموزش و تحصیل از عمده محاسن مهاجرت به کانادا است. این دلایل کانادا را به یکی از پردرخواست ترین کشورها برای اقامت تبدیل کرده است، اما زندگی در این کشور زیبا معایبی نیز دارد که به اختصار بیان خواهیم کرد.

یکی از معایب مهم زندگی در کانادا مربوط به اقلیم این کشور است. زندگی در بخش های سردسیر کانادا برای افرادی که در مناطق چهار فصل و رو به گرم مثل ایران زندگی می کنند می تواند به شدت طاقت فرسا باشد، اما این عامل کاملا وابسته به طبیعت بدن و عادت هاست، بنابراین جز معایبی است که هر چند به سختی اما در گذر زمان حل خواهد شد .

ایراد دیگری که میتوان بر روی زندگی در کانادا گذاشت، موضوع قوانین سختگیرانه و کنترل‌گر دولت نسبت به شهروندان است. شهروندان کانادایی خود معتقدند که قوانین بر بسیاری از انتخاب هایشان پیشی دارد البته که سطح رفاه در کانادا می تواند دلیل چشم پوشی از این ایراد باشد.

مشکل دیگری که زندگی در کانادا را می تواند برایتان سخت کند، سطح بالای زندگی در کانادا است. این مورد شاید حتی به نظرتان جذاب باشد اما وقتی به هر دلیلی از پس آن بر نیایید خود را شبیه یک مشکل بزرگ نشان خواهد داد.

تا اینجا مزایا و معایب عمده را بیان کردیم، اگر با وجود این معایب همچنان فکر اقامت کانادا و انواع روش اخذ اقامت کانادا برایتان جذاب و عملی به نظر می رسد در ادامه با ما همراه شوید.

یکی از روش های متداول دریافت اقامت کانادا بر اساس امتیاز بندی تخصص است، به زبان ساده با داشتن یک مزیت واقعی و دقیق از نظر تخصص و تحصیلات طی گذراندن ممیزی های لازم می توانید اقامت دائم کانادا را به دست آورید. اما در میان انواع روش اخذ اقامت کانادا، روش تحصیل در کانادا مسیری پر طرفدار است.

شما از طریق تحصیل رشته های مورد نیاز در کانادا می توانید امتیاز خود را برای کار و اقامت دائم در کانادا بالا ببرید، حتی در برخی موارد تحصیل بدون داشتن مدرک زبان نیز برای کاربران فراهم است.

اما مهم ترین روش دریافت اقامت کانادا۲۰۲۲ ، مسیر سرمایه گذاری است که خود شامل چند شاخه مختلف می‌باشد. شما می توانید یک سرمایه گذاری مالی داشته باشید یا کارآفرینی کنید و یا اینکه ایده و سرمایه خوداشتغالی داشته باشید همه این موارد راه شما را برای دریافت اقامت کانادا بسیار هموار خواهد کرد.

شکل دیگری از سرمایه گذاری نیز وجود دارد که امروزه در اکثر کشورها بسیار متداول شده است و آن ویزای استارت آپ است. استارت آپ یعنی شما ایده یک بیزینس جدید و پول ساز داشته باشید و برای آن یک برنامه کاربردی تعیین کرده باشید. در این صورت احتمال موفقیت شما در اخذ اقامت کانادا بسیار بالا خواهد رفت.

مورد دیگری که درباره استارت آپ حائز اهمیت است این است که با استفاده از یک استارت آپ کاربردی تا پنج خانواده می توانند اقامت کانادا دریافت کنند. همچنین می توانید یک پیشنهاد شغلی به دست آورید یا اینکه یک شرکت شخصی ثبت کنید. همه این راه ها در واقع زیرشاخه هایی از اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری به حساب می‌آیند.

به طور کلی اگر شما در هر زمینه ای تخصص یا هنر خاصی داشته باشید که بتواند جامعه را به سمت تعالی بکشاند، در آن صورت مسیر شما برای دریافت اقامت کانادا بسیار هموار خواهد بود.

این یک سیاست کلی و هوشمندانه برای پیشبرد اهداف جامعه از طرف دولت کانادا است.

پیشنهاد میکنیم مقاله انواع ویزا کانادا را نیز مشاهده فرمایید!

انواع روش اخذ اقامت کانادا

شرایط اقامت کانادا در سال ۲۰۲۲

اقامت کانادا ۲۰۲۲ اگر بخواهیم راجع به قوانین اقامت کانادا۲۰۲۲ صحبت کنیم، لازم است دیدگاهی مقایسه گرانه داشته باشیم، اینکه قوانین جدید کدام اند یا قوانین قدیمی چه تغییراتی کرده اند، موضوع مهمی در پروسه اخذ اقامت دائم کانادا است. با یک بررسی کلی میتوان به این نتیجه رسید که اقامت کانادا در سال ۲۰۲۲ تغییر چندانی نسبت به دو سال گذشته نداشته است، اما در یک سری موارد جزئی شاهد تغییراتی خواهیم بود، به عنوان مثال اینکه طبق تغییرات جمعیتی و با سیاست جوان سازی جمعیت رنج پذیرش قشر جوان و نوجوان بیشتر شده است و این یعنی هموار بودن مسیر اقامت از طریق پذیرش در دانشگاه ها.

مورد دیگر تغییرات جزئی در مراحل پذیرش ویزا استارت آپ است و این موضوع به شناخت، بررسی و پذیرش ایده های جدید در جهت رشد نرخ استفاده از تکنولوژی روز در میان تمامی افراد جامعه بر می گردد.

اخذ اقامت از طریق تحصیل شرایطی دارد که مسلما بیان اختصاری آن نیز خالی از فایده نخواهد بود. سن متقاضی برای اخذ ویزا تحصیل بهتر است زیر چهل و پنج سال باشد، درآمد متقاضی حداقل باید هشتصد و سی و سه دلار کانادا در ماه و ده هزار دلار در سال باشد و مورد مهم دیگر اینکه از اخذ آخرین مدرک زیر پنج سال گذشته باشد و فرد قادر به ارائه دلیل مناسب برای این مدت فاصله باشد، مدرک زبان و نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر هم از مدارک ضروری به شمار می رود.

این موارد در سال ۲۰۲۲ تغییر چندانی نکرده است، در ادامه نیز مدارک مورد نیاز برای انواع دیگر اقامت کانادا را مطابق با قوانین جدید بیان خواهیم کرد.

پیشنهاد میکنیم مقاله ویژگی ویزا جاب آفر کانادا را نیز مشاهده فرمایید!

شرایط اقامت کانادا در سال ۲۰۲۲

مراحل و مدارک اقامت کانادا

اقامت کانادا ۲۰۲۲ مراحل اقامت کانادا۲۰۲۲ در واقع گذراندن یک روال از پیش تعیین شده از سوی دولت کانادا در جهت پیشبرد مقاصد و سیاست های خود است، به شکلی که هیچ ضرری متوجه فرد متقاضی نباشد. اگر بتوانید بدون تقلب و مدرک سازی مراحل اقامت کانادا را پیش ببرید احتمال موفقیت شما در این پروسه بسیار بالا خواهد بود.

یکی از مراحل اقامت کانادا، تهیه مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت است. به طور کلی این مدارک به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول مدارک عمومی شامل اصل و کپی پاسپورت معتبر و مدت‌دار، گواهی سوء پیشینه، اصل و کپی مدارک شخصی (شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت (برای آقایان)، مدارک معتبر سوابق کاری و سابقه‌ بیمه، نامه تمکن مالی معتبر صادر‌ شده از طرف بانک ، مدرک معتبر و مدت‌دار زبان انگلیسی یا فرانسوی و همچنین عکس دیجیتالی. ارائه این مدارک برای همه انواع اقامت لازم و ضروری است.

دسته دوم مدارک مورد نیاز در هر نوع از انواع اقامت کانادا متفاوت است.

مدارک دیگری نیز وجود دارد که هر یک از آنها در کنار مدارک عمومی که گفته شد برای نوع خاصی از اخذ اقامت می توانند کمک کنند و یا حتی ضروری باشند. این مدارک شامل مدارک تحصیلی، نامه پذیرش شخص در دانشگاه ، دعوت‌نامه استانی کانادا ، نامه جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی ، مدارک مربوط به ازدواج و یا طلاق و مدرکی که نشان دهد شما حامی یا خانواده درجه یک در کانادا دارید.

این دو دسته از مدارک که بیان شد جز مهم ترین مدارکی هستند که شما باید هر یک از آنها را به صورت ترجمه رسمی ارائه دهید تا ادامه بقیه مراحل اقامت کانادا برایتان میسر شود.

پیشنهاد میکنیم مقاله ویزا شنگن را نیز مشاهده فرمایید!

مراحل و مدارک اقامت کانادا

تمکن مالی برای اخذ اقامت کانادا

اقامت کانادا ۲۰۲۲ تمکن مالی اقامت کانادا یکی از شرایط مهم در اخذ انواع اقامت کانادا محسوب می شود اما نوعی از اقامت کانادا وجود دارد که منحصرا بر اساس تمکن مالی پیش می رود، به این صورت که شما به هر طریقی باید اثبات کنید که حتی بدون داشتن شغل قادر به پرداخت هزینه های زندگی در کانادا خواهید بود. این ویزا را برخی افراد با نام ویزا بازنشستگی نیز می شناسند و علت آن این است که برخی بازنشستگان با ترجمه دریافتی های حقوق بازنشستگی خود قادر به اثبات تمکن مالی خود می شوند.

اما حقیقت این است که به هر شکل دیگری بتوانید ثابت کنید که درآمد ماهیانه دارید استحقاق اخذ ویزا تمکن مالی را پیدا خواهید کرد.

مدارک متداول تمکن مالی اقامت کانادا می تواند شامل اجاره‌نامه ملک، سود سهام شرکت یا بورس و همچنین سود سپرده بانکی باشد.

تمکن مالی برای اخذ اقامت کانادا

مدرک زبان لازم برای اقامت کانادا

اقامت کانادا ۲۰۲۲ اگر چه وجود مدرک زبان برای اقامت کانادا از ضروریات است، اما همانطور که پیش از این گفته شد امکان پذیرش افراد در برخی دانشگاه ها حتی بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر است. با این حال برای همه واضح است که اگر مدرک معتبر و به روز زبان داشته باشید، مسیر اخذ اقامت برایتان بسیار هموارتر خواهد بود.

ضمن اینکه غیر از اقامت از طریق پذیرش دانشگاه (که مدرک زبان به قوانین دانشگاه بستگی دارد) در تمام انواع دیگر اقامت، مدرک زبان الزامی است.

موضوع مهم درباره مدرک زبان این است که شما محدود به ارائه مدرک بین‌المللی برای انگلیسی نیستید، بلکه می توانید مدارک زبان فرانسه نیز ارائه دهید. برای برخی افراد این امکان انتخاب گزینه کاربردی محسوب می شود.

مدرک زبان لازم برای اقامت کانادا

قوانین اقامت کانادا در سال ۲۰۲۲

اقامت کانادا ۲۰۲۲ در بررسی قوانین اقامت کانادا۲۰۲۲ به موارد قابل توجهی برمی خوریم که به صورت مختصر و عنوان بندی شده بیان خواهیم کرد.

در واقع قوانین مهاجرت با راه های مهاجرت منطبق است، یعنی برای اینکه از طریقی که شرایط آن را دارید موفق به اخذ ویزا کانادا شوید، ملزم به رعایت قوانین عمومی آن هستید .
به طور کلی قوانین اقامتی کانادا بر این اساس که وجود شما برای جامعه و پیشبرد اهداف آن مفید باشد، تدوین شده اند، مثلا در قوانین مهاجرت تحصیلی آمده است که سن باید کمتر از چهل و پنج سال باشد و این قانون منطبق بر سیاست متخصص گرایی و جوانسازی جمعیت است.

برای تمام قوانین اقامتی کانادا مثال هایی این چنین وجود دارد که بیان تک تک آنها در حوصله این متن نمی گنجد .

قوانین اقامت کانادا در سال ۲۰۲۲

هزینه‌ی کامل اخذ اقامت کانادا۲۰۲۲

اقامت کانادا ۲۰۲۲ هزینه اخذ اقامت کانادا۲۰۲۲ بسته به نوع اقامتی که موفق به دریافت آن می شوید متفاوت است، به عنوان مثال این هزینه برای دریافت انواع ویزای کار مبلغی در حدود چهارصد دلار کانادا می‌باشد. برخی هزینه ها مختص نوع اقامتی است که دریافت می کنید و برخی هزینه ها (مثل هزینه ترجمه رسمی مدارک) به صورت عمومی برای تمام انواع اقامت مشترک است.

واضح است که اگر برای گرفتن اقامت کانادا جدی هستید، باید برآورد هزینه دقیق تری از طریق متخصصین این زمینه داشته باشید.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment