اقامت دائم کانادا

عناوین این مقاله

ارتباط با ما 02158473333

جدیدترین مطالب

خدمات ما

خدمات مهاجرتی ایرانیکا

خدمات مهاجرتی ایرانیکا
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان
اقامت دائم کانادا

اقامت دائم کانادا کانادا یکی از کشورهای اروپایی است که دارای امکانات رفاهی بسیار زیادی می باشد و به همین دلیل بسیاری از ایرانیان به دنبال اخذ اقامت دائم کانادا هستند و به همین در این بخش از مطلب ما شما را برای گرفتن سریع تر و بهتر اقامت این کشور راهنمایی خواهیم کرد.

کشور کانادا از جمله کشورهایی است که دارای راه های مهاجرتی بسیار زیادی می باشد و افرادی که قصد مهاجرت دارند، می توانند از طریق راه های مختلف به این کشور مهاجرت کنند. از مهم ترین راه های مهاجرت به کانادا می توان به مهاجرت کاری، سرمایه گذاری، تحصیلی و… اشاره کرد و هر کدام از این مهاجرت ها مسیر خاص خود را دارند و نیازمند انجام اقدامات خاصی نیز می باشند.

اگر قصد دارید که به سرعت اقامت دائم کانادا را کسب کنید به شما پیشنهاد می کنیم که از طریق کار برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایید، زیرا کانادا دارای کمبود نیروی کار است و به همین دلیل به سرعت به مهاجرانی که قصد سرمایه گذاری در این کشور دارند ویزای دائم ارائه می کند. البته لازم به ذکر است که بدانید برای مهاجرت کاری به کانادا باید در کشور خودتان از وضعیت شغلی و مالی مطلوبی برخوردار باشید و علاوه بر آن داشتن سواد تجارت نیز الزامی می باشد.

انواع ویزای کانادا

اگر به دنبال اخذ ویزای کانادا هستید پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای کانادا را دنبال بکنید.

اقامت دائم کانادا

انواع روش های اخذ اقامت دائم کانادا

اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل: همانطور که می دانید راه های مختلفی برای اقامت به کانادا وجود دارد و یکی از این راه ها مهاجرت تحصیلی می باشد که در این بخش از مطلب شما را با نحوه این مهاجرت بیشتر آشنا خواهیم کرد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا: افرادی که قصد دارند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند بهتر است که از طریق تحصیلی به این کشور مهاجرت کنند، زیرا در صورتی که شما دارای کارنامه تحصیلی خوبی در دانشگاه های کانادا باشید دولت کانادا به شما ویزای دائم خواهد داد و از این طریق می توانید به راحتی به اقامت دائم کانادا دسترسی پیدا کنید.

تحصیل در کانادا علاوه بر این که آینده شغلی و اقامتی شما در این کشور را تضمین می کند، می تواند باعث ارتقا و بالابردن سطح سواد شما نیز شود، زیرا در دانشگاه های این کشور استادان و مدرسان بسیار خوب و عالی مرتبه تدریس می کنند.

دولت کانادا در هنگام تحصیل شما را از کار کردن منع نمی کند و بنابراین افرادی که برای درس خواندن به این کشور مهاجرت می کنند می توانند در کنار تحصیل به کار کردن نیز بپردازند و اطلاعات تجارتی خود را نیز افزایش دهند.

ویژگی ویزای جاب آفر کانادا

پیشنهاد میکنیم مقاله ویژگی ویزای جاب آفر کانادا را نیز مشاهده بکنید.

انواع روش های اخذ اقامت دائم کانادا

شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم کانادا

یکی از مهم ترین شرایط برای اخذ اقامت دائم کانادا داشتن سن مناسب می باشد و این کشور معمولا به افرادی اقامت دائم خواهد داد که دارای 1 الی 40 سال هستند و گرفتن اقامت دائم کانادا برای افراد بالای 40 سال دشوار می باشد.

یکی دیگر از موارد مهم برای اخذ اقامت دائم کانادا داشتن تمکن مالی می باشد. دولت کانادا معمولا به افرادی اقامت دائم می دهد که در کشور خودشان دارای وضعیت مالی خوبی هستند و با مهاجرت به کانادا نیز می توانند زندگی سطح متوسط تا بالایی داشته باشند.

داشتن مدرک زبان نیز می تواند در گرفتن اقامت دائم کانادا تاثیرگذار باشد، زیرا در صورتی که شما به زبان انگلیسی مسلط باشید پس از مهاجرت بهتر می توانید با افراد مقیم کانادا ارتباط برقرار کنید.

افرادی که قصد دارند از طریق تحصیل به کانادا مهاجرت کنند و پس از اتمام دوره تحصیلی خود اقامت دائم بگیرند، حتما باید دارای سوابق تحصیلی خوبی باشند، زیرا در غیر این صورت احتمال ریجکت شدن ویزای آن ها برای مهاجرت بسیار زیاد خواهد شد. بنابراین اگر قصد دارید از طریق تحصیل به این کشور مهاجرت کنید بهتر است که سوابق تحصیلی خودتان را ارتقا دهید.

ویزا شینگن

برای دریافت ویزای شینگن پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای شینگن دنبال بکنید.

نحوه ی اقدام برای اقامت دائم کانادا

اگر قصد اخذ اقامت دائم کانادا را دارید در این بخش از مطلب ما شما را با نحوه اخذ اقامت دائم کانادا آشنا خوهیم کرد.

برای این که به راحتی بتوانید اقامت دائم کانادا را اخذ کنید، ابتدا یک هدف برای مهاجرت به این کشور در نظر بگیرید و بهتر است که از راه های تجاری وارد این کشور شوید، زیرا کانادا به دلیل کمبود نیروی کار پذیرای افرادی است که قصد راه اندازی بیزینس در کانادا دارند، زیرا از این طریق تا حد زیادی به اقتصاد کانادا کمک می شود.

بنابراین برای گرفتن سریع اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری و یا استارتاپ اقدام کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری و اخذ اقامت دائم: برای این نوع مهاجرت ابتدا لازم است که شما اهدافی برای کارآفرینی در کانادا و یا راه اندازی بیزینس داشته باشید و علاوه بر آن لازم است که در این زمینه تجاربی نیز در اختیار داشته باشید و در هنگام مصاحبه در سفارتخانه راجب تجارب اقتصادی خود صحبت کنید.

در صورتی که شما از طریق سرمایه گذاری به کشور کانادا مهاجرت کنید، پس از راه اندازی شغلتان در این کشور در صورت پیشرفت شغلی طی گذشت یکسال می توانید اقامت دائم بگیرید.

صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کانادا

پیشنهاد میکنیم مقاله مهاجرت تحصیلی به کانادا را نیز مشاهده بکنید .

نحوه ی اقدام برای اقامت دائم کانادا

مراحل و مدارک اخذ اقامت دائم کانادا

مراحل و مدارک مورد نیاز برای گرفتن اقامت دائم کانادا مختلف می باشند و به نوع مهاجرت شما بستگی دارد، اما در این بخش از مطلب به مراحل اخذ اقامت دائم کانادا به صورت کلی خواهیم پرداخت.

  1. داشتن پاسپورت معتبر یکی از مدارک عمومی لازم برای اقدام به مهاجرت می باشد. بنابراین اگر قصد دارید که به کشور کانادا مهاجرت کنید قبل از انجام هر کاری پاسپورت بگیرید و یا اگر مدت اعتبار پاسپورتتان تمام شده است، اعتبار آن را تمدید کنید.
  2. .دریافت گواهی سوء پیشینه نیز یکی از مدارک عمومی مهم و مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم کانادا می باشد و افرادی که سوء پیشینه جدی ندارند به راحی می توانند وارد مراحل بعدی برای کسب ویزا و اقامت کانادا شوند.
  3. از مدارک شخصی خود مانند شناسنامه، کارت ملی، کارت معافیت و یا پایان خدمت خود دو سری کپی تهیه کنید و هنگام تکمیل فرم برای مهاجرت حتما این مدارک را با خود به همراه داشته باشید.
  4. اگر می خواهید از طریق شغل به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم بگیرید، حتما در هنگام تحویل مدارک، مدارکی مانند سوابق شغلی و یا سوابق بیمه و… را به سفارتخانه تحویل دهید.
  5. از دیگر مدارک عمومی مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم کانادا می توان به داشتن 6 قطعه عکس دیجیتالی، مدرک زبان انگلیسی، نامه تمکن مالی از بانک و… اشاره کرد. بنابراین در هنگام حضور در سفارت این مدارک را حتما با خود همراه داشته باشید.
  6. اگر می خواهید از طریق تحصیلی به کانادا مهاجرت کنید، حتما مدارکی مانند پایان دوره تحصیلی، نامه پذیرش دانشگاه، نامه بورسی و… را با خود به همراه داشته باشید.
مراحل و مدارک اخذ اقامت دائم کانادا

هزینه اخذ اقامت دائم کانادا

هزینه اقامت دائم کانادا متغیر می باشد و به روشی که شما از طریق آن به کانادا مهاجرت می کنید بستگی دارد و با توجه به این موضوع می توان هزینه های لازم برای مهاجرت به کانادا و سپس دریافت اقامت دائم را به دو دسته تقسیم کرد.

  • هزینه های دولتی: این هزینه ها شامل مواردی هستند که شما باید برای گرفتن ویزا طی کنید و شامل گرفتن فرم از سفارتخانه، انگشت نگاری و دریافت وقت مصاحبه و همچنین انجام مراحل پزشکی مانند آزمایش و… می شوند.
  • هزینه های شخصی: این هزینه ها شامل هزینه هایی هستند که شما به صورت شخصی باید برای مهاجرت کردن پرداخت کنید، مانند هزینه وکیل برای راهنمایی شما، هزینه ترجمه مدارک و در هنگام تحویل مدارک به سفارتخانه، هزینه برای تکمیل مدارک و…

به طور کلی می توان گفت که این هزینه ها مبلغ بیشتری نسبت به هزینه های دولتی دارند. در بین راه های مختلف مهاجرت به کانادا مهاجرت تحصیلی و همچنین مهاجرت برای درمان هزینه های بسیار کمتری نسبت به سایر روش های مهاجرت دارند.

ویزای کانادا و اعتبار آن

بهترین روش برای اخذ اقامت دائم کانادا

اقامت دائم کانادا بهترین اقامت کانادا، اقامت دائم می باشد، زیرا افرادی که موفق به اخذ اقامت دائم کانادا می شوند به عنوان یک شهروند کاملا کانادایی شناخته می شوند و می توانند از تمام امکاناتی که سایر افراد مقیم کانادا استفاده می کنند به خوبی استفاده کنند و این امکانات شامل امکانات پزشکی، رفاهی و… می شوند.

افرادی که اقامت دائم کانادا دارند دیگر نگران پایان اعتبار اقامت و ویزای خود نیستند و می توانند با آرامش و آسایش به زندگی خود در این کشور ادامه دهند.

دغدغه افرادی که اقامت دائم کانادا دارند بسیار کمتر از افرادی است که اقامت دائم ندارند، زیرا افرادی که اقامت دائم ندارند دائما نگران ریجکت شدن ویزا و بد شدن شرایط اقامتی خود می باشند و علاوه بر آن این افراد نمی توانند بیزینس آزاد و مستقلی در کشور داشته باشند و فقط افرادی که اقامت دائم دارند می توانند در کانادا سرمایه گذاری مستقل داشته باشند.

روش های مختلفی برای اخذ اقامت دائم کانادا وجود دارد و هر کدام از این روش ها دارای شرایط و مراحل خاصی می باشند و از میان این روش ها می توان گفت که بهترین روش برای اخذ اقامت دائم کانادا، اقدام به مهاجرت از طریق روش هایی مانند تحصیل، سرمایه گذاری و کار است و در بین روش های گفته شده مهاجرت تحصیلی هزینه های بسیار کمتری نسبت به مهاجرت کاری برای افراد مهاجر در پی خواهد داشت، بنابراین قبل از انتخاب روش مهاجرت حتما به این مورد نیز توجه نمایید.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment