دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل

عناوین این مقاله

ارتباط با ما 02158473333

جدیدترین مطالب

خدمات ما

خدمات مهاجرتی ایرانیکا

خدمات مهاجرتی ایرانیکا
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان
دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل

دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل کانادا ، دومین کشور پهناور جهان که در قاره آمریکای شمالی واقع است و یکی از بهترین و پیشرفته ترین کشور های دنیا می باشد .

سیستم آموزشی این کشور در سطح بالایی قرار دارد به گونه ای که تحصیل در مراکز علمی کانادا امروزه به عنوان یک فرصت عالی برای تمامی افراد شناخته می شود.

کشور کانادا دارای 97 دانشگاه دولتی کشور است که می توان گفت تمامی آنها در لیست بهترین های دنیا قرار دارند، همچنین این کشور دارای دانشگاه های غیر دولیت ، کالج و … معتبر و سطح بالایی نیز می باشد.

تمامی این مراکز علمی سالانه به دانشجویان بین المللی زیادی از سراسر دنیا پذیرش می دهند و همواره برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند کانادا در گزینه های اول قرار داشته است، زیرا هم کشوری مهاجر پذیر است و هم دارای دانشگاه های معتبر زیادی می باشند که همگی مطابق با استاندارد های جهانی هستند .

در این مقاله قصد داریم که به شما ده دانشگاه برتر این کشور را معرفی کنیم تا شما بیشتر با آنها آشنا شوید و دلیل این مقدار از علاقه ای که افراد برای تحصیل در یکی از آنها را دارند ،  بیشتر درک کنید.

ویزا شینگن

برای دریافت ویزای شینگن پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای شینگن دنبال بکنید.

دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل

1. دانشگاه تورنتو :

دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل اولین دانشگاهی که قصد معرفی کردن به شما را داریم دانشگاه تورنتو کانادا است، این دانشگاه در حال حاضر به عنوان برترین مرکز علمی کانادا شناخته می شود همچنین در رتبه ششم جهانی نیز قرار دارد.

دانشگاه تورنتو دارای دانشکده های زیادی می باشد و از نظر تعدد رشته و دانشکده نیز در رتبه اول در این کشور قرار دارد.

تمامی رشته های مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه ارائه می شود و در تمامی این مقاطع نیز دانشجوی بین المللی پذیرش می کند.

مهم ترین دانشکده های این مرکز علمی عبارت هستند از : دانشکده علوم کاربردی و مهندسی ، معماری، منظره و طراحی ، هنرها و علوم ، دندان پزشکی ، آموزش ، اطلاعات ، حرکت شناسی و تربیت بدنی ، حقوق ، مدیریت ،‌ پزشکی ، موسیقی ، پرستاری ، داروسازی ، بهداشت عمومی ، مددکاری اجتماعی.

این دانشگاه در رشته ها و مقاطع مختلف توانسته است که دستاور های جهانی زیادی به دست بیاورد، به عنوان مثال اولین دفتر نشر مقالات علمی برای اولین بار در این دانشگاه تاسیس شد و همچنین دانشکده تخصصی علوم جنگل نیز برای اولین بار این دانشگاه تاسیس کرد.

دانشگاه تورنتو در جنبش های علمی زیادی نیز فعل بوده است و در این زمینه نیز مقام های بسیاری به دست آورده است.

انواع ویزای کانادا

اگر به دنبال اخذ ویزای کانادا هستید پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای کانادا را دنبال بکنید.

1. دانشگاه تورنتو :

2. دانشگاه مک گیل :

دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل این دانشگاه در شهر مونترال که در استان کِبک قرار دارد و یکی از بهترین و قدیمی ترین مراکز علمی این کشور می باشد.

این دانشگاه در سال 1821 توسط فردی به نام جیمز مک ‌گیل که اصلیتی اسکاتلندی داشت تاسیس شد و امروزه دارای دو پردیس اصلی می باشد که اولین آن در مرکز شهر  مونترال قرار دارد  و پردیس دوم در جزیره مونترال که حدود 30 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد قرار گرفته است.

نکته ای که جالب است بدانید این است که این دانشگاه بیشترین درخواست را از سراسر دنیا دارد و حدود 40 هزار نفر از سراسر دنیا برای پذیرش گرفتن در این دانشگاه درخواست خود را ثبت می کنند.

همچنین حدود 200 سال است که دانشگاه مک گیل بیشترین ورودی را در بین دانشگاه های کانادایی دارد ، رشته های پنج دانشکده که عبارت هستند از هنر، علوم ، پزشکی ، مهندسی و مدیریت  بیشترین درخواست و ورودی را دارند .

همچنین خوب است بدانید که از بین تمامی دانشگاه های کانادا سه دانشگاه با زبان انگلیسی تدریس می کنند که مک گیل یکی از آنها است ، این موضوع یکی از دلایل اصلی این است که درخواست ها برای قبولی در این دانشگاه بالا است.

ویژگی ویزای جاب آفر کانادا

پیشنهاد میکنیم مقاله ویژگی ویزای جاب آفر کانادا را نیز مشاهده بکنید.

2. دانشگاه مک گیل :

3. دانشگاه بریتیش کلمبیا :‌

دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل سومین دانشگاهی که قصد داریم در لیست بهترین ها به شما معرفی کنیم ، دانشگاه بریتیش کلمبیا است که در شهر ونکوور کشور کانادا قرار دارد.

این دانشگاه دولتی است ،  در سال 1908 تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین ها در این کشور است . همچنین نام این دانشگاه در لیست 20 دانشگاه برتر جهان نیز به چشم می خورد.

پردیس اصلی این مرکز علمی در غرب شبه جزیره پوینت گری ونکوور واقع است و دارای 400 هکتار مساحت می باشد، پردیس دیگر این دانشگاه در اوکاناگان قرار دارد که از سال 2005 در شهر کلونا افتتاح و شروع به کار کرد.

طبق اخرین آمار منتشر شده حدود66.747 دانشجو در تمامی دانشکده های این دانشگاه در حال تحصیل هستند که حدود 55.990 در پردیس اول یعنی شهر ونکوور و 10.757 نفر از دانشجویان آن در دومین پردیس در شهر کلونا در حال تحصیل می باشند.

همچنین بالغ بر 18 هزار نفر از این افراد دانشجویان بین الملیی هستند که از 166  کشور دنیا در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کانادا

پیشنهاد میکنیم مقاله مهاجرت تحصیلی به کانادا را نیز مشاهده بکنید .

3. دانشگاه بریتیش کلمبیا :‌

4. دانشگاه آلبرتا :

دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل این دانشگاه در شهر ادمونتون کانادا قرار دارد و از سال ۱۹۰۸ فعالیت خود را آغاز کرده است.

این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین ها در دنیا و کانادا شناخته می شود و توانسته است که رتبه های جهانی زیادی به دست بیاورد.

اصلی ترین زمینه  هایی که  این دانشگاه در آن بسیار موفق بوده و به یک شهرت جهانی دست یافته است ، عبارت است از  از علوم انسانی ، مهندسی ، هنرهای خلاق ، علوم طبیعی ، علوم پزشکی و سلامت.

به طورکلی در این دانشگاه حدود ۴۰۰ رشته در تمامی  مقاطع لیسانس ، فوق‌ لیسانس ( کارشناسی ارشد ) و دکتری تدریس می شود ، که بالغ بر ۴۰ هزار دانشجو در حال تحصیل در یکی از این رشته ها می باشد.

حدود ۲۶٪ از کل دانشجویان این دانشگاه را نیز دانشجویان خارجی از کشور های مختلف جهان تشکیل داده است.

4. دانشگاه آلبرتا :

5. دانشگاه مونترال

دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل زبان فرانسوی زبانی است که در این دانشگاه تدریس می شود به همین دلیل باید که برای پذیرش به این زبان تسلط داشته باشید.

این دانشگاه هم اکنون دارای بیش از ۴۱ هزار دانشجو داخلی و بین المللی ( ۲۳٪ از کل دانشجویان ) است و به عنوان یکی از بزرگ ترین دانشگاه های کانادا نیز شناخته می شود.

این دانشگاه در زمینه کارهای تحقیقاتی بسیار فعال است و سرمایه های زیادی را نیز در این بخش خرج می کند ، به گونه که در سال چیزی در حدود ۵۰۰ میلیون دلار برای فعالیت های تحقیقاتی دانشجویان این دانشگاه هزینه می شود.

رشته های مطرح زیادی نیز در دانشکده های مختلف این دانشگاه تدریس می شود که  مطرح ترین آنها عبارت است از: مراقبت ‌های درمانی ، پزشکی ، دندان ‌پزشکی ، تربیت بدنی ، علوم دامی ، رشته های زمینه هنر و علوم انسانی ، علوم کامپیوتری ، فیزیولوژی ، زیست‌ شناسی ، کشاورزی و جنگل‌ داری  ، رشته های علوم پایه ، حقوق ، آموزش ، رشته های اقتصاد و بازرگانی ، مهندسی و فناوری ، علوم اجتماعی ، فیزیولوژی.

5. دانشگاه مونترال

6. دانشگاه مک مستر

دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل ششمین دانشگاهی که قصد داریم در این بخش به شما معرفی کنیم ، مک متسر است که در شهر همیلتون کانادا قرار دارد.

در ابتدا در سال 1887 این دانشگاه کار خود را با تاسیس سه دانشکده  در شهر تورنتو آغاز کرد ،  اما بعد ها در سال 1930 این دانشگاه به شهر همیلتون منتقل شد و تا کنون در شهر فعالیت خود را ادامه می دهد.

پردیس اصلی این دانشگاه در محله وستدیل واقع است و همچنین چهار پردیس دیگر آن نیز به در شهر های رکز شهر همیلتون، برلینگتون، کیچنر-واترلو و نیاگارا واقع شده اند.

طبق رتبه بندی سال 2019 این دانشگاه در رتبه 93 جهان گرفته بود و یه عنوان یکی از بهترین ها در سراسر دنیا شناخته میشد

به طور کلی 33.147 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل می باشند که از این تعداد حدود 28.290 در مقطع کارشناسی و 4.857 نفر از آنها در مقطع ارشد در حال تحصیل می باشند .  همچنین طبق آمار به دست آمده حدود 13 درصد از دانشجویان این دانشگاه از کشور های خارجی هستند .

مدرسه تجارت DEGROOTE ، دانشکده مهندسی ، دانشکده علوم بهداشت ، دانشکده علوم انسانی ، دانشکده علوم ، دانشکده علوم اجتماعی ، مهم ترین دانشکده های این دانشگاه هستند که در هر کدام رشته های مختلفی تدریس می شود .

دانشکدهٔ پزشکی این دانشگاه پرافتخار ترین دانشکده است که توانسته دستاورد های زیادی را به دست بیاورد .

6. دانشگاه مک مستر

7. دانشگاه واترلو :

دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل از بین دانشگاه هایی که تا به اینجا به شما معرفی کردیم  ، این دانشگاه به نسبت جدید تر و تازه ساخت تر است ، و دارای سابقه ای در بالغ بر نیم قرن دارد ( از سال ۱۹۵۷ میلادی تا به امروز ) .

این دانشگاه در رتبه هفتم برترین ها در کانادا قرار دارد و رتبه جهانی آن نیز 179 است .

در این دانشگاه رشته های متنوعی در سه مقطع کارشناسی ،‌ارشد ، دکتری تدریس می شود ، دانشوجان در دو نوبت تمام وقت و پاره وقت می توانند که در یکی از رشته های این دانشگاه تحصیل کنند . در حال حاضر بالغ بر ۴۲ هزار نفر به ‌صورت تمام‌ وقت و پاره‌ وقت در حال تحصیل در این کشور هستند که 40 درصد آن برای مقطع تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکتری می باشد .

همان طور که اشاره کردیم این دانشگاه از تازه ساخت ترین ها است به همین دلیل دارای ظاهر مدرن تر نیز می باشد و معماری به کار گرفته شده در آن امروزی تر می باشد .

7. دانشگاه واترلو :

8. دانشگاه وسترن :

دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل این دانشگاه دولتی در سال 1878 توسط فردی به نام ایزاک هلموت  در شهر لندن در جنوب غربی استان انتاریو کانادا ، تاسیس شده است  .

در حال حاضر این دانشگاه دارای 12 دانشکده اصلی و همچنین یه دانشکده وابسه می باشد که در آنها حدود 400 رشته مختلف تدریس می شود .

تعداد دانشجویان این دانشگاه در حدود 36000 است که بخشی از ان را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند ( حدود ۱۷٪ از کل دانشجویان )  .

رشته های مختلفی در زمینه های مختلف همانند     هنر و علوم انسانی ، اقتصاد و بازرگانی ،     علوم اجتماعی ،     مهندسی و فناوری ، آموزش ، حقوق ، علوم پزشکی ، علوم پایه ( شیمی ، ریاضیات و آمار ، فیزیک ) ،     تربیت بدنی ، زیست شناسی ، فیزیولوژی  و …  در این دانشگاه با کیفیتی بالا  تدریس می شود  .

یکی از مزیت هایی که این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی دارد این است که در شهری به نسبت ارزان تر از شهر دیگر کانادا واقع شده است ، شهر لندن یکی از شهر کوچک این کشور است که هزینه های زندگی به نسبت دیگر شهرهای بزرگ همانند تورنسو ، ونکورر و  … مناسب تر است و راحت تر می توان در آنجا زندگی کرد .

8. دانشگاه وسترن :

9. دانشگاه کلگری :

دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل یکی دیگر از دانشگاه های برتر کشور کانادا ، دانشگاه کلگری است ، رتبه این مرکز علمی در دنیا 233 است و به عنوان هشتمین داشنگاه برتر کانادا نیز شناخته می شود .

این دانشگاه در شهر کلگری واقع است و از سال 1944 به عنوان یکی از شعبه های دان شگاه آلبرتا که به شما معرفی کردیم ، فعالیت خود را آغاز کرد ، و در سال 1966 پس از دو دهه وابستگی به این دانشگاه به طور رسمی از آن جدا شد و خود تبدیل به یک دانشگاه مستقل دولتی شد .

این دانشگاه اکنون دارای بیش از 33 هزار دانشجو می باشد که در رشته های مختلف ارائه شده در دانشکده های این دانشگاه در حال تحصیل می باشند ، حدود ۱۹٪ از کل دانشجویان را نیز دانشجویان بین الملیی که از کشور های مختلف در دانشگاه پذیرش شده اند تشکیل می دهد .

9. دانشگاه کلگری :

10. دانشگاه اتاوا :

دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل دهمین دانشگاهی که قصد داریم در این مقاله به شما معرفی مختصری کنیم ، دانشگاه اتاوا است ، این دانشگاه به دو زبان فرانسوی و انگلیسی کار می کند و به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دوزبانهٔ جهان است نیز شناخته می شود .

این دانشگاه در بخش مرکزی شهر اتاوا کانادا قرار دارد و تعداد دانشجویان آن به عدد ۴۰ هزار می رسد که از این تعداد 18 درصد را دانشجویان خارجی تشکیل می دهد .

رتبه جهانی این دانشگاه 179 است و در کانادا نیز به عنوان دهمین دانشگاه برتر معرفی شده است .

در 10 دانشکده  این دانشگاه حدود  450  رشته مختلف که برخی از مهم ترین آنا عبارت است از : مهندسی و فناوری ، علوم اجتماعی ، هنر و علوم انسانی ، اقتصاد و بازرگانی ، حقوق ، تربیت بدنی ، آموزش ، زیست ‌شناسی ، پزشکی و … می باشد .

پایان :

در این مقاله سعی کردیم که ده مورد از معروف ترین و شناخته شده ترین دانشگاه های کشور کانادا را به شما معرفی کنیم ، علاوه بر این موارد دانشگاه دالهاوزی ، دانشگاه لاوال ، دانشگاه کوئین ، دانشگاه سایمون فریزر ، دانشگاه ویکتوریا ، دانشگاه یورک ، دانشگاه مانیتوبا ، دانشگاه ساسکاچوان ، دانشگاه کارلتون ، دانشگاه گلف نیز از دیگر دانشگاه های برتر هستند که در ادامه این لیست قرار میگیرد .

تمامی این مراکز علمی همگی از سراسر دنیا دانشجو می پذیرند فقط کافی است شرایط لازم را برای پذیرش در آنها داشته باشید .

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment