چرا مهاجرت به کانادا

عناوین این مقاله

ارتباط با ما 02158473333

جدیدترین مطالب

خدمات ما

خدمات مهاجرتی ایرانیکا

خدمات مهاجرتی ایرانیکا
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان
اخذ ویزای کانادا1402
مهاجرت به کانادا

چرا مهاجرت به کانادا؟

چرا مهاجرت به کانادا: کانادا یکی از کشورهای بسیار وسیع و توسعه یافته است که سالانه اشخاص مهاجر بسیار زیادی را درخود جای می‌دهد. این کشور چیزی نزدیک به ۴۰ میلیون نفر جمعیت دارد و بیشتر این جمعیت را اشخاص مهاجر تشکیل داده‌اند، در اصل کم بودن جمعیت و نیروی کار متخصص باعث شده است این کشور از مهاجرپذیری بالایی برخوردار باشد.

طبق آمارهای منتشرشده مهاجران ایرانی در کشور کانادا جمعیتی بالغ بر ۳۸۰۰ نفر هستند.

کشور کانادا را می‌توان یکی از پهناورترین کشور‌های دنیا معرفی کرد که اشخاص مختلف از سراسر دنیا با روش‌های گوناگونی چون تحصیل کردن یا اشتغال به این کشور زیبا مهاجرت می‌کنند.

کشور کانادا در همسایگی امریکا است و آب و هوای نسبتاً سردی دارد. جالب است بدانید شرایط قانونی این کشور به گونه ای است که قضات یا همان دادستان‌ها قادرند در شرایط خاص بر خلاف قانون اساسی حکم صادر کنند.

این کشور پیشرفته دارای سطح رفاه نسبتاً بالا و کیفیت زندگی مناسبی است، همین مسائل باعث می شود تا اشخاص زیادی این کشور را برای مهاجرت و زندگی انتخاب کنند.

اگر قصد سفر به اروپا را دارید وبه دنبال اخذ ویزای شنگن هستد لینک زیر را دنبال نماید

اخذ ویزای کانادا1402

بررسی کیفیت زندگی درکشورکانادا

این کشور در نزدیکی و همسایگی کشور امریکا قرار دارد و از آنجایی که سیاست‌های اتخاذ شده از سمت سردمداران این کشور( امریکا) باعث نپذیرفتن مهاجران شده است، در مقابل کشور کانادا مرزهای خود را برای مهاجران باز گذاشته است، همین موضوع باعث می‌شود تا اشخاص زیادی زندگی کردن در کانادا را انتخاب کنند. مهاجران در این کشور می‌توانند یک زندگی ایده آل داشته باشند.

زیبایی این کشور، خوب و مناسب بودن جامعه، خدمات بهداشتی، فرصت های شغلی، دانشگاه‌های متعدد و عالی و.. از عوامل مهم برای مهاجرت به کانادا محسوب می شوند. این کشور دارای مردمان شاد و سر زنده است، به طوری که امید به زندگی در این کشور بسیار بالا بوده و به طور معمول مردم از سیاستمداران راضی هستند.

طبق آخرین آمار های منتشر شده در سال ۲۰۱۹ از ۳۴۰ هزار نفر برای اخذ ویزای کانادا اقدام کرده‌اند، جالب است بدانید در میان این اشخاص شهروندان هندی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

کیفیت بالای زندگی و اقتصاد مناسب را می‌توان یکی دیگر از دلایل مهاجرت به کانادا معرفی نمود. البته تفاوت های زیادی در میان شهرهای مختلف کانادا وجود دارد، با این حال شاخص کیفیت زندگی در این کشور در سطح بالایی قرار دارد.

لازم به ذکر است کشور کانادا توانسته اقتصاد خود را از کشور روسیه فراتر ببرد.

ویزا سرمایه گذاری کانادا

جهت آشنایی با چگونگی اخذ پیکاپ کانادا لینک زیر را دنبال نمایید

بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا 2022

سطح تحصیل و آموزش در کانادا

اگر بخواهیم به صورت اجمالی به سطح تحصیل وآموزش در کانادا بپردازیم، باید عنوان کنیم مهاجران در تمامی مقاطع به راحتی قادر هستند به تحصیل و کسب علم بپردازند.

یکی از موضوعاتی که دلیل مهاجرت به کانادا است، همین مسئله تحصیل در این کشور بوده، به طوری که مهاجران می‌توانند دانش آموزان خود را در بهترین مراکز آموزشی ثبت نام کرده و آنها را تا کسب بالاترین رتبه های آموزشی همراهی کنند.

تحصیل در آکادمی‌هایی که از نظر رنکینگ جهانی در بالاترین سطح قرار دارند یا فارق التحصیل شدن در این گونه مراکز باعث آینده‌ای روشن برای فرزندان مهاجران خواهد بود.

کیفیت آموزش در تمامی دوره‌های آموزشی در سطح بالایی قرار دارد، هزینه‌های تحصیل در برخی رشته‌ها مانند علوم انسانی از رشته‌هایی مانند پزشکی یا مهندسی کم‌تر است. سایر رشته‌هایی که از نظر هزینه‌ها در سطح پایین‌تر قرار دارند می‌توان مدیریت بازرگانی یا هنر نام برد.

لازم به ذکر است دولت کشور کانادا برای اشخاصی که به عنوان مهاجر به این کشور نقل مکان می‌کنند، امتیازات ویژه‌ای چون تحصیل رایگان فرزندان یا تامین کردن بخشی از هزینه‌ها را درنظر می‌گیرد.

مدیر اداره دولتی

فرصت‌های شغلی در کانادا

جالب است بدانید نرخ بیکاری در کانادا حدوداً از سال ۱۹۷۰ میلادی به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است، به گونه‌ای که از نظر آماری جزء شاخص ترین ها در دنیا است. جمعیت این کشور از نظر سن و سال در حال پیر شدن است و نیروی کار این کشور در حال افزایش سن هستند.

 بنابراین بسیاری از کارمندان یا کارگران این کشور از محیط کسب و کار دور می شوند و به اصطلاح بازنشسته خواهند شد، از همین رو برای مهاجران جوان فرصت های شغلی بسیار زیادی وجود خواهد داشت.

طبق آخرین آمارهای ارائه شده از اداره کار کشور کانادا شغل هایی چون مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مدیریت کسب و کار و.. در میان مشاغل بیشترین نیاز بازار بوده‌اند، از این رو دولت کانادا با انجام برنامه ریزی های دقیق قصد دارد تا مشاغل اصلی این کشور را توسعه داده و نیروی کار جوان را وارد بازار کسب و کار نماید.

یکی از برنامه ریزی هایی که دولت انجام داده است، جذب نیروی کار جوان، متخصص و توانمند در زمینه های مختلف است.

اشخاصی که دوست دارند برای فرصت های شغلی به کشور کانادا مهاجرت کنند و امتیازات خوبی را از این کشور کسب نمایند، باید این نکته را مد نظر داشته باشند که شرایط کار در ایالت‌های مختلف این کشور متفاوت است.

جهت اخذ انواع ویزای کانادا لینک زیر را مشاهده نمایید

معرفی انواع ویزا توریستی کانادا

امنیت و آرامش در کانادا

 طبق آخرین گزارشات صلح جهانی در سال ۲۰۱۸ که سطح خشونت و امنیت را در حدود ۱۶۳ کشور دنیا مورد بررسی قرار داده‌اند، کشور کانادا را جزو ششمین کشور امن و آرام در دنیا معرفی نموده اند.

 علاوه بر این موضوع، طبق آمار سازمان جهانی جی پی ای کشور کانادا با دریافت امتیاز۳۸۱ /۱ در رتبه ششم سازمان جی پی آی یکی از امن ترین مکان های دنیا برای زندگی کردن است.

در کشور کانادا سطح جرم پایین است، دولت و سیاستمداران ارشد این کشور صلح‌جو معرفی شده اند. در این کشور عملیات نظامی و جنگی در سطح بسیار پایین قرار دارد.

 علاوه بر این موضوع در کشور کانادا تمامی کارفرمایان متعهد هستند که امنیت و ایمنی کارگران را در تمامی مشاغل تضمین نمایند.

 قانون کار در این کشور از حقوق کارگران و کارمندان حفاظت می کند، به طور معمول طبق نظرسنجی های اعمال شده این کشور جزو ۱۰ کشور برتر دنیا قرار گرفته است.

کشور کانادا برای کنترل نمودن سلاح و رویکرد صلح آمیز خود در مقابل دیپلماسی خارجی شهرت خوبی دارد،

جهت اخذ ویزای توریستی کانادا  این لینک را دنبال نمایید

دانستنی های جالب کانادا

اقتصاد موفق و ثبات آن در کانادا

کشور کانادا از نظر اقتصاد و ثبات اقتصادی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا است و همین جایگاه باعث می شود بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا تمایل به مهاجرت به این کشور را داشته باشند. طبق آمار بانک جهانی کشور کانادا با دارا بودن تولید ناخالص داخلی چیزی حدود یک تریلیون و ۷۰۹’۳۲۷ میلیارد دلار جزو دهمین اقتصاد عظیم جهان بوده است.

در سال ۲۰۱۵ کشور کانادا توانسته است از کشور روسیه سبقت گرفته و در رتبه دهم اقتصادی در کل جهان قرار بگیرد. همچنین این کشور دارای منابع طبیعی بسیار غنی می باشد.

منابع طبیعی کانادا شامل نفت، گاز، اورانیوم مواد معدنی و نمک است. جالب است بدانید این کشور دارنده ذخایر بزرگ طبیعی در جهان است. بیشتر شهروندان کانادا در مشاغل مربوط به خدمات مشغول به کار هستند و حجم زیادی از اقتصاد کانادا مبتنی بر خدمات و سرویس می باشد.

تولید کالا در مقایسه با بخش خدمات به نظر کوچک می آید، ولی این کشور در زمینه تولید و صنایع نفتی در سال های گذشته رشد تدریجی و مستمر را تجربه نموده است. این کشور با رشد اقتصادی مناسب و ثبات آن و قوانین اقتصادی مناسب توانسته است مهاجران زیادی را به سمت خود جلب کند.

طی سال های گذشته کانادا بیشترین ثبات اقتصادی در کل دنیا را تجربه کرده است و از سال ۱۹۸۳ شکست یا ورشکستگی بانکی را نداشته است.

لازم به ذکر است این کشور به تکنولوژی جدید و ایمن پی آی ان متصل شده است، به صورتی که بیشتر کارهای بانکی به وسیله اپلیکیشن های بانکی شکل گرفته است.

بیمه درمانی و مراقبت‌های بهداشتی درکانادا

کشور کانادا در دهه ۱۹۶۰ سیستم بهداشتی خود را برای شهروندان راه اندازی نموده است. در هر یک از شهرها و استان ها یا مناطق کشور کانادا یک برنامه درمانی خاصی اتخاذ شده است تا تمامی افراد ساکن در آن منطقه بتوانند بدون نیاز به پرداخت هزینه های درمانی از خدمات پزشکی استفاده کنند.

طبق آمار در سال ۲۰۱۷ چیزی بالغ بر ۶۳۲۰ دلار برای هر فرد در بخش مراقبت‌های بهداشتی و بیمه هزینه کرده است. از آنجایی که این کشور برای شهروندان خود مراقبت های بهداشتی و بیمه را به طور بسیار مناسب و در دسترس در نظر گرفته است، امید به زندگی در میان شهروندان کانادایی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

 بیمه درمانی در کشور کانادا رایگان است و از پوشش بسیار مناسبی در بخش‌های مختلف این کشور قرار دارد، به گونه‌ای که تمامی منطقه ها تحت پوشش این بیمه درمانی رایگان هستند و مردم در صورت نیاز به بستری شدن در مراکز درمانی و خدمات پزشکی، هیچگونه هزینه ای پرداخت نمی کنند.

 بیمه بیکاری در این کشور نیز اهمیت بالایی دارد. بیشتر اشخاص در صورتی که شغل خود را به هر علت از دست بدهند تا زمان مشغول شدن در یک کار جدید می‌توانند از این بیمه استفاده نموده و متحمل فشار اقتصادی نشوند.

ویزای جاب آفر کانادا

جهت آشنایی و دریافت جاب آفر کانادا این لینک را دنبال نمایید

تنوع فرهنگی، زیبایی‌های طبیعی کانادا

کشور کانادا را می توان یکی از زیباترین کشورهای دنیا معرفی کرد. این کشور دارای دریاچه های زیبا، کوه های سربه فلک کشیده، سرزمین های پر از برف و یخ و.. است و مناطق شمالی این کشور بسیار زیبا و جذاب می‌‌باشند.

این کشور دارای آب و هوای خنک و سرد در فصل زمستان و آب و هوای مطبوع در بهار و تابستان است. جاذبه های گردشگری این کشور بسیار زیاد است، به طوری که در ایالات مختلف در بهار، فستیوال ها و جشن های بسیار زیادی برپا می شود، همین عوامل باعث می‌شود تا مهاجرت به کانادا بیشتر شود.

در این کشور اشخاص زیادی با فرهنگ و مذاهب مختلف در کنار هم با صلح و آرامش زندگی می‌کنند و چیزی حدود 30 خرده فرهنگ در کانادا وجود دارد. بیشتر این خرده فرهنگ ها در شهرهای تورنتو، مونترال و ونکوور دیده می شوند و برای بیشتر مهاجران شهر تورنتو از محبوبیت بالاتری برخوردار است.

 جالب است بدانید اکثر مهاجران ایرانی در شهر تورنتو سکونت دارند و این شهر از امکانات رفاهی خوبی نیز برخوردار است. علاوه بر تورنتو، ونکوور نیز درصد زیادی از مهاجران و اقلیت های گوناگون را در خود جای داده است.

یکی از دلایلی که باعث می شود بیشتر اشخاص کانادا را برای مهاجرت خود انتخاب کنند، پاسپورت معتبر این کشور است، به گونه ای که وقتی شخصی این پاسپورت را داشته باشد می‌تواند به تمامی ۲۶ کشور عضو حوزه شینگن بدون نیاز به ویزا سفر نماید.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment