دانستنی های جالب کانادا

عناوین این مقاله

ارتباط با ما 02158473333

جدیدترین مطالب

خدمات ما

خدمات مهاجرتی ایرانیکا

خدمات مهاجرتی ایرانیکا
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان
مدت زمان گرفتن اقامت کانادا

دانستنی های جالب کانادا

دانستنی های جالب کانادا: شاید برای شما جالب باشد که بدانید نام کانادا از یک واژه سرخ پوستی به معنی دهکده و سر پناه گرفته شده است. از جمله دانستنی های جالب کانادا این است، که کانادا یکی از پهناور ترین کشور های جهان است، به گونه ای که لقب دومین کشور بزرگ جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور پهناور آب و هوای سرد و قطبی دارد که باعث شده است پایتخت آن تاوان، لقب سردترین شهر جهان بعد از مسکو در روسیه را به خود بگیرد.

حتما تا به حال نام آبشار نیاگارا که پهناور ترین آبشار در جهان است را شنیده اید، این آبشار زیبا در این کشور قرار دارد، همچنین در نزدیکی این آبشار یک دهکده زیبا با این اسم قرار دارد. جالب است بدانید بزرگ ترین و طولانی ترین بزرگ راه  جهان با نام ترانس و مسافت ۷۶۰۴کیلومتر در این کشور قرار دارد.

کانادا طولانی ترین مرز بین المللی جهان را دارد و مرز کانادا با آمریکا به عنوان طولانی ترین مرز بین المللی جهان شناخته شده است‌.

 این کشور زیبا به دلیل داشتن جنگل های وسیع و دریاچه های زیبایی که در کوهستان های آن قرار دارد، توجه مردم و گردشگران را جذب خود جذب کرده است.

کانادا در بین بقیه کشورهای جهان بیشترین میزان مهاجر پذیری را دارد و به دلیل جمعیت کم این کشور است، به طوری که این کشور زیبا بر خلاف مسافت بزرگ خود جمعیت کمی دارد و در هر کیلومتر مربع دراین کشور سه نفر زندگی می کنند و همین دلیل باعث شده است که این کشور جزء کشوران مهاجر پذیر شناخته شود.

حدودا نیمی ازجمعیت این کشور متولد کشورهای دیگر هستند و برای زندگی به این کشور مهاجرت کرده اند، طوری که حدود ۳۴ گروه قومی در این کشور زندگی می کنند.

شرایط خوب اقتصادی و امنیت و رفاه این کشور باعث شده است تا سالانه مردم زیادی خواهان مهاجرت به این کشور باشند.

جهت اخذ ویزای شینگن و آشنایی با شرایط اخذ آن این لینک را دنبال نمایید

فرهنگ مردم کانادا

دانستنی های جالب فرهنگ کانادا

 در رابطه با دانستنی های جالب کانادا باید عرض کرد که این کشور از آنجا که یک کشور مهاجرپذیر است، دارای فرهنگ های مختلفی است و ۳۴ قومیت مختلف فرهنگ کانادا را شکل می دهند، ولی با وجود این تنوع قومی و نژادی، دولت کانادا همواره در تلاش بوده است برابری را در جامعه برقرار کند و جامعه ای بدون تبعیض را شکل دهد، در بعضی از شهرهای این کشور انجام رفتاری که بقیه فکر کنند خارجی هستید، ممنوع است و جرم محسوب می شود.

از دانستنی های جالب فرهنگ کانادا می توان به فرهنگ دست دادن در این کشور اشاره کرد. آنها هنگام دست دادن به هم مستقیما به چشم هم نگاه می کنند و این کار را نشانه احترام می دانند، همچنین تا زمانی که رابطه آنها حالت رسمی دارد، همدیگر را با نام فامیل صدا می زنند.

مهم ترین نکته در فرهنگ مردم کانادا، صداقت است، آنها به صداقت خیلی توجه می کنند و دوست دارند همان طور که خودشان با صداقت رفتار می کنند، طرف مقابل نیز چنین رفتاری داشته باشد. مردم کانادا خیلی دوست دارند راجب زندگی شخصی شان با دوستان خود صادقانه صحبت کنند.

 وقت شناس بودن در بین مردم کانادا بسیار اهمیت دارد، مخصوصا  قرار ملاقات ها و جلسات کاری، به گونه ای که اگر کسی نمی تواند سر وقت تعیین شده در محل کار حاضر شود، حتما باید با همکار خود تماس گرفته و به او تاخیرش را اطلاع دهد. در کانادا همکارانی که دارای مقام یکسانی هستند، یکدیگر را با نام کوچک صدا می کنند، ولی مقام بالایی خودشان را با نام خانوادگی یا همان فامیلی صدا می کنند‌.

مردم کانادا به تحصیل کرده ترین مردم جهان شهرت پیدا کرده اند، طوری که بیشتر مردم ساکن در این کشور کالج رفته اند و تحصیلات عالیه دارند.

یکی از دانستنی های جالب کشور کانادا، بابا نوئل است، شاید برایتان عجیب باشد، اما بابا نوئل اصالتا کانادایی است، درست است که در اکثر کشورهای مسیحی جهان که جشن کریسمس دارند از بابا نوئل استفاده می کنند و به آن اعتقاد دارند، اما در اصل کانادایی است و هر ساله تعداد زیادی نامه برای بابا نوئل در کانادا فرستاده می شود.

در کانادا اسکناس هایی وجود دارد که بر روی آن با خط بریل نوشته شده است. کانادا از معدود کشورهایی است که برای افراد نابینا بر روی اسکناس خط بریل را قرار داده است‌ که نشانه فرهنگ بالای این کشور است.

پیکاپ ویزا

جهت دریافت و انجام پیکاپ ویزا لینک زیر را دنبال نمایید

اقتصاد کانادا

دانستنی های جالب اقتصاد کانادا

کانادا با ایالات متحده‌ مرز مشترک دارد و همین همسایگی سبب شده است رابطه اقتصادی با هم داشته باشند، به گونه ای که بزرگ ترین رابطه اقتصادی در دنیا را با هم دارند. کانادا دارای منابع طبیعی وسیعی است، به طوری که  توانایی این را دارد که انرژی سوختی خود را تامین کند و بعضی از استان های کانادا وابستگی خیلی زیادی به این منابع دارند

کاناداجزء کشورهایی است که رشد اقتصادی بالایی دارد و همچنین میزان بیکاری در این کشور بسیار کم است، طی سال های گذشته کارخانه ها و معادن بسیاری در این کشور تاسیس شده است که این موضوع زمینه کاری را در این کشور بسیار گسترش داده است، البته مشکلاتی چون آلودگی هوا را نیز به همراه داشته است.

از جمله دانستنی های جالب کانادا راجب اقتصاد کانادا می باشد می توان به این اشاره کرد که کانادا بعد از عربستان دومین کشور دارای ذخایر طبیعی نفت و گاز است و کانادا به عنوان بزرگ ترین تولید کننده محصولات طبیعی چون طلا،  مس و سرب است.

اگر قصد سفر به کانادا را دارید مقاله ویزا توریستی کانادا را  دنبال نماید

دانستنی های جالب کانادا

دانستنی های جالب قوانین کانادا

یکی از دانستنی های جالب کانادا ا این است که بعضی از این قوانین در هیچ یک از کشور های جهان اجرا نمی شوند، اما مردم کانادا انقدر به آن پایبند هستند، که بیشتر به عنوان یک سنت یا رسم از آنها اطاعت می کنند. در کانادا نوجوانان زیر ۱۶ سال حق کار کردن ندارند و جرم است و اگر کسی آنها را استخدام کند، با او برخورد می شود.

شهروندان کانادا حق ندارند لباس های خود را در معرض دید همگان پهن کنند و این کار ممنوع است و اگر کسی این کار را کند با او برخورد‌ می شود.

همچنین خانواده ها حق تنها گذاشتن کودک در ماشین را ندارند وهمچنین آنها حق ندارند کودکان زیر ۱۲ سال خود را در خانه تنها بگذارند.

در کانادا خزندگان را باید حتما در قفس به مکان های عمومی ببرند و اگر کسی این موضوع را رعایت نکند مجرم حساب می شود.

یکی از محدودیت ها و ممنوعیت های جالب در کانادا استفاده از سکه است، شهروندان حق ندارند بیشتر از ۵ سکه ۲۵ سنتی یا ۲۵ اونی برای خدمات و یا خرید استفاده کنند، به عنوان مثال اگر ۵۰ دلار خرید کرده باشند حق ندارند همه آن را با سکه پرداخت کنند.

یکی از جالب ترین قانون های این کشور در کلمبیا این است که در روز چهارشنبه در ونکور اجاق گاز نمی فروشند و فروختن اجاق گاز در این روز غیرقانونی است و جرم حساب می شود،

در شهر اوکبی اگر طوطی شما با صدای خیلی بلند حرف بزند، جریمه نقدی می شوید.

شاید با شنیدن این قانون تعجب کنید، ولی کندن چسب زخم در مکان های عمومی ممنوع است.

در نقاشی خانه ها نباید بیشتر از دو رنگ استفاده شود و اگر بیشتر از دو رنگ استفاده کنید به قانون عمل نکرده اید.

در یکی از شهرهای کانادا به نام انتاریو، شما حق ندارید در گاراژ را بنفش کنید.

داد زدن، آواز خواندن یا حتی سوت زدن در منطقه پترولیا انتاریو ممنوع است و در هیچ ساعتی از شبانه روز اجازه این کار را ندارید.

در پارک های تورنتو فحش دادن جرم محسوب می شود و غیرقانونی است، اگر این کارا انجام دهید مجرم شناخته می شوید.

در خیابان یانگ تورنتو در روز یکشنبه شما حق ندارید جنازه اسب را بر روی زمین بکشید، اگر این کار را انجام دهید مجرم محسوب می شوید. جالب است بدانید که بقیه روز های هفته انجام این کار جرم نیست و فقط در روز های یکشنبه ممنوع است.

شما در کانادا نمی توانید پانسمان زخم خود را خیابان یا سایر مکان های عمومی باز کنید، زیرا طبق قانون دولت کانادا این کار ممنوع است.

رانندگان تاکسی در کانادا اجازه ندارند تیشرت یا شلوارک بپوشند و حتما باید جوراب به پا داشته باشند، براساس قوانین این کشور آنها باید همیشه تمیز و مرتب باشند.

در این کشور ترساندن کودکان و افراد سالمند جرم محسوب می شود و به صورت جدی با فرد انجام دهنده این عمل برخورد می شود.

یکی از دانستنی های جالب کانادا که شاید باورش برایتان سخت باشد این است، که  با وجود برف زیادی که در این کشور می بارد، اما ساختن آدم برفی بزرگ در این کشور ممنوع است، شما اجازه ندارید آدم برفی با ارتفاع بیشتر از ۷۶ سانتی متر درست کنید، اگر این کار را انجام دهید به علت ایجاد ترس برای کودکان در شب جریمه می شوید.

جهت اخذ ویزای کانادا و یا آشنا با شرایط آن این لنک را دنبال نمایید

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment