اخذ ویزای توریستی کانادا

عناوین این مقاله

ارتباط با ما 02158473333

جدیدترین مطالب

خدمات ما

خدمات مهاجرتی ایرانیکا

خدمات مهاجرتی ایرانیکا
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان
ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا۲۰۲۲

اخذ ویزای توریستی کانادا

اخذ ویزای توریستی کانادا : در حال حاضر یکی از روشهای مهم برای گشت و گذار در کشورهای مختلف دریافت ویزای توریستی می باشد. ویزای توریستی کانادا مجوز چندبار ورود، با هدف گردشگری، تفریح یا دید و بازدید از اقوام می باشد.در صورتی که موفق به دریافت این ویزا شدید می توانید تا حداکثر 6 ماه بدون فاصله در این کشور زیبا با جاذبه های محبوبش اقامت و از سفر خود لذت ببرید. اما فراموش نکنید شما با دریافت این نوع ویزا مجاز به تحصیل و یا کسب در آمد نخواهید بود.

مدرک زبان لازم برای اقامت کانادا

انواع روشهای اخذ ویزای توریستی کانادا

این نوع ویزای گردشگری کانادا به دو دسته تقسیم میشود:

🔶ویزای توریستی کانادا یک بار ورود

🔶ویزای مولتی کانادا (چند بار ورود)

در هر دو ویزای فوق، شما بعد از به پایان  رسیدن تاریخ انقضای مدت زمان تعیین شده  دیگر نمیتوانید از آن استفاده کنید.

جاب آفر کانادا

اگر قصد اقامت در کانادا را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله جاب آفر کانادا  را دنبال نمایید.

ویزای توریستی کانادا یک بار ورود یعنی :

اگر شما دارای چنین ویزایی هستید تنها میتوانید یک بار به خاک کانادا وارد شوید و از آن استفاده کنید اگر پس از آن کانادا را ترک کردید دیگر مجاز به استفاده مجدد  برای ورود به خاک کانادا نخواهید بود و می بایست که مجددا درخواست ویزای توریستی کانادا را بدهید.

🔶ویزای مولتی کانادا(چند بار ورود) :

در صورتی که موفق به دریافت ویزای مولتی کانادا  شدید با در نظرگرفتن تاریخ انقضا پاسپورت به صورت نامحدود به این کشور وارد و تا مدت 6 ماه میتوانید اقامت داشته باشید.  اما در نظر بگیرید که یک ماه قبل از تاریخ اتمام پاسپورت این ویزا منقضی خواهد شد و مجددا باید تمدید شود.

موافقت با ویزای کانادا و اعتبار آن

مدت زمان اخذ ویزای توریستی کانادا

مدت زمان اخذ ویزای توریستی کانادا بین ۱۴ تا ۹۰ روز پس از مراحل انگشت نگاری کانادا بود اما با اعلام سفارت کانادا در تاریخ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ این مدت به 92 روز کاری پس از انگشت نگاری افزایش یافت.

 

اعتراض به ریجکت اخذ ویزای توریستی کانادا

اگر پرونده شما دارای مشکلاتی است و ریجکت شده اید سفارت کانادا این امکان را محیا کرده که پس از رفع مشکلات پرونده خود هرزمانی که مایل بودید میتوانید مجدد این ویزا را درخواست نمایید تا پرونده شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط اخذ ویزای کانادا این مقاله را دنبال نمایید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا

اصل پاسپورت متقاضی با حدأقل شش ماه اعتبار به انضمام کلیه پاسپورت های قدیمی که در آنها ویزا درج شده است

یک قطعه عکس جدید 3.5 * 4.5 رنگی با زمینه سفید

 ترجمه شناسنامه و کارت ملی

تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی کانادا برای هر نفر به صورت مجزا

 ترجمه سند ازدواج در صورت همسفر بودن با همسر

 ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل در صورت همراهی فرزندان

دانشجویان و دانش آموزان باید گواهی اشتغال به تحصیل ارائه دهند.

 تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی کانادا برای هر نفر به صورت مجزا

 تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی برای هر یک از متقاضیان به صورت جداگانه

مدارک مالی، شامل نامه تمکن بانک به زبان انگلیسی و ممهور به مهر امور بین الملل بانک به همراه گردش شش ماهه حساب که نشان دهنده میزان درآمد ماهیانه متقاضی باشد. در صورتی که گواهی سپرده ی بلند مدت، گواهی خرید سهام یا اوراق بهادر، یا اجاره نامه دارید نیز ارائه دهید ( مدت اعتبارنامه تمکن مالی و ریزپرینت شش ماهه آخر سه ماه است)

کارفرمایان : ترجمه حقوقی دو ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانک شرکت و ریزپرینت 4 ماه آخر به انگلیسی.

تجار : ترجمه کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه.

مدارک شغلی برای کارمندان : گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر، و مدت زمان موافقت شده با مرخصی با ذکر سفر به کانادا )، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر، و ترجمه حکم کارگزینی.

شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه و فیش ( آگهی تصمیمات )، ( آگهی تغییرات ) و ( آگهی تأسیس )

مدارک مالی، شامل نامه تمکن بانک به زبان انگلیسی و ممهور به مهر امور بین الملل بانک به همراه گردش شش ماهه حساب که نشان دهنده میزان درآمد ماهیانه متقاضی باشد. در صورتی که گواهی سپرده ی بلند مدت، گواهی خرید سهام یا اوراق بهادر، یا اجاره نامه دارید نیز ارائه دهید ( مدت اعتبارنامه تمکن مالی و ریزپرینت شش ماهه آخر سه ماه است)

پزشکان : ترجمه پروانه دائم طبابت، کارت نظام پزشکی، ترجمه پروانه مطب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده و ترجمه لیست پرداخت بیمه

مهندسان : ترجمه پروانه نظام مهندسی یا جواز ساخت

کارخانه داران و صاحبان مشاغل آزاد : ترجمه پروانه بهره برداری، ترجمه جواز کسب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده و ترجمه لیست پرداخت بیمه.

بازنشستگان : ترجمه حکم بازنشستگی و ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر بازنشستگی ( در صورت افزایش حقوق، ترجمه حکم افزایش حقوق بازنشستگی ارائه شود)

دعوت نامه، شامل مشخصّات کامل دعوت کننده و متقاضی، نسبت، دلیل سفر متقاضی، آدرس و تلفن، مدت زمان اقامت و هرگونه موارد مرتبط دیگر دعوت نامه پس از تنظیم باید به مهر و امضاء دفتر ثبت ( Notary Public ) برسد.

مدارک فرد دعوت کننده : ارائه کارت شهروندی Canadian Citizenship Card ) )، پاسپورت کانادایی، شناسنامه کانادایی Canadian Birth Certificate ) ) یا کارت اقامت Pr Card ) ) از سوی فرد دعوت کننده الزامیست، همچنین سایر مدارک فرد.

دعوت نامه، شامل مشخصّات کامل دعوت کننده و متقاضی، نسبت، دلیل سفر متقاضی، آدرس و تلفن، مدت زمان اقامت و هرگونه موارد مرتبط دیگر دعوت نامه پس از تنظیم باید به مهر و امضاء دفتر ثبت ( Notary Public ) برسد.

دعوت شونده : شامل گواهی اشتغال به کار، نامه بانک، برگه های مالیاتی Notice Of Assessment ) ) و فرم های T4 یا T1 تأثیر بسیار زیادی روی نتیجه درخواست ویزای فرد دعوت شونده دارد.

در صورت نداشتن دعوت نامه، ارائه رزرو هتل و شرح برنامه سفر به همراه رزرو بلیط رفت و برگشت کانادا الزامیست

ترجمه رضایت نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد مسافرت دارند، رضایت نامه باید از سوی کسی باشد که انها را همراهی نمیکنند

 

پیکاپ ویزای کانادا

جهت اخذ پیکاپ ویزای کانادا این لینک را دنبال نمایید

مدت اعتبار ویزا تحصیلی کانادا

تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی امکان پذیر است؟

بله با در نظر گرفتن شرایط خاص اگر شما با اخذ ویزای توریستی کانادا وارد خاک کانادا شدید و موفق به دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از موسسات آموزشی این کشور و یا دانشگاه شده اید میتوانید برای اخذ ویزای تحصیلی در خواست خود را به اداره مهاجرت کانادا اعلام نمایید.

هزینه مهاجرت کاری کانادا

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری امکان پذیر است؟

برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری باید بیان کرد که هنگامی که در کانادا اقامت دارید نمی توانید برای ویزا کاری کانادا اقدام کنید، بلکه پس از اینکه شغل مناسب خود را پیدا  از کارفرمای آن شغل دریافت دعوتنامه رسمی داشته باشید.

پس از آن باید به ایران برگشته و از آنجا درخواست ویزای کاری خود را به سفارت کانادا ارسال نمایید 

نکات قابل توجه:

اگر متقاضی اخذ ویزا توریستی کانادا با هدف شرکت در همایش، کنفرانس و..هستید مجوز شما به صورت سینگل و در تاریخ مشخصی باید از خاک کانادا خارج شوید.

اما اگر دلیل اخذ ویزای توریستی شما دید وبازدید از اقوام یا خویشاوندان است با ارائه مدارک مورد نیاز می توانید درخواست ویزای بلندمدت توریستی  ویزا مولتیپل (چندبار ورود) کانادا با حداکثر 5 سال اعتبار را داشته باشید.

باید در نظر بگیرید که به علت تعطیلی سفارت کانادا در ایران متقاضی می باید انجام مراحل اخذ ویزای توریستی را شحصا یا توسط موسسه ای  مهاجرتی ماند ایرانیکا در یکی از سفارت های کانادا در سایر کشورها مانند ترکیه،ارمنستان یا امارات پیگیری نماید.

آژانس مسافرتی و مهاجرتی ایرانیکا در این راه همراه شما خواهد بود.

تمکن مالی ویزا تحصیلی کانادا

اگر دارای ایده ای نو و جدید و مهارت و تخصص هستید برای دریافت اقامت کانادا مقاله ویزای استارت آپ کانادا را دنبال نمایید.

دانلود PDF چک لیست مدارک کانادا

دانلودpdf فرم مشخصات خانوادگی

دانلودpdf فرم مشخصات فردی

92 روز کاری بعد از انگشت نگاری

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

اگر شما قصد دارید برای مدت زمان بیشتری در این کشور اقامت کنید باید ۳۰ روز قبل از اینکه اعتبار ویزای توریستی شما پایان یابد درخواست خود را برای اقامت بیشتر به مقامات رسمی این کشور ارائه دهید.

لزوما خیر. ولی آژانس ایرانیکا پیشنهاد میکند که اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید بهتر است که حتما بیمه مسافرتی  دریافت کنید زیرا که در طول سفر از اتفاقاتی که قرار هست رخ بدهد ناآگاهید.

خیر، به استثنای ارسال مدارک سفر و پرداخت اینترنتی هزینه های ویزا، سایر شرایط ویزای توریستی کانادا از جمله مرحله انگشت نگاری و عکس بیومتریک به صورت حضوری و در کارگزاری وی اف اس گلوبال خارج از کشور انجام می شود.

اشتراک گذاری مطلب

6 دیدگاه

    3 دی 1401 پاسخ

    من بعد از اشنایی و مراجعه حضوری به اژانس اقدام به گرفتن ویزای توریستس کردم و واقعا از سرعت عمل و دقتشون در کار راضی بودم.در کمترین زمان ممکن بدون هیچ دوندگی ویزام بدستم رسید.متشکرم از اژانس خوب شما

    2 بهمن 1401 پاسخ

    من از طرق سایت با این آژانس آشنا شدم و پروسه ویزای خودمو به دست این آژانس سپردم بسیار بسیار راضی بودم و واقعا از تیم حرفه ای که دارن کمال تشکر رو دارم.

    2 بهمن 1401 پاسخ

    این آژانس واقعا حرفه ای و سریع هستند در گرفتن ویزا من که اعتماد کردم و کاملا راضی هستم ممنون

    5 بهمن 1401 پاسخ

    سلام وقتتون بخیر . من ایرانی هستم هم اقامت ایتالیا دارم هم اقامت امارات . به همراه همسرم برای ویزای توریستی کانادا میخواهم اقدام کنم همسرم هم اقامت امارات را دارد . میخواستم بدانم اقدام ما از کدام سفارت انجام میشود ؟ از طریق سفارت کانادا در امارات یا در ترکیه و یا در ایتالیا ؟ سپاسگذارم

    26 تیر 1402 پاسخ

    سلام و درود خدمت شما
    من یک سال پیش از ایرانیکا خدمات ویزا گرفتم . پرونده ما هیچ نقصی نداشت و انقدر خوب روش کار کرده بودن و همه چی دقیق بود خیلی تشکر میکنم از صبوری شما

Leave Comment